Get Adobe Flash player

Ne obazire se na aktualna zbivanja u i oko umjetnosti i kontinuirano gradi svoj zasebni, izdvojeni svijet akvarela

 
 
Goran Žigolić suvremeni je hrvatski likovni umjetnik, slikar, izvanredni akvarelist i nadahnuti skulptor, graditelj stvarno nestvarnih brodova. Dana 24. veljače 2020. Žigolić se predstavlja s nizom odabranih radova u tehnici akvarela iz opsežnog i kompleksnog opusa u galeriji Vladimir Filakovac u zagrebačkoj Dubravi.
https://zg-magazin.com.hr/wp-content/uploads/2020/02/Zigolic-hnk.jpg
Akvarel je danas rijetka tehnika jer tržište je nametnulo dominaciju ulja i akrila na platnu, što veće to bolje i doista tek poneki autor se katkad odluči izložiti poneki akvarel, unatoč podcijenjenosti tehnika na papiru, koje su posve neopravdano gurnute u drugi plan.
 
Žigolić se ne obazire na aktualna zbivanja u i oko umjetnosti i kontinuirano gradi svoj zasebni, izdvojeni svijet akvarela i za ovu izložbu izabranih motiva Zagreba, motiva koji su poznati i bliski svima nama, ali oni su kreirani s drugačijom vizurom, kadrom i kompozicijom, svjesno i namjerno usklađeni s izvornom autorskom idejom. Ako se tomu doda ostavljanje bjelina, stvaranje dojma stanovite nedovršenosti. kao i zanemarivanje , svođenje oblika na fleku, mrlju..., igranje tonom (pigmentom), priča vode na papiru postaje kudikamo zanimljivija...
 
Njegovi su zagrebački motivi suptilni i odmjereni, prozračni i duboko doživljeni, to su prostori prisjećanja, fragmenti sjećanja na pojedine trenutke koji su ostavili svoj neizbrisivi trag u nama. To su one teško zamjetljive točke u proteklu vremenu, to su tek neka zrnca u klepsidri, kada slikar prenaša svoje osjećaje na papir i s nekoliko energičnih i brzih poteza oživotvoruje misao često i prikrivenu ili skrivenu i poput znanih i neznanih zagrebačkih pjesnika koji pišu svoju jedinstvenu pjesmu gradu, poput Vjekoslava Majera ili Drage Britvića skladaju harmoničnu viziju života.
https://www.politikaplus.com/upload/images/gallery/foto/Zrinjevac%20pod%20ve%C4%8Der54x362019.JPG
Zagrebački motivi Gorana Žigolića lijepa su i dostojanstvena posveta gradu u kojem se živi, a naša se lica zrcale na davno izgrađenim zgradama i njihovim sačuvanim pročeljima, u parkovima, ulicama, trgovima, na planini iznad grada. Sve smo to mi, svi smo Zagreb, sve te ulice i križanja, sve smo to mi, svako drvo, cvijet, zvuk, sve je to Zagreb.
 
Žigolić doista strastveno slika svoj grad jer ne može se dobro naslikati motiv koji nam se ne sviđa, koga ne volimo, koji nije dio nas a mi nismo dio njega. Žigolićev Zagreb ostavlja vrlo jak dojam, on je otmjen, profinjen, privlačan, gotovo, kao da je izronio iz nestvarnog a tako nam je sve poznato.
 

Miroslav Pelikan

Privremena aktivacija zatvorenih prostora u povijesnoj jezgri grada Splita

 
 
U organizaciji platforme Culture Hub Croatia, 15. veljače 2020., započeo je pilot projekt 'Praznine 2020.' kao reakcija na višegodišnju problematiku rastućeg masovnog turizma i naizgled nemoćnu situaciju u Splitu te pitanja trebamo li 40 godina od upisa na UNESCO-vu listu svjetske baštine stvarati novi centar.
Pilot projekt 'Praznine2020' je inicijativa neprofitne organizacije Culture Hub Croatia – Platforme za edukaciju, kreativnost i poticanje razvoja kroz kulturu osnovane u Splitu u siječnju 2017. godine s ciljem promicanja kulture, kulturne baštine i umjetnosti, s naglaskom na povezivanje umjetnika, aktera u kulturi i drugih organizacija, te njihovo umrežavanje s međunarodnim partnerima. 'Praznine' su svojevrsni eksperiment kojim se funkcije budućeg hub-a kao jedinstvenog fizičkog prostora projiciraju na šire urbano područje stare gradske jezgre i kojim se potiče participativni pristup i uključivanje lokalne zajednice. 
https://i.ytimg.com/vi/XivN-jCzOsQ/maxresdefault.jpg
„U siječnju ove godine izbrojali smo više od 35 zatvorenih prostora samo na području Dioklecijanove palače. Ukoliko uzmemo u obzir ulice u njenom neposrednom okruženju, brojka vrlo lako dostiže i prelazi impresivnu brojku od 50 zatvorenih poslovnih prostora, uz natpise „zatvoreno zbog preuređenja” ili „na godišnjem odmoru do proljeća“. Projektom 'Praznine' otvaramo prostore koji se ljeti koriste u turističke svrhe te ih dajemo na korištenje umjetnicima i građanima van sezone, tijekom zimskog perioda. Dugoročni cilj ovog pilot projekta je da ovakvo korištenje prostora postane praksa. Dosadašnji je diskurs bio uglavnom fokusiran na kritiziranje trenutne situacije, dok će 'Praznine' kritiziranje zamijeniti promišljanjem o prisvajanju i djelovanju u stvarnom vremenu i prostoru i omogućiti svima da (barem) zimi oblikuju svoj grad i općenito urbani prostor. Uz to, regionalna dimenzija projekta te prisutnost umjetnika iz susjednih zemalja otvorit će prostor za dijalog i promociju regionalne suvremene umjetničke produkcije te pridonijeti boljem međusobnom razumijevanju i poticanju novih suradničkih projekata na međunarodnom nivou“, navode članovi Culture Huba Croatia.
 
Stoga se u trotjednoj intervenciji (od 15. veljače do 7. ožujka) pet prostora u staroj gradskoj jezgri pretvara u otvorene ateljee za osam domaćih i inozemnih umjetnica i umjetnika (Driton Selmani, Mia Kevo, Selma Selman, Antonio Grgić, Ledia Kostandini, Andrea Resner, Ivana Mirchevska i Lana Stojićević), kao i mjesta prezentacije rada udruga civilnog društva koje su se odazvale na javni poziv 'Posvoji prostor'. Inicijativa se odnosi primarno na reapropriaciju ne samo prostora gradske jezgre i vlasništva nad baštinom, već i na potencijal kreativne zajednice koja je trenutno potisnuta i nevidljiva, a sastavni je dio genetskog koda grada Splita. Upravo je kreativna zajednica ta koja može pridonijeti očuvanju autentičnosti Splita i njegove povijesne jezgre kroz aktivno uključivanje i samih građana, pa program uključuje i brojne radionice, razgovore s umjetnicima, različite meet-upove i pop-up događanja.
Driton Seelmani živi i radi u Prištini i Doganaju. Selmani pristupa ideji percipirane stvarnosti dekonstruirajući formacije društvenih, političkih i kulturnih tema iz njegove okoline. Izlagao je na samostalnim i grupnim izložbama u domovini i inozemstvu.
 
Mia Kevo Mia Kevo djeluje u području suvremenog plesa i fizičkog kazališta, s aktivnim interesom i radom u polju inkluzivnog plesa. Kao izvođačica sudjeluje u projektima nekoliko koreografa i umjetničkih suradnika IMRC-Divert plesnog kolektiva, Plesne grupe Magija, kazališne skupine Trafik i Plesne udruge Tiramola. Jedna je od osnivačica Kolaborativne Izvedbene Platforme-KIP osnovane 2019. s ciljem afirmiranja suvremene plesne i izvedbene umjetnosti u Splitu.
Selma Selman umjetnica je iz Bosne i Hercegovine, romskog podrijetla. U njezinom radu u kojem koristi različite medije poput performansa, slike, fotografije i video instalacija, utjelovljene su borbe u vlastitom životu, kao i one u zajednici. Njeni radovi međunarodno su izlagani u Kunstquartier Bethanie, Berlin (2016), samostalne izložbe New York (2017), 2018. Studio Tommaseo, Trst (ITA). 2019. godine izlagala je u sklopu 58. Venecijanskom bijenala. Za svoj je rad dobila brojna međunarodna priznanja. Selma je osnivačica „Marš u školu“, projekta čiji je cilj osnaživanje romskih djevojaka širom svijeta. Živi i radi u Europi i SAD-u.
Antonio Grgić diplomirao je arhitekturu na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu te je trenutno na doktorskom studiju Instituta za teoriju arhitekture, povijest umjetnosti i kulturne studije u Grazu, gdje se bavi temom spomenika. U arhitektonskom i umjetničkom djelovanju koristi urbani prostor kao osnovni medij. Njegov glavni interes su prostorne instalacije i intervencije koji propitkuju preklapanje političkih, ideoloških, antropoloških i psiholoških fenomena u urbanom okruženju. Tako primjerice kroz svoj višegodišnji projekt „Sjene“ nizom performansa u zemljama bivšeg Istočnog bloka iscrtava sjene srušenih spomenika na mjestu na kojem su stajali prije svog uklanjanja. Izlagao je na nizu domaćih i međunarodnih izložaba, kako samostalno tako i grupno.
Ledia Kostandini je albanska umjetnica koja živi i radi u Tirani. Diplomirala je na Umjetničkom sveučilištu u Tirani, a njena praksa obuhvaća različite medije, uključujući fotografiju, slikarstvo, instalacije, javne intervencije i ilustraciju. Njeni radovi izlagani su na međunarodnoj i lokalnoj razini.
Andrea Resner rođena je u Splitu. Diplomirala na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2012. te Umjetničkoj akademiji u Splitu 2019. (Film i video). Kroz multimedijalni pristup bavi se narativima snova, traume i žene, s naglaskom na poetiku i estetiku kao glavnim ekspresivnim sredstvima. Djeluje na području crteža, slikarstva, prostorne instalacije, fotografije, filma i videa, kostimografije, street arta i poezije.
 
Ivana Mirchevska vizualna je umjetnica koji živi i radi na relaciji između Skoplja i Milana. Diplomirala na Fakultetu likovnih umjetnosti u Skoplju i magistrirala na Accademia di Belle Arti di Brera, Milano, Italija. U istraživanju se fokusira na dokumentarnu sliku i načine reprezentacije u suvremenoj praksi pokretnih slika. Upotrebom audio-vizualnog formata filmskog eseja, koji omogućava kombiniranje fikcije i teorije, ona istražuje performativne uloge koje slike imaju u reprezentaciji stvarnosti. Ivana je i kustosica festivala "Underground is easier to breathe", međuprostorne platforme za interdisciplinarne umjetničke pristupe i kritičke prakse koje se referiraju na estetska, politička i ekološka onečišćenja u kontekstu Skoplja.
 
Lana Stojićević diplomirala je slikarstvo 2012. na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Izlagala je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu, a za svoj je umjetnički rad primila mnoge nagrade. Bila je finalistica Nagrade Radoslav Putar 2015. godine. Recentni umjetničko-istraživački projekti uključuju: Kad ne dime tvornički dimnjaci (2018., 2019.), Bilo koje mjesto u bilo kojem gradu (2019.); Fasada (2018.), Sunny Side (2018.), Na/do/gradnja (2017.), Strukture prikrivanja (2017.), Parcela (2016.), Projekt Villa Roza (2016.), Crno brdo (2015.). Živi i radi u Splitu.
Split danas najveću bitku vodi s vlastitim identitetom, odnosno s polaganim nestajanjem istoga, a svaki od navedenih radova naglasak stavlja na određeni element tog procesa.
 

Nives Matijević

Ti si mi jedina nada

 
 
O, tu si
dragi prijatelju
Ti si mi još
jedina nada
Mi smo ovdje
pod stijenom bijelom
Tu na rubu
našeg dragog grada
Digni svoj glas
https://images.unsplash.com/reserve/7vjJbdDRga27ApDoYicw_Sparks.jpg?ixlib=rb-1.2.1&q=85&fm=jpg&crop=entropy&cs=srgb
prijatelju
Jer samo sam tebi vjerovao
I tu sam
pod ovim
kamenom bijelim
U zemlji kojoj sam
život dao
Poruči onima tamo dolje
Najbolje se u temelj meće
Znaš
U što smo se onomad kleli
I za što gore
ove svijeće
Sjeti se samo one šege
Nas je dvojica
a jedan metak
Pa smo bacali
par ili nepar
Ostavit za kraj
ili novi početak
 

Vladimir Živaljić, Vukovar

Autori nas uvode u široko polje diskursa u kojem se suptilno isprepliću kontemplativni svjetovi autobiografskog i metaforičnog imaginarija

 
 
Skupna izložba studenata Umjetničke akademije u Splitu Odsjeka likovne kulture i likovne umjetnosti i odsjeka slikarstva otvorena je u utorak 18. veljače 2020. u splitskom Salonu Galić, a može se razgledati do 24. 2. 2020. Izložba je organizirana u suradnji Hrvatske udruge likovnih umjetnika Split i Umjetničke akademije u Splitu. Ova grafička izložba predstavlja tek uži izbor grafičkih listova nastalih tijekom zadnjih nekoliko godina na UMAS-u. U izbor su ušli pretežno radovi sa diplomskog studija Odsjeka Likovne kulture i likovne umjetnosti, ali uvršteni su i radovi studenta odsjeka Slikarstva koji također imaju mogućnost pohađanja izbornih kolegija Grafike pri Odsjeku likovna kultura i likovna umjetnost.
https://hulu-split.hr/wp-content/uploads/2020/02/1_1600x987-1180x500.jpg
Kako u katalogu izložbe navodi doc. art. Maja Zemunik „Izložbom grafika studenata Umjetničke akademije u Splitu nastojali smo predstaviti radove koji u svom krajnjem izričaju, tehničkom i estetskom kvalitetom, ali i izražajnošću individualnih rukopisa  ponajbolje odgovaraju na zahtjeve grafičkog medija. Naša kustoska koncepcija ovom prilikom nije vođena težnjom za ostvarivanjem tematski i vizualno uniformirane izložbene cjeline, već je sasvim suprotno bazirana na kontrapunktiranju i udruživanju sasvim različitih viđenja i promišljanja. Zadovoljstvo nam je istaknuti da su radovi nekolicine ovdje predstavljenih autora već prepoznati od strane šire javnosti, putem izložbi kako u Hrvatskoj tako i inozemstvu, dok je za druge pak ovo prva prilika da predstave svoje stvaralaštvo. Bez obzira na zalog individualnih iskustava, svi oni dobili su jednak prostor da vlastitim likovnim jezikom pod okriljem suvremenih bilo intimnih ili opće društvenih rezonanci ispričaju neke nove grafičke priče. Nastojeći što izravnije poentirati ono subjektivno u općem, ovaj postav tvori tako skup stilski heterogenih radova koji progovaraju širokom manirom grafičkog jezika. Transkripcija starih i otvaranje nekih novih putova grafičko-izražajnih modaliteta odvija se u raznim smjerovima od simbolično ekspresivnih i minucioznih bakropisa, modularnih fotogravura do finih tkanja digitalnih crteža, procesualnih i enformelskih istraživanja te redefiniranih objekata.
 
Svojim pažljivo odabranim motivima, autori nas uvode u široko polje diskursa u kojem se suptilno isprepliću kontemplativni svjetovi autobiografskog i metaforičnog imaginarija te jednako tako upućuju i na reevaluaciju pretpostavljenih društvenih arhetipa.
 
Sagledana u cjelini, izložba je utemeljena na jasnim individualnim narativima, bez obzira na to da li sadržaj iščitavamo sugestivnim odnosom figura, oblika, ploha ili linija, te je kao takav djelomično upućen slobodi percepcije promatrača ili je pak prizor lišen svog vizualnog identiteta, repetitivno negiran. Stavljajući po strani njihov distinktivni, figurativni, apstraktni ili konceptualni predznak, ove grafičke listove karakterizira snažna afirmacija tradicionalnih vještina, ali i recipročno manipuliranje mogućnostima novih digitalnih medija pri čemu se vješto izbjegavaju zamke pukog tehnicizma. Preciznost iskaza definirana je skladom idejne, tehničke i likovno-estetske komponente radova te ukazuje na dobro promišljen i otvoren stvaralački pristup.
 
Sve navedeno rezultat je predanosti studenta i njihovih mentora, izv. prof. art. Edvina Dragičevića, doc. art. Slobodana Tomića i doc. art. Maje Zemunik, koji svojim dugogodišnjim radom baziranim na implementaciji uvijek novih likovnih pristupa, tehnika i tehnologija unapređuju nastavni program Grafike, odsjeka Likovne kulture i likovne umjetnosti, Umjetničke akademije u Splitu. U tom pogledu, ova grafička izložba predstavlja tek uži izbor grafičkih listova nastalih tijekom zadnjih nekoliko godina.
 

Nives Matijević

Anketa

Čega se više bojite?

Subota, 28/03/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1733 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević