Get Adobe Flash player
Plenković (ni)je dorastao izazovima!?

Plenković (ni)je dorastao izazovima!?

Dokle "mudri" mudrovaše, dotle "ludi" Grad...

Ulična srbizacija okupiranoga Vukovara

Ulična srbizacija okupiranoga Vukovara

Ulice Gavrila Principa, Puniše Račića, Vukašina...

Dva brda – dva pogleda na probleme

Dva brda – dva pogleda na probleme

Predsjedničino ukazivanje na probleme traži dodatnu analizu i...

U Srbiji samo normalno nije moguće

U Srbiji samo normalno nije moguće

Hrvatsku se optužuje za vađenje organa!     Bolesna...

Toliko ljudi u Hrvatskoj koji ju ne vole!?

Toliko ljudi u Hrvatskoj koji ju ne vole!?

Sukob Hrvata i Srba nije izbio zbog jezika niti zbog vjere, već zbog...

  • Plenković (ni)je dorastao izazovima!?

    Plenković (ni)je dorastao izazovima!?

    ponedjeljak, 13. studenoga 2017. 15:54
  • Ulična srbizacija okupiranoga Vukovara

    Ulična srbizacija okupiranoga Vukovara

    srijeda, 15. studenoga 2017. 16:46
  • Dva brda – dva pogleda na probleme

    Dva brda – dva pogleda na probleme

    srijeda, 15. studenoga 2017. 16:38
  • U Srbiji samo normalno nije moguće

    U Srbiji samo normalno nije moguće

    ponedjeljak, 13. studenoga 2017. 15:50
  • Toliko ljudi u Hrvatskoj koji ju ne vole!?

    Toliko ljudi u Hrvatskoj koji ju ne vole!?

    četvrtak, 16. studenoga 2017. 13:48

Nezaustavljiva Kina iza sebe ostavlja i Sjedinjene Američke Države

 
 
Što to Kinezi rade u Patagoniji? Otvaraju svemirsku stanicu. A u Nikaragvi? Otvaraju i grade vodeni prolaz. A u Meksiku, Venezueli, Ekvadoru i Brazilu? Investiraju, trguju, zarađuju. Sve to Kinezi rade pred očima Amerikanaca koji zabrinuto gledaju kinesku ofenzivu u područjima koja su do jučer tradicionalno bila „njihova dvorišta“. Međutim sve to ne iznenađuje puno. Već duže vrijeme Kina se nameće kao jedan od glavnih gospodarskih i financijskih sugovornika i partnera Latinske Amerike. Od 2005. do 2016. godine, „Kineski zmaj“ je raširio svoja krila južno od Rio Grandea u obliku 141 milijarde dolara kredita koje je dao, preuzevši tako funkciju i ulogu Svjetske banke i Međunarodne razvojne banke.
https://1.bp.blogspot.com/-Yd75-ZzQXOA/Vz24if2NbUI/AAAAAAAAFIE/Efuo_bLOqfc4dsGoWASGR_QmFBds3D3WgCLcB/s1600/cscl%2Bvenus%2BAfrican%2BShipping%2BLine.jpg
Za razliku od svojih europskih i sjevernoameričkih konkurenata, pragmatični Kinezi ne postavljaju si ni ideološka, a ni ambijentalne probleme, a ne miješaju se ni u interne probleme svojih partnera. Takav njihov pristup i stav im omogućuje da posluju u „razdrmanoj“ Madurovoj Venezueli (koja preživljava samo zahvaljujući 62 milijarde dolara koje su im Kinezi posudili u zamjenu za naftu), ali i u liberalnom Brazilu Michela Temera (u rujnu je potpisano 14 ugovora o suradnji iz raznih područja, od nuklearne energije pa sve do nogometa) ili da gradeći velike brane mijenjaju sliku Čilea,  države na čijem čelu je socijalistkinja Michelle Bachelet, i koja je postala južnoamerički centar kineskog yuana. U Argentini na čijem čelu je liberalni konzervator predsjednik Mauricio Macri, po obrazovanju inženjer, u spomenutoj Patagoniji Kinezi pak grade svemirsku postaju za prvu Kinesku svemirsku misiju na mjesec.
 
Puno novca, ugovora i intriga, a najambiciozniji projekti se odnose na infrastrukture, komunikacije i prijevoz. Sve ide prema planu i programu koje je osmislio „drug“ Xi Jinping pod nazivom la „Beld and Road Initiative“ (poznatiji kao „Novi putevi svile“). Radi se o strateškom programu na globalnoj razini s namjerom da se kontroliraju uska grla prometnih tokova svjetskih prometnih puteva i otvaraju novi alternativni puteva kako bi se smanjila ovisnost o postojećim putevima.
 
Iz navedenog proizlazi veliki interes Kine za Amerikama. Na vrhu kineskih prioriteta je iskopavanje kanala u Nikaragvi, novog pomorskog puta od 276 kilometara koji bi bilo alternativa Panamskom kanalu. Nakon dužeg odlaganja, „usporena“ vlada Daniela Ortege je potvrdila da je za izvođenje radova zadužila kinesku kompaniju HKND  uz koncesiju za održavanje kanala na četrdeset godina. Prema tvrdnjama Amnesty Internationala, mnogima, zbog mogućeg velikog utjecaja na okoliš, projekt se ne sviđa i nisu uvjereni da se radi o dobrom projektu. Ljudi protestiraju, ali sandinisti bez obzira na proteste idu dalje.
 
Ali i Pekingu svugdje ne cvjetaju ruže. Zajedno s kanalom u Nikaragvu, trebala bi zaživjeti i trans amazonska željeznica. Radi se o 5300 km željezničke pruge koja bi prelazila preko cijelog kontinenta i povezala bi brazilsku luku Porto de Acu na Atlantskom oceanu sa Peruanskom lukom Puento Illo (na Pacifiku).  Radi se o mega, ali prilično kontroverznom djelu koji je trenutno zaustavljeno.
 
Na obalama naših mora, Kinezi su aktivni već odavno. Već godina u Španjolskoj i Turskoj, Kinezi upravljaju najvećim djelom kontejnerskog prometa dok im je u Grčkoj, u Pireju glavni stožer Ocean Shipping Company (Cosco). Upravo potonja, ogromna tvrtka koja se bavi logistikom, je glavni motor i pokretač desetogodišnjeg programa nove kineske ekspanzije na Mediteranu koja predviđa gradnju velikog tehnološkog parka u Tangeriju na Gibraltarskom kanalu luka Sarsai u Alžiru i Ashod u Izraelu. Radi se o pothvatu od velikog strateškog interesa koji je zanimljiv i Italiji. Za sada Cosco je odlučio uložiti u Vado Ligure  u obliku izgradnje do 2018. terminala za kontejnere, a vjerojatno će ulagati i u Trst, jedinu europsku luku koja uživa pravo ekstrateritorijalnosti.
 

Il Giornale, Italija

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osvježi

Anketa

Istražno povjerenstvo za Agrokor pokazalo se krajnje primitivnim. Treba li ga ukinuti?

Četvrtak, 23/11/2017

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1151 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević