Get Adobe Flash player
Ciljana destrukcija ozbiljnih razmjera

Ciljana destrukcija ozbiljnih razmjera

Svima kojima je Zdravko Mamić smetnja žrtve su opsjene, obmane i...

Jal i ljubomora na Miroslava Škoru

Jal i ljubomora na Miroslava Škoru

On je jednostavno jednostavan, neponovljiv, prisutan u svakom domu, bećar,...

Miting u Srbu trebalo bi zabraniti

Miting u Srbu trebalo bi zabraniti

To nije bio nikakav ustanak domicilnih Srba, nego stravičan pokolj Hrvata...

Nastavak njegovanja fašističke tradicije

Nastavak njegovanja fašističke tradicije

Talijani podižu spomenik jednome od ideologa...

Novi župan nameće talijanski jezik

Novi župan nameće talijanski jezik

Istarska convivenza u režiji IDS-a nije suživot, nego gušenje...

  • Ciljana destrukcija ozbiljnih razmjera

    Ciljana destrukcija ozbiljnih razmjera

    srijeda, 17. srpnja 2019. 14:32
  • Jal i ljubomora na Miroslava Škoru

    Jal i ljubomora na Miroslava Škoru

    srijeda, 17. srpnja 2019. 14:28
  • Miting u Srbu trebalo bi zabraniti

    Miting u Srbu trebalo bi zabraniti

    srijeda, 17. srpnja 2019. 14:25
  • Nastavak njegovanja fašističke tradicije

    Nastavak njegovanja fašističke tradicije

    srijeda, 17. srpnja 2019. 14:18
  • Novi župan nameće talijanski jezik

    Novi župan nameće talijanski jezik

    četvrtak, 18. srpnja 2019. 15:26

U suvremenoj likovnosti ima previše vica i dosjetke, a premalo rada

 
 
Slikar Vladimir Ankin Vrljić, suvremeni je hrvatski likovni umjetnik, autor je kompleksnog opusa. Izlagao je na brojnim izložbama u domovini i svijetu. Prije nekoliko dana predstavio se je s novom samostalnom izložbom u Muzeju Mimara.
http://image.link2.hr/image/mim/1024x768/0f0/a/sekundarna/izlo%C5%BEbe/2019/izl-15-2019_vladimir_vrljic_ankin_-_izlozba_pozuda/mimara-2.jpg
• Prije nekoliko dana u Mimari ste se predstavili sa  samostalnom  izložbom.
- Ova izložba sumira zadnje tri godine rada u kojem sam naslikao oko 300 slika uz tisuću crteža. Rezultat je to svakodnevnog rada i u atelieru i kod kuće.
 
• Slikate gotovo pedeset godina. Što je ključ za razumijevanje Vašeg opusa?
- Neprestano traženje i istraživanje, ali i propitkivanje samoga sebe. U svakom ciklusu koji sam obrađivao, borio sam se protiv straha, pobjeđivao bijelu plohu i pokušavao ljestvicu podizati sve više.
 
• Izložba nosi naslov “Požuda introspektivnosti“.
- Istraživao sam intimitet otuđenih i osamljenih, ali i osamljenih uronjenih u sebe. Također i onih posvećenih svom radu, svojim prijateljima ili ljubimcima. Motivi su to koje susrećemo na ulici, u parku ili u nekom zatvorenom prostoru. Dosta sam emotivno doživljavao te motive i crtežom bilježio, te ih nakon toga, doslovno proživljavao slikajući u atelieru.
 
• Kako pristupate odabranom motivu?
Nakon što se odlučim obrađivati neki ciklus, najprije puno promišljam crtanjem. Temu pročišćavam idejno, motiv analiziram i razrađujem, pa odbacujem ili nadograđujem. Isti motiv slikam na više načina tražeći najbolju ideju, kompoziciju ili boju.
 
• Kada govorimo o Vašem koloru, što je bitno?
 Ranije sam radio dosta otvorenim kolorom, a sad sam ga malo prigušio. Zavolio sam polutonove. Boje mi se više ne svađaju. Umirile se i počele se ljubiti.
https://likumzg.files.wordpress.com/2016/09/autoportret.jpg
• Kako doživljavate suvremena likovna gibanja?
- Kad je jednom prigodom Matisse pitao Picassa što misli o „novom“ slikanju, misleći na prskanje Pollocka, ovaj mu je odgovorio: To nije moja garda, ne razumijem ju i ne natječem se s njom. Slično je i sa mnom. Čini mi se da u suvremenoj likovnosti ima previše vica i dosjetke, a premalo rada. I sve se proglašava umjetnošću. A istina je  da postoji umjetničko djelo ali i druge stvari, kao što je instalacija, bodyart, hepening i slično. Umjetničko djelo podrazumijeva kod promatrača svijest da to sam ne može napraviti. Zato je umjetničko djelo sama bit umjetnosti.
 
• Ima li umjetnost budućnosti?
- Itekako ima. U budućnosti će biti još važnija, još traženija. Moramo proći i nadići ovaj period svaštarenja u kojem se velikom medijskom manipulacijom sve i svašta proglašava umjetnošću, a sve u svrhu da ne talenti mogu prostor umjetnosti iskoristiti za stjecanje novca ili društvenog statusa.
 
• Što je novo u atelijeru?
- U atelieru čeka nedovršeni ciklus portreta, a još stotinjak slika iz ovog ciklusa čeka izlaganje za koje je sve manje nade. Naime, nema potpore institucija koje bi trebale financijski pomagati izložbenu djelatnost. Ni ova izložba nije dobila potporu ni države ni grada.
 
• Planovi, izložbe, monografije…?
- Možda ću za desetak godina pripremiti retrospektivnu izložbu, ako se tada za kulturu bude izdvajalo više od 0,5 posto, pa si priuštim i monografiju iste.
http://image.link2.hr/image/mim/1024x768/0f0/a/sekundarna/izlo%C5%BEbe/2019/izl-15-2019_vladimir_vrljic_ankin_-_izlozba_pozuda/mimara-47.jpg
• Ima li umjetnost snaga da bar malo promijeni svijet?
- Svijet se svake minute mijenja zahvaljujući umjetnosti. Svakim umjetničkim djelom svijet je bogatiji, čovjek ispunjeniji i zahvaljujući umjetnosti društvo nije samo potrošačko, ratničko i besciljno, već je i plemenito i puno optimističke budućnosti.
 

Miroslav Pelikan

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osvježi

Anketa

Tko će profitirati od smjene Lovre Kuščevića i ostanka u vlasti HNS-a?

Subota, 20/07/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1232 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević