Get Adobe Flash player

Obilje energije koja se prelijeva izvan okvira platna

 
 
Na samom kraju rujna, suvremeni hrvatski umjetnik Mladen Žunjić, predstavio se je s novom samostalnom izložbom SINTEZA KOLORA u knjižnici u Prečkom.
https://www.zagrebonline.hr/wp-content/uploads/2019/10/20190926_184441.jpg
• Što ste izložili?
- U sklopu izložbenih predstavljanja svojih radova, u kojima  sam želio približiti modernu umjetnost (konkretno apstraktno slikarstvo), malom čovjeku, svojim sugrađanima u tzv. kvartovskim izlaganjima, nastavljam suradnju sa Knjižnicama grada Zagreba,te ovog puta u knjižnici Tina Ujevića u Prečkom, Slavenskoga 12, a uz svesrdnu pomoć koordinatorice knjižnice gđe. Aleksandre Franković, izlažem dvadesetak najnovijih ovogodišnjišnjih  radova ulja i akrila srednjih formata 90 x 100 cm.
 
• I jedna specifičnost je vezana za ovu izložbu.
- Izložba je komercijalno neprodajna, te se izloženi radovi ne mogu kupiti!
 
• Do kada se Vaša izložba u Prečkom može razgledati?
- Do 20. listopada.
https://www.zagrebonline.hr/wp-content/uploads/2019/10/20190926_184545.jpg
I ovom prigodom valja naglasiti iznimni Žunjićev kolorizam, s dominacijom pojedinih boja, uz obilje energije koja se doslovno prelijeva izvan okvira platna. Također valja ukazati na kontinuiranu orijentaciju slikara prema velikim platnima, a koja mu omogućuju jedinstvenu autorsku ekspresiju. Na ovoj se izložbi može izvrsno uočiti često raznorodni svijet motiva, izrastao i profiliran u brojnim zaokruženim ciklusima ulja i akrila. Naravno, kompleksni slikarski svijet Mladena Žunjića zaslužuje izlaganje u većim i istaknutijim galerijskim prostorima, gdje bi tada njegov slikarski svijet došao do punog izražaja.
 

Miroslav Pelikan

Izložba Bojana Mrđenovića 'Magistrala' u MKC Split

 
 
Izložba Bojana Mrđenovića 'Magistrala' otvorena je u četvrtak 26. rujna 2019. u Multimedijalnom kulturnom centru Split. Fotografski projekt Magistrala Bojan Mrđenović razvija već šest godina kroz koje je sakupio više od 1500 analogno napravljenih fotografija, čiji uži izbor je već predstavljen javnosti na izložbama u Zagrebu, Splitu i Dubrovniku, a ovom izložbom u prostoru galerije Doma mladih, prezentirajući čak 150 analognih fotografija, zaokružuje svoj ciklus.
http://www.pogon.hr/images/modules/tn_article_head_1532680771-magistrala93-2x-sampling.jpg
Za razliku od prethodnih Mrđenovićevih fotografskih ciklusa, a svaki se zasniva na višegodišnjem istraživačkom radu i mnogo vremena provedenog na terenu u potrazi za najboljim svjetlom i kutom koji bi dočarao često napuštene interijere i arhitekturu u kojoj je nekad obitavao čovjek, ali je ona uslijed demografskih, političkih i inih promjena, ostala napuštena, u ovom ciklusu pred objektivnom se često nalaze ljudske figure. To su ljudi koje Mrđenović zatiče pored magistrale i u gradovima i mjestima kojima magistrala prolazi; turisti u vječnom tranzitu, turistički radnici koji nude izlete ili su preobučeni u nakaradne kostime kojima dodatno naglašavaju sav kič suvremene turističke ponude naše obale, ljude u svakodnevnim poslovima ili u dokolici koja je karakteristična bivanju uz plažu za ljetnih mjeseci, gužve, beskrajna fotografiranja te građevinske radove na svakom koraku. Ovdje jasno vidimo kontraste između onih koji su na odmoru i onih koji rade u uslužnom ili građevinskom sektoru i kojima sezona predstavlja jedini izvor prihoda.
 
Također, unatoč rapidnom razvoju digitalne fotografije, Mrđenović odlučuje ostati u domeni analognog, kako sam kaže, stoga što je kroz analogne alate učio o fotografiji, no oni su danas sve teže dostupni jer je potražnja za njima sve manja. Mrđenović koristi filmove od samo deset snimaka, i, mada naizgled ograničavajuće, to ga potiče da razmisli o svakoj fotografiji prije nego je napravi te da svojevrsni prvi odabir fotografija napravi na licu mjesta, što mu olakšava kasnije faze pripreme projekta i njegove prezentacije javnosti. Sam razvija filmove te ih onda skenira i printa, tako da je kod Mrđenovića riječ o zanimljivoj kombinaciji analognog i digitalnog, to jest o analognom procesu s digitalnim intermedijem.
 
„Jadranska magistrala, puštena u promet 1965. godine, urezana u uski obalni pojas između mora i planina, ponegdje uz samu plažu, nijemi je svjedok mijena nastalih uslijed neplaniranog i invazivnog razvoja turizma na našoj obali. Ljeti prebukirana automobilima, ljudima koji je pretrčavaju, neonskim reklamama, kupačima, turistima i prodavačima, zimi je sablasno prazni zavojiti podsjetnik na činjenicu da sveprisutni fenomen masovnog turizma rapidno mijenja demografsku strukturu domicilnog stanovništva koji uz tu magistralu živi. Već u ovom vremenskom rasponu od samo pet godina uočljive su promjene uz magistralu uzrokovane razvojem masovnog turizma, posebno divlje i pretjerane gradnje apartmana koji ponekad i sami 'istrčavaju' na cestu, do napuštenih tvornica i industrijskih i proizvodnih pogona, koji se ruše da bi se dobilo više mjesta za apartmane. Mrđenović sve ove mijene dokumentaristički, objektivno uočava i one postaju predmet ovog foto istraživanja, kako Bojan Krištofić, u jednoj od kritika zagrebačke prezentacije ove izložbe navodi „s jedne strane njegova ideja očito je bila prikazati Jadransku magistralu kao žilu kucavicu Hrvatskog primorja i Dalmacije, epsku prometnicu koja povezuje naselja i krajeve te istodobno pripitomljava uski obalni pojas između planina i mora, naoko donoseći niz taj put dah civilizacije. S druge strane, također se radi o lokalnoj žili kucavici banalne, brzopotezne varijante globalnog turizma, sa čijeg se glavnog toka sve brže i sve šire granaju kvarne kapilare sezonske ponude, od betonskih blokova koji prijete progutati preostalu tradicijsku arhitekturu duž obale, preko kakofoničnih reklama koje predstavljaju naročito napornu vrstu slikovnog zagađenja okoliša, do neprekidne opasnosti od razornih požara čiji rizik ovim procesom samo nastavlja rasti.” (kustosica Natasha Kadin)
 
Bojan Mrđenović rođen je 1987. godine u Virovitici. Godine 2011. diplomirao je na preddiplomskom studiju povijesti umjetnosti i informacijskih znanosti u Zagrebu, a 2015. godine diplomirao je na diplomskom studiju filmskog i TV snimanje na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, gdje je trenutno angažiran kao umjetnički suradnik. Izlagao je na 15 samostalnih i vise desetaka skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika i Hrvatskog društva filmskih djelatnika. Živi i radi u Zagrebu.
 

Nives Matijević

Svi motivi nose u svojoj konstrukciji izrazitu suptilnost pa i fragilnost

 
 
Promatrajući mnoge slike iz opusa akademskog slikara Alfreda Krupe, izvedene u različitim tehnikama i uz nazočnost svakovrsnih motiva, ne mogu se oteli dojmu kako slikar promatra svijet, svoju okolinu i zapisuje na platnu, papiru mnoštvo svojih emocija, razmišljanja, sjećanja, lijepa i bolna, snažna i površna, zapisuje svoje osjećaje na licu svijeta koji ga okružuje, na površini rijeke, odsjaju svjetla na arhitekturi grada,na  drvu, cvijetu, malom, teško vidljivom predmetu.
https://www.politikaplus.com/img/s/840x490/upload/images/gallery/foto/052019/alfredkrupa/d40cc4be576c12e78413a74a572c83b1.jpg
Dok slika mirnu, gotovo zaspalu rijeku ispod mosta u nedalekom gradu, Krupa se prisjeća zvukova i riječi iz djetinjstva, događaja davnih, kojih se možda više nitko i ne sjeća, svakodnevnih životnih nevolja i problema, dok mu ruka zastaje na sjeni što je stvara most iznad lijene rijeke.
 
Svi motivi Alfreda Krupe nose u svojoj konstrukciji izrazitu suptilnost pa i fragilnost jer nije svijet tako čvrst kako se doima, svijet je mnogo nježniji, pravi je svijet duboko skriven ispod maske koju nameće vrijeme.
 
Stoga ne čudi zašto slikarstvo Alfreda Krupe nailazi na pozitivan odjek, posebice iz inozemstva. Njegove slike su na gotovo svim kontinentima, izlaže često i reklo bi se vrlo učinkovito.
https://images.saatchiart.com/saatchi/801546/art/2741914/1811807-FSJESRCY-6.jpg
Njegovo shvaćanje i doživljavanje svijeta zanima i druge. Njegov pogled na svijet izrečen na njemu svojstven način izaziva zanimanje. Kompleksni umjetnički opus akademskog slikara Alfreda Krupe pronalazi uspješno svoj put u tajnovitim labirintima međunarodnog izlaganja.
 

Miroslav Pelikan

Za životom

 
 
Kako ti je varljiv život
trijezni noćobdijo
u krilu pospanih zvijezda
ispijaš čaše noćnih ura
tvoja se duša u jezeru kupa
i nije ti hladno, kažeš, samo
mukla šutnja prozirne noći
http://news.mit.edu/sites/mit.edu.newsoffice/files/styles/news_article_image_top_slideshow/public/images/Meaning_Life_Class_5.jpeg?itok=dlO8p2JW
drhtaj tvojih snova odaje
na valovima jezera
tajanstvena tišina treperi
a ti dalje nebesima lutaš
nepopravljivi noćobdijo
među ugaslim zvijezdama
sebi novu miljenicu tražiš
duša ti nemirna vrletima skita
u potrazi starih obećanja
tvoju nevjeru tešku kao bol
u svome srcu skriva
i šuti
– jer poraz ne priznaje
 

Mijo Arapović

Anketa

Završio je štrajk prosvjetara "kompromisom". Tko je gubitnik "kompromisa"?

Subota, 07/12/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 847 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević