U zrakoplovnoj nesreći u francuskim Alpama stradalo 144 putnika i šest članova posade

 
 
Kada smo čuli vijest da se u francuskim Alpama srušio zrakoplov Airbus A320 njemačke kompanije Germanwings nismo mogli ni sanjati koji je uzrok pada. Naime, spomenuti njemački zrakoplov srušio se na jugu Francuske, u regiji Barcelonnette, a letio je na liniji Barcelona – Düsseldorf. Na letu 4U9525 bila su 144 putnika i šest članova posade. Radarski je kontakt izgubljen u 9:39 sati, dok je signal za nesreću odaslan u 9:47. Zrakoplov je u samo deset minuta pao s visine od 11.000 metara na 2000 kada je izgubljen svaki kontakt. Nije bilo preživjelih.
http://i3.irishmirror.ie/incoming/article5398262.ece/ALTERNATES/s615/Germanwings-crash.jpg
U početku nisu se znali razlozi rušenja zrakoplova. Znalo se kako se u njemu nalazilo 67 Nijemaca. Među putnicima je bilo i dvoje profesora i 16 učenika koji su se vraćali kući s učeničke razmjene te dvoje novorođenčadi. Među poginulima je i dvoje njemačkih opernih pjevača koji su u Barceloni izvodili Siegfried Richarda Wagnera. To su bas-bariton Oleg Bryjak i kontraalt Maria Radner. Tek su podatci iz druge crne kutije potvrdili stravičnu istinu, da je 27-godišnji kopilot Andreas Lubitz namjerno srušio zrakoplov. Prva analiza podataka pokazala je da je pilot uz pomoć automatskog pilota započeo sa spuštanjem zrakoplova prema visini od 30 metara. Stručnjaci smatraju da je to najmanja visina na koju se autopilot može programirati. Pilot je nekoliko puta unio promjene na automatskom pilotu kako bi povećao brzinu zrakoplova pri spuštanju.
 
Ostaje pitanje zašto je kopilot to učinio? Zašto nije dopustio pilotu da uđe u kabinu, kada je pilot shvatio što kopilot smjera. Tek nekoliko dana nakon tragedije saznali smo da je 27-godišnji Andreas Lubitz svojedobno zatražio liječničku pomoć zbog vida. Iako je liječnicima rekao da je pilot, a spominjao je i kompaniju Germanwings, Lubitz je namjerno zatajio da i dalje radi, iako to zbog svog zdravstvenog stanja nije smio. Kopilot je prošao kroz tešku epizodu depresije još 2009. godine te je tada bio podvrgnut psihijatrijskom liječenju. Otad je mladić bio pod posebnim i redovitim medicinskim nadzorom, ali ostaje pitanje zašto je i dalje vozio.
 

Mila Mladineo