Get Adobe Flash player

Hrvatski fokus najdosljedniji branitelje interesa preostale hrvatske djece i mladeži

 
 
Postoje reklamne liste najboljih osmislitelja kurikulne reforme. Voditelj je proglašen najvećim intelektualcem, a u osnovi trgovac-dobročinitelj, guruom STEM-a. No koja je cijena za to plaćena? Proglašavam zbog pisanja o kurikulnoj reformi od 2012. Hrvatski fokus najdosljednijim braniteljem interesa preostale hrvatske djece i mladeži.
https://media-exp2.licdn.com/mpr/mpr/AAEAAQAAAAAAAAfAAAAAJGRiN2Q3Yjk5LWNlOGMtNDBkMi05OWZlLTU0M2E0MTY4MDdhNA.jpg
Hrvatski fokusprati zbivanja o strategiji razvoja Hrvatske, na temelju promišljanja prof. Nevena Budaka još od 2012. Godine 2014. stupila su na javnu scenu dva velikana. Prvi je dr. sc. Boris Jokić, kako ga sada nazivaju najvećim hrvatskim intelektualcem. Inače autor magisterija i doktorata pod nazivom: „Science and Religion in Croatian Elementary Education: Pupils’ Attitudes and Perspectives“. Čiji je najvažniji uradak, prijedlog, kako on naziva kurikularne reforme, široka kvalificirana javnost ocijenila neuspješnim. Zato je napustio mjesto voditelja reforme obrazovanja u ljeto 2016.
 
Ovih dana netko je napisao da se za bivše ministre ne zna poslije mjesec dana. Postoji izuzetak. Po javnom djelovanju i sveprisutnosti u zainteresiranim medijima, vjerojatno će dr. sc. Boris Kokić biti ponovno voditelj Ekspertne skupine. Priželjkujem, da u međuvremenu shvati da se radi u duhu hrvatskog jezika, o Kurikulnoj reformi.
 
Dolje STEM, živio Poststem
 
I u Hrvatskoj je vrlo popularna složena kratica ili akronim STEM (u svijetu 18,7 milijuna, a u Hrvatskoj, 2,7 milijuna pojavnica). Nažalost, osim jednog izuzetka STEM se u grubo prevodi kao znanost (Science), tehnologija (Technology), inženjerstvo (Engineering) i matematika (Mathematics). Gdje je tu informatika koju se tako nasilno uvrštava u program obrazovne reforme? A inženjerstvo je samo vršni dio tehnike. Za razliku od prirodne tehnike koja je prema otkrićima stara oko 13,7 milijardi godina, umjetna, čovjekova tehnika, tehnika stvari, ili kako nas uče samo tehnika, stara je svega 3,3 milijuna godina. Inženjerstvo kao zvanje definirano je tek negdje u 19. stoljeću. Nažalost, ni nadležno ministarstvo, ali ni HAZU kao vrhovna znanstvena ustanova u Hrvatskoj, nisu se pozabavili s ispravnim prijevodom. Nijemci su uveli istoznačnicu MINT: matematika, informatika, prirodna znanost i tehnika. Taj prijevod ponuđen je javnosti 2015. U dnevnom tisku u Večernjem listu a razrađeno u časopisu Jezik. To opravdava i uvođenje informatike u škole.
 
I profesor informatičkih predmeta s više visokoobrazovnih ustanova u Hrvatskoj Vjeran Bušelić objašnjava da je teško potpuno prenijeti termin STEM u duh hrvatskog jezika, kao i zaokružiti što on sve obuhvaća jer ‘koje bi to discipline kod nas tretirali kao science“? Ispravna primjedba (https://www.srednja.hr/zbornica/nastava/evo-sto-znaci-i-koja-podrucja-obuhvaca-stem/). Naime, engleska riječ „science“ označuje samo prirodne znanosti.
 
Još 2016. pokazalo se da suvremeni odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj ne može biti na osnovi STEM-a. Zato su uvedeni akronimi STEAL i SSH. Tijekom 2017. uveden je za te dvije složene kratice naziv Poststem (u dogovoru s jezikoslovcima). Iz razgovora kojeg je vodila sa mnom Dora Žic (https://narod.hr/hrvatska/igor-catic-pojam-kiborgoetika-pojavio-se-vise-petnaest-godina) a kojeg je prenio i Hrvatski fokus 15. 12. 2017. izdvaja se dio.
 
»Koliko su kiborgizacija ili digitalizacija važne odnosno neophodne u obrazovanju? Moraju li svi ljudi naučiti programiranje? Odgovor na ovo pitanje nije jednostavan. Ono što se u pravilu ne shvaća, pa ni u znanstvenoj zajednici, jeste činjenica da sve što se zbiva je trojedinstvo informacije, energije i materije. Realni svijet nastaje u digitalno-fizičkom sustavu, dok je za potrebe informacijskih sustava nužna energija i materija u obliku svih oblika računala, uključivo pametne telefone. Samo učenjem područjâ koja se sada promiču, sa zastarjelom složenom kraticom STEM (prirodoznanstvo, informatika, tehnika i matematika) to nije moguće ostvariti. Zato je uveden novi akronim Poststem koji je zajedničko ime za STEAL i SSH. STEAL znači prirodoznanstvo, informatika, tehnika, „art“ (u smislu umjetnosti i umijeća) te jezici. Jezici mogu biti formalni: matematika, logika, računalni jezici te humani: vizualni i auditivni. SSH je akronim za društveno-humanističke znanosti. …. Svi moraju čuti u muzičkom odgoju osnove od tradicijske glazbe do najnovijih dostignuća. Međutim, svi ne moraju pritom naučiti svirati ili pjevati. A posebno ne skladati. A skladanje je svojevrsno programiranje. Dodatak, svi moraju učiti risati, ali samo neki će postati crtači stripova ili karikaturisti.
 
Nova kategorija, guru obrazovanja
 
Sada dolazimo do druge mantre. Industrija 4.0. Svi su sada čuli za reklamni slogan, da je to četvrta industrijska revolucija. Naglašeno je već u više slučajeva da se radi o „carevom novom ruhu“. Da je to koncept, kakvih je bilo i ranije. No sada su tehničke mogućnosti veće. U tom konceptu važno mjesto zauzimaju roboti. Makar i oni kao dječje igračke. No, sada postoje već i koboti (suradnički roboti). Ali to je onda već Industrija 5.0. To naše ipak nedovoljno upućene medije, ne sprječava da neke proglase guruom STEM-a.
 
Najbolji promicatelj reforme
 
I tako se zabavlja narod. Koji izlazi na ulicu. Zato, jer im je to rekao, ne možda najugledniji hrvatski intelektualac današnjice, ali sigurno najbolji promicatelj neke reforme. Pa tako i ovdje mu je narod povjerovao. I u dva navrata došao na masovne mitinge, a da pritom nitko nije znao o čemu je riječ. Usprkos lošem uratku, o čemu svjedoče brojne recenzije najuglednijih hrvatskih stručnjaka za pojedina područja, a koje je moguće pročitati u tri knjige koje je pripremilo Znanstveno vijeće HAZU za obrazovanje i školstvo. Cijelu treću, tzv. „Crvenu knjigu“ u nastavcima prenosi ovaj portal.
 
Dogovor reformatora, poslodavaca i sindikata
 
U dosadašnjim raspravama nedostaju jasni stavovi poslodavaca i sindikata. Poslodavcima se može poručiti. Opće obrazovanje ne može biti u funkciji obrazovanja za konkretno radno mjesto. Osim ako u sustavu dualnog obrazovanja ne uzmete određenu osobu za izradbu kalupa za injekcijsko prešanje keramičkih smjesa. Pa i ona mora znati nešto i o ostalim kalupima i alatima.
 
Sindikalni mir reformatori su „kupili“. O tome svjedoči sljedeći tekst.
 
»Tadašnji (d. a.) ministar Vedran Mornar uoči početka rada na Cjelovitoj kurikulnoj reformi jasno je izjavio: „Ne možemo svakomu nastavniku zauvijek jamčiti posao“ (Večernji list, 3. 9. 2014.). Neki bi ljudi nakon reforme (preustroja, preoblike), zbog promjene broja nastavnih predmeta ili njihove satnice po naravi stvari mogli ostati bez posla, a drugi se zaposliti. Sindikatima je to neprihvatljivo jer „od drveća ne vide šumu“ i ne mogu gledati koju godinu naprijed. Ta unaprijed zadana, neraspravljena i raspravi nepodložna zadatost „cjelovite reforme“ cijena je potpore koju je Ekspertna radna skupina platila da bi dobila potporu sindikata. Inače je neshvatljivo kako bi se tako brzo i bespridržajno oko potpore Cjelovitoj kurikulnoj reformi bili složili i sindikati i poslodavci. Ta se potpora sindikata pokazala u nizu slučajeva, pa i u organizaciji prosvjeda 1. lipnja 2016. usprkos protivljenju mnogih članova sindikata, od kojih su neki zbog toga istupili iz sindikata (https://www.vjeraidjela.com/prosudba-nacrta-tehnicke-kulture/).
 
Podrška EU reformi
 
„Izvrsni učenici“ odlično su odradili EU zadaću. Dobili su stoga nekoliko milijuna kuna potpore. Za projekt koji se samo za informatizaciju procjenjuje na stotine milijuna eura. A učenicima i Hrvatskoj kako bude.
 

Profesor emeritus Igor Čatić

U obrazovni sustav Hrvatske legalizirana je i ubačena povijesna krivotvorina

 
 
U jeku rasprava oko buduće kurikulne reforme, uvođenja obvezne informatike u sve razrede osnovne škole, pokušaja pojedinih ekstremističkih i potpuno netolerantnih lijevih skupina i pojedinaca da se iz nastave izbaci izborni predmet vjeronauk - iako je, pokazuju to podatci za prošlu, 2017. godinu, nastavu vjeronauka odabralo i pohađalo čak 90 posto djece - gotovo se ne spominje činjenica da o najnovijoj hrvatskoj povijesti djeca uče svega nekoliko školskih sati u osnovnoj školi.
http://ss-ekonomska-vu.skole.hr/upload/ss-ekonomska-vu/images/multistatic/10/Image/PC120002.JPG
Naime, tema Domovinskoga rata i stvaranja Republike Hrvatske obrađuje se tek u osmom razredu osnovne škole i četvrtomu srednje. Doduše, to se opravdava na način da je razlog takvom rasporedu kronološki pristup nastavi povijesti, pa se tematska cjelina o samostalnosti Hrvatske počinje obrađivati na kraju osmoga razreda, odnosno u zadnjoj cjelini četvrtoga razreda srednje škole. No, ničim se ne može opravdati činjenica da se temi Domovinskog rata i stvaranju samostalne Hrvatske osigurava neprimjereno mala satnica, posebice ako se usporedi sa satnicom drugih povijesnih tema.
 
Za usporedbu tema o stvaranju Kraljevine Jugoslavije obrađuje se čak sedam nastavnih sati, dok se o stvaranju Hrvatske i oslobađanju od velikosrpske okupacije uči mizerna – tri sata. Za Vukovar, pak, ima svega desetak minuta. Drugi je problem neusklađenost udžbenika, a onda i mogućnost da se manipulira povijesnim činjenicama. Primjerice, dio udžbenika povijesti nije u jasnom kontekstu obrazložio kako je došlo do Domovinskog rata. Od četiri udžbenika koji se koriste u nastavi povijesti u osnovnoj školi samo jedan spominje pojam velikosrpske agresije na Hrvatsku. Ukupni događaji iz 90-ih godina mahom se vrlo površno i parcijalno tumače.
 
Drugim riječima, u dijelu udžbenika legalno se ostavlja mogućnost da se uzroci Domovinskog rata protumače na netočan način odnosno da se da zamah velikosrpskoj tezi (koju konstantno promovira i srbijanski predsjednik Vučić), da su svi krivi, a Hrvati malo više, jer Srbi imaju opravdanje da su u Jasenovcu ubijene stotine tisuća Srba pa su se ovih devedesetih bojali sličnog ishoda.
 
Skandalozno je da su u optjecaju udžbenici čiji autori iz tko zna kakvih razloga, ne žele pravim imenom nazvati događanja iz devedesetih i koji povijest nastoje tumačiti na politički nekorektan način. Ne uvažavajući dokaze, činjenice, svjedoke. U toj težnji za izjednačavanjem krivnje, a što je miljama daleko od povijesti kao znanstvene discipline, dolazi do relativizacije žrtve i agresora. No, mnogima je to i konačni cilj.
 
Ako se pogleda dio udžbenika povijesti ispada da djecu učimo da se gotovo opravdavaju za to što je Hrvatska samostalna i neovisna, kao i za pobjedu u Domovinskom ratu. Još postoje autori koji se Domovinski rat boje nazvati osloboditeljskim, što on po svom karakteru je. Ili se boje Srbe koji su napali i okupirali Hrvatsku nazvati četnicima, iako su se oni sami devedesetih, a mnogi i danas, sami deklarirali kao četnici.
 
Također, dio autora se boji, ili ne želi, srbijansku agresiju nazvati tim riječima, odnosno okupacijom unatoč činjenici da je isključivo tako nazivaju brojni dokumenti UN-a. Na primjer, u dijelu školskih udžbenika koristi se termin „stavljanje pod kontrolu“ a u dokumentu UN-a, u dijelu o proglašenju tzv. SAO Krajine, koristi se termin – okupacija. Ili, to što se u dijelu udžbenika spominje masovni odlazak Srba nakon Oluje, no prešućuje se poziv predsjednika Tuđmana da ostanu u Hrvatskoj kao i Zakon o oprostu. Treba li uopće naglašavati da je dio sadržaja (i nazivlja) u udžbenicima u suprotnosti s Deklaracijom o Domovinskom ratu?!
 
Najskandaloznije je, pak, to što se omogućilo da se u Republici Hrvatskoj u školama koje pohađaju djeca srpske nacionalne manjine sluša nastava povijesti koja je prilagođena za njihove uši. U tu je svrhu legalizirana i u obrazovni sustav u RH ubačena povijesna krivotvorina. O čemu je riječ najpreciznije govori izjava SDSS-ovca Vojislava Stanimirovića koji se i danas diči svojom ulogom u vladi tzv. SAO Krajine i ulogom u zločinima u Vukovaru:
 
„Naša djeca uče prema hrvatskim nastavnim programima, ali mi imamo svoje udžbenike i izučavamo noviju povijest na naš način, drukčiji nego u hrvatskim knjigama.Izostavili smo poglavlje o Domovinskom ratu jer i dalje smatramo da je to bio građanski rat.“ Međutim, Hrvati u Vojvodini, a tek je četiri posto učenika hrvatske nacionalnosti koji se usuđuju pohađati nastavu na hrvatskom jeziku, također moraju učiti krivotvorenu povijest. Kad je riječ o Republici Hrvatskoj, vrijeme je da se spomenutoj selektivnoj primjeni zakona i selektivnom tumačenju znanosti napokon i jednom zauvijek stane na kraj.
 

Silvana Oruč Ivoš, https://direktno.hr/direkt/u-obrazovni-sustav-hrvatske-legalizirana-je-i-ubacena-povijesna-krivotvorina-110487/

Kaznena prijava protiv tijela EU-a koja su odobrila glifozat

 
 
Početkom prosinca 2017. savez nevladinih organizacija za zaštitu okoliša objavio je vijest o podnošenju kaznene prijave u Austriji, Francuskoj, Italiji, Njemačkoj i Portugalu protiv Europske agencije za sigurnost hrane (EFSA) i njemačkog Saveznog instituta za procjenu rizika (Bundes Institut für Risikobewertung, BfR), nakon ponovnog odobrenja primjene herbicida glifozata u EU-u. U tu svrhu korišteni su i koriste se dokumenti iz sudskog postupka u Kaliforniji poznati kao „Monsantovi dokumenti“ („Monsanto Papers“) te izvještaj stručnjaka o plagiranju o čemu sam također pisala.
http://organic-market.info/files/images/Veranstaltungen/Monsanto%20Tribunal/Clown.JPG
Naime, nevladine organizacije tvrde na temelju poznatih dokumenata da EFSA i BfR nisu proveli samostalno, neovisno, objektivno i transparentno istraživanje o zdravstvenim rizicima povezanim s uporabom herbicida glifozata prema uredbi Europske unije o pesticidima (1107/2009). Supstancije odnosno kemijske tvari koje imaju kancerogena, mutagena i reproduktivno-toksična svojstva nisu dozvoljene u sadržaju pesticida prema Uredbi 1107/2009. Njemački Savezni institut za procjenu rizika/BfR nije čak proveo ni evaluaciju tj. procjenu objavljenih znanstvenih studija koje se odnose na moguće štetne učinke glifozata, već je samo nekritično prihvatio i usvojio procjene od strane proizvođača (a to je u ovom slučaju „Monsanto“) prilikom njihovog zahtjeva za autorizaciju ovog herbicida. O tome je izvjestio dr. Stefan Weber u svojem izvješću o plagiranju o čemu sam također pisala.
 
Dr. Helmut Burtscher-Schaden iz austrijske nevladine organizacije 'Global 2000' koristeći izvješće dr. Webera pokazao je grafički prikaz iz kojeg je jasno vidljivo da čak 94 posto teksta iz poglavlja o genotoksičnosti glifozata potječe iz industrijskog dosjea kojeg je napisao bivši zaposlenik Monsanta a kasnije konzultant Larry Kier. Dr. Weber u svojem sada već poznatom izvješću o BfR-u napisao je sljedeće: „Sve u svemu, autori izvješća moraju biti optuženi za značajno loše znanstveno vođenje te ispunjavanje svih određenih kriterija plagiranja teksta u smislu svjesnog, tj. namjernog prikrivanja o stvarnom autorstvu.“ Dakako, odgovorne institucije Europske unije negiraju navedene optužbe.
 
Bernhard Url, direktor Europske agencije za sigurnost hrane (EFSA), otišao je tako daleko da je izjavio kako su oni, tj. EFSA žrtve „jedne orkestrirane kampanje čiji cilj je diskreditirati znanstveni proces procjene glifozata u Europskoj uniji.“ A Jose Tarazona, EFSA, izjavljuje u Europskom parlamentu kako sve ove optužbe dolaze, citiram: „od osoba koje ne razumiju proces.“ Odvjetnik dr. Josef Unterweger između ostalog je izjavio: „...nadležna osoba koja je izradila lažno izvješće odgovorna je za bilo kakvu štetu koja se od tada dogodi(la). ... Ako bi takva šteta uzrokovala ozbiljnu bolest poput karcinoma tj. raka, onda bi to moglo biti i pitanje ubojstva.“
 
Još jednom ponovno ističem kako je Europska agencija za sigurnost hrane odbila prihvatiti činjenicu svrstavanja glifozata u skupinu 2A: „vjerojatno kancerogen za čovjeka“ 2015. godine od strane Međunarodne agencije za istraživanje raka (IARC) Svjetske zdravstvene organizacije (WHO). Prema sudskim podatcima objavljenim u SAD-u, Jess Rowland je bio određen kao kontakt-osoba u američkoj Agenciji za zaštitu okoliša (Environment Protection Agency, EPA) koji je kontaktirao s Europskom agencijom za sigurnost hrane. Rowland je bivši toksikolog i zamjenik direktora u EPA-i koji je ujedno bio i monsantova „krtica“ u toj istoj instituciji, EPA-i. Njega se također sumnjiči da je uspješno spriječio objavu neovisne procjene karcinogenog rizika glifozata od jedne druge američke agencije. Također se pokazalo da je utjecao na odluku EFSA-e koja je dala „zeleno svjetlo“ daljnjoj uporabi glifozata u Europskoj uniji i to putem telekonferencije s državama članicama EU-a, ističe 'Global 2000.'
 
Dr. Peter Clausing, toksikolog (PAN Germany) otkrio je još u svibnju 2017. da je na temelju izjave Jessa Rowlanda EFSA isključila ključnu znanstvenu studiju iz svoje procjene rizika o kancerogenosti glifozata.
Nadalje, postoje stotine znanstvenih studija koje pokazuju štetne učinke glifozata na ljudsko zdravlje:
- Američko poljoprivredno-zdravstveno istraživanje koje povezuje glifozat s leukemijom;
- Nezavisne studije koje povezuju glifozat i druge herbicide s povećanim brojem pobačaja i defekata novorođenčadi;
- Studije koje povezuju glifozat s oštećenjem imunog sustava i uništavanje zdrave crijevne mikroflore;
- Studije koje povezuju monsantov herbicid „Round-up“ (čiji glavni aktivni sastojak je glifozat) te sam glifozat s Parkinsonovom bolešću i drugim neurodegenerativnim oboljenjima;
- Studije koje dokazuju štetan učinak na muški spol – erektilna disfunkcija i smanjen broj spermija zbog čega je smanjena plodnost;
- Studije koje povezuju glifozat s depresijom, bipolarnim poremećajem, tjeskobom i drugim psihološkim poremećajima;
- Studije koje povezuju glifozat s oštećenjem DNK i oštećenjem stanica u organizmu;
- Studije koje povezuju glifozat s više vrsta karcinoma – od raka prostate do raka dojke, itd.
 
Pa, kako je onda moguće da je Europska agencija za sigurnost hrane, EFSA, odobrila produljenje autorizacije za uporabu glifozata?
Austrijska nevladina organizacija za zaštitu okoliša 'Global 2000' navodi sljedeće: „Nedostatci u procesu odobrenja glifozata potresli su povjerenje Europljana u vlasti i sam postupak autorizacije. Potrebna je opsežna reforma i obrazovanje. To se može učiniti sudskim istragama, ali i parlamentarnim istraživanjima. Tek kada se to dogodi s posljedično-izazvanim i neophodnim posljedicama, tada će se moći dugoročno obnoviti povjerenje Europljana u njihove institucije.“ „Kriminalno djelovanje kompanija poput Monsanta dugo je poznato i ono ima povijest počinjenja zločina protiv čovječnosti. A politička korupcija nije iznenađenje. Stoga cijela Europa čeka pozitivan ishod u kaznenim postupcima,“ navodi se u komentaru EWAO-a. Upravo iz svih naprijed navedenih razloga nevladine organizacije Austrije – 'Global 2000', zatim Pesticide Action Network/PAN Europa, PAN Njemačka, PAN Italija, francuski 'Générations Futures' i druge, podnijele su kaznenu prijavu protiv EFSA-e i njemačkog BfR-a. Štoviše, sada nevladine organizacije strahuju da su regulatorna tijela Europske unije to isto možda učinile i s nekim drugim agrokemikalijama – herbicidima, insekticidima, fungicidima itd. Ovaj slučaj nije (za sada) završio na Europskom sudu pravde iako je ovaj Sud već obavijestio „Reuters“ da nije moguće suditi pan-Europskoj organizaciji kao što je EFSA na nacionalnom, tj. državnom sudu neke države članice EU-a. „No, BfR je njemačka institucija koja vjerojatno nije tako dobro „zaštićena“ kao EFSA. A što se tiče EFSA-e, pronaći će se pravni put i rješenje za sudski postupak protiv ove institucije EU-a,“ izjavio je dr. Burtscher-Schaden.
(Izvor: Global 2000: „Strafanzeige gegen EU-Behörden nach Glyphosat-Zulassung“)
 

Rodjena Marija Kuhar, dr. vet. med.  

Anketa

Izjavom da je ona autor "lex Agrokora", koga štiti Martina Dalić?

Ponedjeljak, 19/02/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 634 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević