Get Adobe Flash player

Snopovi padaju svud

 
 
Tišina grobna k'o grob
Tamnuje tamnu noć.
Kroz mrak se vuče kobna k'o kob
Utvara neka.
https://uskok-sosice.hr/wp-content/uploads/2012/07/%C5%BEetzva1.jpg
U raljam drži oštricu mača,
U ruci strašan bič.
Kroz tihu tamu odjeci plača
Samo se katkad čuju.
 
Utvara hrli po svoju žrtvu.
Snopovi padaju svud.
Negdje uz molbu, negdje uz kletvu
Životi gase luč.
 
Bezglavo juri sablasti sjena
Kroz noći mračni mrak,
Svakoga časa nadgrobna stijena
Prekrije novi grob.
 
Ona ne pozna sjete ni boli.
Prosjak i kralj su isti.
Jednako svakog mrzi i voli.
Njeno je ime smrt.
 

Žarko Dugandžić (iz zbirke UZDASI)

Izložene su karakteristične i već vrlo prepoznatljive kolorističke apstrakcije na platnu velikih formata

 
 
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, apstraktni slikar Mladen Žunjić iz Zagreba, nastavlja sa prezentacijom svojih novih atelijerskih uradaka, na
tzv. kvartovskim izlaganjima.
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/oIGQC6mgXk7RZpXlD7QtzQgUGwnUJ2-C7NQfQUieHhxuiC9mOmtkSuss3aqMRPFM3WJz5Cb9mWhiKa2tOdIUnm2hVZCj5MJdCuSPAezNHkSKlHo5KGYy
Ovoga puta u suradnji sa vlasnikom draguljarnice ADORO Jewelry gospodinom Ivanom Parlovom u zagrebačkom kvartu Vrbani, Žunjić izlaže nekoliko svojih radova u ekskluzivnom prostoru draguljarnice. Ideja zajedničke suradnje je prezentacija recentnih Žunjićevih radova u prostoru draguljarnice da se postava izloženih radova ritmično izmjenjuje svakih dvadesetak dana.
 
Žunjić nastavlja sa nesvakidašnjom prezentacijom slikarskih umjetničkih djela i približavanje istih građanima svojeg grada, koji zbog užurbanosti svog načina života, jednostavno ne stignu posjećivati  izložbe u svom gradu i uživati u umjetnosti.
 
Izložene su karakteristične i već vrlo prepoznatljive kolorističke apstrakcije na platnu velikih formata 90 x 100 cm. Žunjić je i ovom prigodom pokazao  eksplozivni kolorizam na platnima prepunih energije i nezaustavljivog gibanja.
 

Miroslav Pelikan

U Galeriji fotografije Fotokluba Split u srijedu, 29. srpnja 2020. otvorena izložba velike hrvatske fotografkinje Slavke Pavić

 
 
Slavka Pavić jedna je od najvažnijih hrvatskih fotografkinja druge polovine dvadesetog stoljeća. Fotografirati je započela pedesetih godina, u vremenu rasta interesa za fotografiju i njezinog potvrđivanja kao autonomne umjetnosti u Hrvatskoj. Ova ekonomistica po profesiji i njezin suprug Milan Pavić, oboje rodom iz Daruvara, slovili su kao najpoznatiji fotografski par u povijesti hrvatske fotografije i to zasigurno jesu. I dok je rad supruga Milana bio poznat široj javnosti, Slavka je sve do skupne izložbe hrvatskih umjetnika u Francuskoj bila nepoznata. Od tada počinje uspon ove fotografkinje čija su djela jasno precizirala duh vremena u kojem su nastala.
https://fotoklubrijeka.hr/wp-content/uploads/2014/10/Limeni_vitezovi_1958..jpg
Od samih početaka u svojem će radu pokazivati interes za detalje i strukture te nepogrešiv osjećaj za kompoziciju. Kroz njezino stvaralaštvo pratimo u jednakoj mjeri fotodokumentarizam kroz bilježenje promjena u gradu kao i pejzaže. Slavka Pavić često koristi urbani krajolik kao podlogu za dinamičnu likovnu igru, u gradskim vizurama pronalazi i sjenama naglašava geometrijske oblike. Kroz zanimljive i često neuobičajene izreze reinterpretirat će svakodnevne motive. Bilo da bira šire ili krupne planove, u pozadini njezine ideje često će stajati priča, nerijetko uz duhoviti komentar. Osim toga Slavka Pavić će vršiti eksperimente sa samim fotografskim medijem istražujući njegove mogućnosti. Veliku pažnju će pritom posvećivati radu u fotolaboratoriju.
 
Njezin rad može se svesti na nekoliko osnovnih tema: grad, priroda, čovjek, fotografija. Formalno je inovativna, otvorena eksperimentu i propitivanju likovnih mogućnosti i tehničkih zakonitosti medija. U svojim fotografijama gotovo uvijek zadržava pripovjednu komponentu i osobni komentar, što njezine fotografije čini značenjski višeslojnima, a nju kao autoricu definira kao predstavnicu subjektivne fotografije. Izložba „Mala retrospektiva“ presjek je jednog monumentalnog autorskog opusa koji zasigurno pripada antologiji hrvatske fotografije. Kako ističe Branka Hlevnjak „Crno bijele fotografije Slavke Pavić koje su nastajale kroz proteklih pola stoljeća (ako uzmemo da se posljednjih dvadeset godina koristi digitalnim fotoaparatom) nisu puki vremeplov, jer su izvan vremena, nabijene poetskim ugođajem i toplinom, ritmovima i kompozicijama jednake svježine, naprosto su trajno aktualne, suvremene. U tim je fotografijama utkana strast prema mediju i ljubav prema odabranom motivu. Slavka Pavić nije lovac na motiv, ona koja čeka, nju motiv pronađe sam. I tada je to cjelovita fotografija, ona koja ne bježi nikud i ne traži podršku drugih da bi se bolje razumjela. Njezina solidnost proizlazi iz kontrasta, iz suprotstavljanja koje je daleko od kaosa, u organiziranoj kompoziciji u kojoj čak i motiv može biti banalan, ali ostaje zabilježen kao estetska činjenica, kao duhovno zadovoljstvo kojem pridjevamo ime umjetnost.“
 
Slavka Pavić rođena je 20. listopada 1927. u Jajcu. Djetinjstvo i mladost je provela u Daruvaru. Godine 1946. upisala se na studij ekonomije u Zagrebu, gradu u kojem se trajno nastanjuje. Članicom fotokluba Zagreb postaje 1951. kada ujedno počinje javno izlagati. Od godine 1961. nositelj je počasnog umjetničkog zvanja Fotoamater I. klase koje joj je dodijelio Fotosavez Hrvatske, a od 2005. Istaknuti izlagač Fotokluba Zagreb, koji dodijelio Upravni odbor Fotokluba Zagreb. Tijekom godina članica je Upravnih odbora Fotokluba Zagreb. U posljednjih je deset godina bila je predsjednica, a sada je članica Suda časti Fotokluba Zagreb. Jedna je od osnivačica Ženske sekcije Fotokluba Zagreb (1973.) Održala je 20 samostalnih i sudjelovala na više od 300 skupnih izložbi. Radovi joj se nalaze u Zbirci hrvatske fotografije Fotokluba Zagreb, Muzeju za umjetnost i obrt, Muzeju grada Zagreba, Muzeju suvremene umjetnosti, Etnografskom muzeju u Zagrebu, Zbirci Galerije Badrov, te u različitim privatnim zbirkama.
Izložba se može pogledati do 22. kolovoza 2020.
 

Nives Matijević

Njegova se unutarnjost harmonično uklapa s prirodom koja ga okružuje

 
 
Ako doživimo umjetnost kao jata nemjerljivih paralelnih svijetova, tada je doista svaka pojava u likovnom svijetu, uz uvjet da se ne obaziremo na podjele i vrjednovanja, opravdana i nužna ali i poželjna jer svatko od tih kreativaca govori o osobnom viđenju i shvaćanju volumena koji ga okružuje i ostavljaju trag, govoreći o impresijama kojima ih njihovo vrijeme nemilice zasipa.
https://otvoreno.hr/wp-content/uploads/2020/07/IMG-20200720-WA0006-594x420.jpg
Neki budu zapaženi a neki ne. Vrijeme se često poigrava sa postignutim zaslugama i ostvarenim pozicijama u odsječku svoga trenutka i onda opet sve ispočetka. Važno je da umjetnik stvara onako kako doista želi, bez usmjeravanja i savjeta,bez prijedloga i prijekora.
 
Jedan od tih iskrenih autora jest i suvremeni hrvatski likovni umjetnik, slikar Ivan Vlašić, autor zanimljivog kolorističkog opusa, figurativac, zaljubljenik u krajobraze, kako kontinentalne tako i primorske. Iako su njegove slike obilježene snažnim kolorom, možemo istodobno primijetiti kako je riječ i o vrlo suptilnom koloru, njegove su boje nježne i nenametljive.
https://otvoreno.hr/wp-content/uploads/2020/07/IMG-20200720-WA0005-581x420.jpg
Vlašić ne mijenja motiv, ne prilagođava ga sebi, slika po zapisu intimnog doživljaja, po osjećaju. Njegova se unutarnjost harmonično uklapa s prirodom koja ga okružuje, slikar postaje dio prostora, dio krajobraza. Na njegovim slikama nema dramatičnosti, njegove masline sanjaju tisućljetni san, more je posve mirno, toplina natkriva i polja i drveće i kuće i  sve je čudesno  zaogrnuto u plavo i ljubičasto.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

A. Plenković i T. Medved dodvoravaju se Srbima. Je li to izdaja?

Ponedjeljak, 10/08/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1269 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević