Get Adobe Flash player

Impresija na Tihobite Ivana Tomljanovića

 
 
Jednosmjerna vizualnost, dobroj slikarskoj realizaciji ne bi trebala biti cilj. Tihobiti (mrtva priroda) Ivana Tomljanovića. Fizička koloristička podređenost mora dati još nešto kako bi mnoga značenja pronašla put raznih psiholoških osobnosti, koje bi konkretnu oslikanu misaonost prepoznali u poistovjećenju estetskoga doživljaja. Emocionalni govor boja koje konkretiziraju izvanjsku stvarnost može stanje nadahnuća izraziti kao najsnažnije emocionalno kazivanje, koje se izrazilo da bi nas pozvalo na razgovor duša, koje niti jedan izgovorni izraz ne može ostvariti. Egzistencijalni trenutak, simbolični izraz stanja konkretnog umjetnikovog umjetničkog trenutka odabire ili potiskuje boje nijansirajući stanja umjetnikovog doživljaja ponuđene stvarnosti subjektivnim okom pronalaženja smislova, uvjetovanih konkretnim poticajem, u paleti provokativnih trenutaka kao izvorišta poticaja za slikarski odgovor, a sposobnost sretnog sintetiziranja duhovnosti i umijeća jedinstven umjetnički doživljaj – sliku. 
http://www.nmz.hr/files/g/old-galleries/1200x900-2/12977053_1136049263113749_2106511508556731401_o_1460019713.jpg
Tiha značenja.Boje raspoloženja, boje izraza, boje poruke koja izaziva, boje provokacija u osebujnijim osobnim načinima, humani hitci u duhove koji traže, propituju se i u traženjima rastu, stvarajući svoj metodički način definiranja povezivanja izvanjskog i unutarnjeg na svim razinama osjećajnosti, čulnosti i duhovne simbioze predodređenog i pronađenog u beskonačnim suodnosima stvari, ljudi i pojava, stanja koja u kontinuitetu vremena nekom novom početku traženja postaju polazišna, stvarna točka, sastavni dio ukupnih umjetničkih postignuća.
 
Svrha ostvarenog jezikom, zvukom, slikom ili sublimiranjem svih vidova izražavanja umjetničkog izraza, podrazumijeva očekivane i neočekivane reakcije, posljedice odraza objekata, osobnosti koje postaju doživljajni subjekti. Jedan pogled na svijet, prikazujući pasivnost i objektivno trajanje. Stanje stvaranja otvara mjesto pitanjima, odgovorima, izrazima želje za nadrastanjem svega što mislećem čovjeku nije primjereno, dostojanstvu očovječene mogućnosti koja se postupno pretvara u stvarnost.
 

Žaklina Kutija

Samostalna izložba Dajane Radoš 'Matricis – Grafičke mijene'

 
 
Samostalna izložba „Matricis – grafičke mijene“ likovne pedagoginje i grafičarke Dajane Radoš otvorena je u srijedu 2. listopada 2019. u Sveučilišnoj galeriji 'Vasko Lipovac'. Izložba naziva „Matricis – grafičke mijene“ nastavak je istoimenog ciklusa riječke umjetnice koja se po prvi put predstavlja splitskoj publici. Osim grafika na izložbi su izložene i popratne umjetničke knjige. Radovi su nastali u razdoblju od 2016. do 2019. godine.
https://unist.hr/Portals/0/EasyGalleryImages/1/3119/IMG_8703.jpg?w=880&h=450&mode=crop
Autorica Dajana Radoš predstavlja se radovima iz grafičkog ciklusa naslovljenog „Matricis“, karakterističnog postupka kombiniranja grafičkih tehnika dubokog tiska, kojim se intenzivno bavi od 2016. godine pa sve do danas.  Na izložbi se mogu vidjeti grafički listovi većeg formata izvedeni u tehnici bakropisa i rezervaša, potom i  grafičke knjige, nastali kao rezultat aktivnosti otiskivanja zapisa procesualnog i slojevitog interveniranja na grafičkim matricama. Metodom kojom je autorica, u otkrivanju i traganju za grafičkim znakovima u mijenama, preobrazbama i promjenama, razvila karakterističan apstraktan rukopis gorljivog senzibiliteta ka izražavanju novih, beskompromisnih i slobodnih vizualnih oblika.
Ciljevi grafičke posvećenosti Dajane Radoš otkrivaju se u bilježenju komponiranih slojeva intervencija na matricama, koje osvaja i na koje djeluje različitim postupcima. Sadržaje svojih grafika ne temelji na stvarnosti preuzetoj iz okoline, već dopušta da se apstraktni grafički oblici na matricama razvijaju samostalno kao učinak autoričinog zahtjeva za odabirom znamenitijih fragmenata i jedinica grafičke vizualne slike kojima, prolaskom vremena i pomnom obradom, dopušta izaći na vidljivost površine.

Kadriranje grafičkog lista otkriva međusobnu povezanost i procesualni slijed intervencija koje nastaju na matricama jednakih veličina. Ishodišna točka i začetak procesa rada svake matrice, a time i grafičkog otiska, označava postupak otiskivanja crteža valjanjem keramičke oble prošupljene forme izdubljenih utora po grafičkoj matrici. Riječ je o tehnici rezervaša,  nanošenja mrlja i linijskih sekvenci smjesom šećera, vode i cink oksida. Uporaba keramike kao alata u izvedbi grafike karakteristika je cjelokupnog ciklusa autorice, ujedno i osnova nakon koje slijede procesi intenzivnog brušenja, kemijskih intervencija na matricu, korištenje pijeska, asfalta, ali i otisaka vlastitog dlana u obradi ploče pripremljene za otisak. Otisci grafičkih listova funkcioniraju kao dokumenti jednog stanja, nakon kojeg autorica ponovno intervenira na iste matrice u potrazi za daljnjim razvojem oblika. Time je na otisnutim grafičkim listovima moguće pratiti zapise promjena nastalih u različitim fazama obrade pripadajuće matrice; od začetaka i „crteža keramikom“ do postupaka brušenja i modificiranja prvotnog crteža radi kreiranja novih gestualnih linijskih i organskih oblika, ujedno i novih potencijalnih grafika. Dio grafičkih listova Radoš razvija kombiniranom tehnikom rezervaša, bakropisa uz uvođenje  drvoreza. Otiskivanjem godova stare murve uspostavljen je još jedan sloj na grafičkim listovima, a naglasak je postavljen na kolorističkim sekvencama te kompozicijskim promjenama izlazaka otiska iz formiranog kadra grafičke slike.
 
„Grafike iz ciklusa „Matricis“ autorice Dajane Radoš označavaju zapise jednog jedinstvenog trenutka u procesu rada. Riječ je o zabilježenim procesualnim stanjima, nastalim uslijed intervencija u fizičku strukturu matrice, te slojevima naknadnih promjena koje su se daljnjom obradom na matrici objelodanile; po sistemu jedna matrica – višeslojnost obrade i otisaka faza razvoja grafičkih znakova. Proces kontinuiranih obrada jednih te istih matrica, nadogradnja i praćenje morfoloških promjena u različitim stupnjevanjima i intenzitetu pojavnosti grafičkih znakova, nameće pitanje o mogućnosti reproduciranja potpunog/konačnog otiska.  Pri čemu bi konačni ili potpuni reprezentativni zapis totaliteta označio grafički otisak ukupnosti svih faza i postupaka intervencija. U tom smislu, inzistiranje na procesualnom iskazu, od zapisa u svjetlijim i latentnijim formama, preko snažnije i dramatičnije opstojnosti, inzistiranje na daljnjoj obradi i naglašavanju postojećih oblika te linijskih grafičkih sekvenci, u konačnosti vodi do njihovog potpunog nestajanja ili do cikličke preobrazbe u posve nove grafičke oblike i strukture.“ (Nadežda Elezović)
 
Dajana Radoš rođena je 1982. u Rijeci. Diplomirala je 2011. godine na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci te stekla pravo na zvanje i akademski naziv magistra likovne pedagogije. Od 2014. godine asistentica je na Katedri za grafiku na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci. Priredila je desetak samostalnih izložbi i sudjelovala na više od osamdeset skupnih,žiriranih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu (Taiwan, Italija, Rumunjska, Makedonija, Srbija, Slovenija...). Za svoje radove dobila je nagrade i priznanja. Vodila je i sudjelovala u organizaciji više likovnih radionica i umjetničkih projekata. Članica je likovnog udruženja HDLU Rijeka. Od 2016. godina intenzivno radi na ciklusu radova pod nazivom „Matricis“, grafikama u tehnikama dubokog tiska, dimenzija 100 x 70 cm. Pored grafičkog medija, umjetnički izraz gradi grafičko - prostornim objektima, umjetničkim knjigama i keramiko-skulpturama.
 

Nives Matijević

Crni mramor

 
 
Prozirna stasa, ozbiljna lica,
sasvim tiho na prstima šeta
vrijeme između grobnica
u kojima prošlost spava
U crnini crnoga mramora
radoznalo gleda imena blijeda
onih što im se u snovima
https://grad-busovaca.com/wp-content/uploads/2019/05/svi-sveti-gradsko-groblje-carica-busovaca.jpg
uvela ljubav okameni
Laganim korakom, kao da lebdi
iznad tišine grobova
osluškuje šaputanje duša
u plamenu dogorjelih svijeća
Na miris smrti pogled mu drhti,
u grču mu lice problijedi,
prepade se samrtnih misli,
zar su i moji dani odbrojani?
U vitkim visinama čempresa
vjetar tiho rekvijem pjeva,
utjehom ga okrijepi, ako imaš dušu,
nikad ne ćeš umrijeti!
Duša nije samo tek zaspala sjena,
ona je živi svjedok i opomena:
Vječnost je uvijek jača
i od smrti i od vremena!
 

Mijo Arapović

      Dani okajani

 
 
        Ne pitaj me, kojim jezikom govorim, već što njime tvorim.
        Kako mu se klanjam i što smjeram kad o njemu sanjam!
        Ne pitaj me u času klonuća, je li jezik moja čežnja vruća,
        je li jezik samo sve blago što imam?
https://ask.fxplus.ac.uk/sites/default/files/public/styles/bootstrap-thumbnail/public/images/languages.jpg?itok=9x8nmg0Z
        Ne pitaj me ni za prošle dane njime okajane, za jezik mog roda
        što se kupit ne da, a niti se proda. Nikad, nikad više ne pitaj me
        odmah nakon boli, da l' se jezik hrvatski diva snagom voli i da li
        se rad njega odreć može svega što čovjeku treba i golu i bosu
        ispod tmurna neba, jer  i smrtne riječi nebo nad Hrvatskom
        od nestanka liječi. Ne pitaj me više  za bure i kiše jezika mi sveta, jer
        kad jednom ne bude nas više, jezik će Hrvata, vrjedniji od zlata, biti
         ljubav svijeta, voljen ponajviše.
        I ne pitaj mene sada ni ikad,a jesu li zaboravljene bitke, rane i
        radost kadikad? Zaborav je mana, otvorena rana srca ranjenoga, ali
        i tu ranu vjerom ovjenčanu , milost prati Boga.
        Svaka riječ hrvatska, slovo zapisano makar zadnjom nadom ili kradom,
        zasvijetlit će jednom u svitanje rano i svjedočit jasno da mu oživjeti
        nikad nije kasno!
        Ne pitaj me, brate, da l' hrvatski zborim il' mu tajim ime! Odgovor će
        biti: "Od prve mi riječi materine ja govorim  njime kao sada i Ti,
        a hrvatsko ime, kad  već  život mine, i moj grob će jasno govoriti.
 

Malkica Dugeč, 29. 7. 2019.

Anketa

Podržavate li štrajk u školama?

Utorak, 22/10/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1257 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević