Get Adobe Flash player

Svaka slika ima svoju jedinstvenu šifru, koju uspješno ili neuspješno otvara svatko od nas

 
 
Mladen Žunjić, suvremeni je hrvatski likovni umjetnik, stvaratelj iznimnog potencijala, kreator je već sada se može reći složenog i bogatog višeznačnog opusa, koga čini niz ciklusa izrazitog i eksplozivnog kolorizma, većinom u velikom i srednjem formatu u tehnici ulja i akrila na platnu i kartonu, s raznolikim nefigurativnim motivima, od ovala, linija, ploha, koji obitavaju u vrlo vibrantnoj atmosferi, kretnji i promjena, silne tektonske aktivnosti.
http://metro-portal.rtl.hr/img/repository/2018/01/medium/mladen_zunjic.jpg
U najnovijem ciklusu, sa svim poznatim elementima, Žunjić je krenuo u ponešto drugom smjeru. Uz snažnu, vrlo aktivnu prisutnost pojedinih boja koje daju temeljni karakter slici, slikar je započeo oblikovati uz pomoć ploha i crta, neobične konstrukcije, koje podsjećaju na zagonetne šamanske maske ili su to crnom linijom obrubljena lica drevnih ratnika ili su to pak neznane i neobjašnjive pojave koje lebde iznad uskomešanih boja i njihovih raznovrsno kreiranih tijela, tvoreći skladno neskladni odnos života, suživota.
 
U prvom su planu agresivne crne linije koje uobličuju svojim pozicioniranjem i kretanjem stvarnost gustog i jakog kolora, koji u podređenoj poziciji može jedino mijenjati svoj intenzitet, ali koji će u konačnici, nakon stalnih i uznemirujućih promjena, doći u dominantnu poziciju, u situaciju u kojoj je on, rasplamsali i gotovo neobuzdani kolor jedina prava i moguća mjera, za sve, pa i za sliku samu. Pred nama su Žunjićeve slike koje dočaravaju situaciju, kompleksnu i običnu, duboku i bezazlenu, složenu i naivnu, kompliciranu i rješivo nerješivu antagonističku poziciju sučeljenih nespojivo spojivih elemenata, stisnutih u volumenu prizora slike.
 
Pred nama su slike koje dočaravaju svakodnevnost dana i tajanstvo noći, simboliku znakova i zvukova (koje najčešće ne prepoznajemo i ne reagiramo). Svaka slika ima svoju jedinstvenu šifru, koju uspješno (ili neuspješno) otvara svatko od nas i dešifrira simboliku, nalazeći u na platnu, u boji, ona značenja koja su samo njemu važna. Žunjić je uspješno realizirao početak novoga ciklusa s dominantnimm kolorom, izveden u njegovom karakterističnom velikom formatu (uglavnom metar puta metar i veće), otvarajući brojna pitanja od motiva do boje.
http://www.in-portal.hr/fileN/images/Kultura/Mladen-%C5%BDunji%C4%871.jpg
Brojnost Žunjićevih slika velikog formata danomice raste, ciklusi se množe i reklo bi se da slikar samo još više ubrzava svoj ritam kreiranja, nastojeći se približiti onim slikama koje umjetniku život znače. Mladen Žunjić i u najnovijem ciklus bez ustezanja istražuje zagonetne i skrivene mogućnosti velikih formata, koristeći vješto i odgovorno boje u razotkrivanju bjeline sve se snažnije i hrabrije upuštajući u žestok boj s praznim prostranstvima platna. Žunjićeve slike obilježene su i vrlo jakim emocionalnim nabojem stvaratelja, što se lako očituje u u njegovim potezima, linija kista vjerno prati uzbuđenenost duha.
 

Miroslav Pelikan

Za boravka u Dubrovniku napravio je nekoliko slika

 
 
Za Edwarda Okuńa (Wólka Zerzeńska kod Varšave, 21. IX. 1872. – Skierniewice, 17. I. 1945.) na wikipediji piše da je umjetnik poljskog Art Nouveau, da se u njemu osjeća utjecaj prerafaelita i secesije koja je tad u modi, ali ne baš sretan utjecaj jer umjetnik izvanredno osjeća boju i krajolik mu pruža nadahnuće za ležerne i prirodne kompozicije. Lijep prihod su nosili ilustrirani magazini poput njemačkoga "Jugend"(mladost) s kojim surađuje.U portretu je bio solidan, aktovi su školski suhoparni. Nažalost bio je mason.
https://dg19s6hp6ufoh.cloudfront.net/pictures/612941142/large/Okun_The_landscape_from_Dubrovnik-1930.jpeg?1457032598
Ovaj poljski slikar, ilustratror i slobodni zidar dođen je 1872. u plemenitaškoj obitelji i rano je ostao siroče. Kao bogati nasljednik dobio je kvalitetnu likovnu poduku. Ljeta 1891. studirao je u Varšavi. Od 1891.-1893. učio je kod Isidore Jablonski i Jana Matejka, te na Matejkovoj Akademiji likovnih umjetnosti. Nastavio je studij u Münchenu i Parizu. Godine 1897. Okuń je učio sa Simonom Hollósyjem koji je osnovao umjetničku koloniju u Nagybányi u Mađarskoj. Slijedećih 20 godina živi u Rimu i putuje u Sorrento, Amalfi, Capri, Veneciju, Padovu, Ravenu, Firencu i Sienu. Vraća se u Poljsku 1921. gdje stanuje u Varšavi. Od 1925. je profesor na Likovnoj akademiji.Umro je u mjestu Skierniewice  siječnja 1945. Za nas je bitan njegov boravak u Dubrovniku koji ga je nadahnuo za nekoliko djela.
 

Teo Trostmann

Njegov nevjerojatni, magični kolorizam prepun je razlistale sunčeve svjetlosti

 
 
Dubrovački umjetnik, akademski slikar Josip Trostmann, autor je osobitog  rukopisa, kreator iznimnog opusa ulja, neumorni  pregalac kroz niz proteklih godina i desetljeća, pripadnik malobrojnog vrha najistaknutijih suvremenih stvaratelja hrvatske likovne umjetnosti. Trostmann je izlagao na mnogobrojnim zapaženim samostalnim izložbama diljem domovine i u inozemstvu. O njegovom je radu objavljeno niz monografija koje vjerodostojno svjedoče o njegovom specifičnom djelu izvanrednih dosega. Za svoje je djelo često nagrađivan.
http://www.dnevno.hr/wp-content/uploads/2018/01/T-4.jpg
Nedavno sam vidio i dugo prelistavao kalendar za 2018., s reprodukcijama njegovih novih slika, iznova se čudeći slikarevoj energiji i moći i sposobnosti i želji za slikanjem motiva s kojima je okružen (ili koji ga na sreću okružuju) i s kojima živi i stvaranjem novih slika čiji je zaštitni znak njegov nevjerojatni, magični kolorizam prepun razlistale sunčeve svjetlosti koja poput prozirnih zlatnih listića  prekriva mrtve prirode, udaljene zidine na obali, agave, palme, sjene ispod drveća i pored zidova, more, vaze na prozoru, cvijeće, s dominantnim bojama koje određuju karakter slike, determiniraju njezinu tajanstvenu prirodu izraslu i proraslu kroz vrijeme na mnogolikim sačuvanim licima arhitekture, prošaranih patinom sklonih i nesklonih događanja.
 
Naravno, u prvom je planu nezaustavljiva razbuktalost palete koja snažno svjedoči o radosti i užitku ljepote, sklada i harmonije suživota čovjeka i prirode i kroz povijest i danas, ostavljajući na platnu duboke tragove slikarevih impresija, često i na vrlo velikim formatim (recimo, tri puta tri metra) ali i manjim, prikladnijim za svakodnevno, ali s istom eruptivnom moći boja dočaranog stvarno nestvarnog volumena obasjanog svjetlošću. Svijet i koji mi poznajemo ( ili barem mislimo ) izgleda drugačije od našeg doživljaja na Trostmannovim platnima, koji je  jednostavno  ljepši, privlačniji, doima se poput one daleke točke dosega koju svi sanjamo a uistinu je nedostižna, u snu smo joj najbliže, na javi smo užasno daleko od nje. Da, to je točka ljudskog ushita koju nazivamo spokoj, utočište, harmonija.
 
Trostmann je realizirao obiman i značajan slikarski opus, izveden u tehnici ulja na platnu ili drvu, posvećen skladu, nesvakidašnjoj jednostavnosti skladnog, posvećenog i ljepoti, u svim njezinim pojavnostima. Trostmannove slike ostavljaju promatrača bez daha, ispred njih se zastaje i u šutnji se promatra životnost motiva, osluškuju se prikriveni zvuci sa slike, promatraju sjene, istražuju oblici u maestralnoj nazočnosti iznimna kolora. Da, Trostmannove slike nose karakter magičnog kolorizma, neponovljivog vladanja bojom. Na njegovim slikama život se u udiše punim plućima.
 
Trostmanna zanimaju i fragilni motivi vaza i cvijeća i čvrste zidine Grada, raznoliko mediteransko bilje prepuno čudesne simbolike, more u kojem se zrcale oblaci, nebo, različita ali bojom dojmljiva godišnja doba, sve ono oko njega i njegova atelijera, tu na dohvat ruke, nedaleko, u vremenima kada slavimo svečanost trenutka, u tišini , u prisjećanju na glazbu, na prošlost, razmišljajući o kratkoći sadašnjosti i budućnosti, skrivena lika.
http://www.dnevno.hr/wp-content/uploads/2018/01/T-5.jpg
Josip Trostmann, dubrovački slikar, autor je iznimnog doprinosa suvremenoj likovnoj umjetnosti, ne samo hrvatskoj. Slikarevi neusporedivi kolori, pomno odabrani profinjeni motivi, duboka osjećajnost i artistička perfekcija izvedbe, temeljna su odrednica Josipa Trostmanna. Kalendar za 2018. godinu akademskog slikara Josipa Trostmanna lijepa je i dobra prigoda za upoznavanje s novom kvalitetnom i nesvakodnevnom produkcijom slikara, podsjećanje na ljepotu i sklad života.
 

Miroslav Pelikan

Go-go plesačica

 
 
Pogled mi se sledi
kada te ugledah
prigodom tvog dolaska u carinskoj zoni
Upitah kolege…
Tko je ova mala?
Go-go plesačica, rekoše mi oni.
https://ak2.picdn.net/shutterstock/videos/2844112/thumb/1.jpg
Kokteli se toče
dimna atmosfera
Nabrijani momci glazba na nivou
Blješte reflektori
uzbuđenje raste…
Sigurno su dobru priredili lovu
 
Visoke ti štikle
grudnjak s biserima
a tangice male mikroskop mi treba
Pernata jaknica
štanga ispred tebe…
Treperiš k'o zvjezdica skinuta sa neba
 
Ma moram ti reći
sexypilom zračiš
a uz to si sigurno jedna mala zloćka
Odigraj večeras
tu rolu za mene...
Nek' ti bude ovdje ovo zadnja točka
 
A ja ću ti štangu
postavit u sobu
Tamo trebat ne ćeš nit oskudnu robu…
 
Sa tebe ću Zloćko sve zubima strgat…
 

Vladimir Živaljić, Vukovar

Anketa

Izjavom da je ona autor "lex Agrokora", koga štiti Martina Dalić?

Ponedjeljak, 19/02/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 628 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević