Get Adobe Flash player

Slikar sve više naginji nefiguraciji, tražeći istodobno najbolji ritam

 
 
Svaka životna promjena ostavlja svoj trag, pa tako i pedagoško djelovanje akademskog slikara Bojana Doleneca na njegov do sada vrlo zanimljivi, rekli bi i intrigantni opus. Uslijed manjka vremena i neimanja adekvatno opremljenog atelijera, slikar ipak djeluje u uvjetima koje ima i koji mu pružaju određene mogućnosti za rad, za slikanje, za promišljanje o likovnom fenomenu.
https://i0.wp.com/akademija-art.hr/wp-content/uploads/2020/04/Bojan-Dolenec-1-1-scaled.jpg?fit=2560%2C1806&ssl=1
U neposredno proteklom vremenu slikar istražuje raznolike inačice krajobraza, njegove pojedine elemente, koristeći se temperom i papirom. Tako je i nastao novi ciklus varijacija na motive krajobraza.
 
Dolenec vrlo često slika vodu, more, obale, oblake, brda u daljini, koja se uzdižu pored samog voda, pa tako i ovom prigodom, razgrađujući strukturu u niz samodostatnih oblika koji čine cjelinu prostora. Možemo reći kako slikar sve više naginji nefiguraciji, tražeći istodobno najbolji ritam u kome se pokreću mnogobrojna tijela, kvadratična, ovalna, s pojavom svjetlosti u daljini.
 
Pred nama je iznenada oživljeni, uznemireni svijet raznobojnih čestica , koji poput poput jata žive svoje živote.
https://www.politikaplus.com/upload/images/gallery/foto/Pejsa%C5%BE%204.jpg
Taj stvarno nestvarni krajobraz nazočan je već neko vrijeme u opusu Bojana Doleneca, izvođen uspješno u raznim tehnikama, najčešće u ulju i akrilu na platnu. Novi ciklus s nizom varijacija prostora koji nas okružuje ili rado zamišljamo, u temperi, idući je logični korak umjetnika u produbljivanju istraživanja i realizaciji različitih aspekata iste teme.
 

Miroslav Pelikan

Novi izložbeni projekt Galerije umjetnina Split

 
 
Novi izložbeni projekt Galerije umjetnina Split koji se odvija svakog petka, počevši od 17. travnja 2020., na službenim Instagram i Facebook profilima. Kustosice projekta su Jasminka Babić i Marija Stipišić Vuković uz asistenciju Ane Čukušić.
Galerija Umjetnina Split - Posts | Facebook
„Uslijed trenutne nemogućnosti realizacije povremenih izložbi i izvođenja planiranog izložbenog programa, uskraćeni smo za izuzetno važan i vitalan dio muzejskog rada - suradnju sa suvremenim umjetnicima. Stoga smo odlučili pokrenuti izložbeni projekt nazvan 'Pogled iznutra' za kojeg smo pozvali naše nezaobilazne suradnike - umjetnice i umjetnike da kroz svoje radove s nama i s vama podijele viđenja, preokupacije i razmišljanja vezana uz situaciju u kojoj se svi nalazimo. Završetak i konačni izgled projekta ne možemo i ne želimo predvidjeti. Jedino što uistinu možemo biti sigurni je da ćemo dobiti relevantne i zanimljive uvide u razne aspekte promjena kroz koje svi prolazimo“, kaže Jasminka Babić.
Projekt je počeo serijom fotografija splitske umjetnice Duške Boban pod nazivom „Zrno“, koje nastaju 2017./2020. godine.
 
„Iz svoje arhive analognih fotografija s prikazima splitske arhitekture i krajolika izdvojila sam fotografije na kojima je lik čovjeka sakriven. Rekadriranjem prikaza, tj. uvećavanjem detalja izvorne fotografije, čovjek izranja iz uglavnom samotne aktivnosti i izolacije. Za razliku od izoštrene prve verzije fotografije, novonastala ima vidljivu zrnatu strukturu fotografskog filma koja je dodatno čini „rubnom“, gotovo neprihvatljivo intimnom, ranjivom. Stvaranje nove slike iz postojeće fotografije predstavlja povratak na ishodište fotografske misli – na kadriranje uočenog i kreiranje prizora – upućujući na prisutne mogućnosti izbora unutar trenutka, na slobodu donošenja odluke. Fotografija svjedoči da se ljudski izbor ostvaruje u određenoj situaciji, piše John Berger 1968. Ovakvim postupcima moj se fokus retroaktivno okreće upravo tim pitanjima slobode i izbora u vremenima Covid-19 pandemije, ali i općenito u antropocentričnim okolnostima koje su nesumnjivo dovele do ove i vode drugim najavljenim katastrofama. Pitanje o cijeni čovjekove dominacije nad okolišnim totalom tako je napokon postalo dovoljno zastupljeno i na mainstream kanalima, a opipljivim i stvarnim čine ga ljudski i ekonomski gubitci te restrikcije državnog aparata koje utiho prijete vlastitom normalizacijom. Odabranim lokacijama s odgođenim turističkim potencijalom htjela sam podsjetiti na neke vrijednosti kojima se, izvjesno je, treba vratiti, a to su očuvanje prirodnih i kulturnih dobara, infrastrukture, javnog zdravstva i servisa socijalne skrbi. Moramo se vratiti ideji grada orijentiranog na pružanje mogućnosti rada i stanovanja, a time i svog stvarnog razvoja i rasta“, kaže autorica.
    
Akademski slikar Vinko Barić je za 'Pogled iznutra' odabrao dva rada. Iako bitno različita u tehnici i izvedbi, jedan nastao kao najava budućih događaja, a drugi referirajući se na aktualne događaje, na samo njemu svojstven crnohumorni način oslikavaju aktualnu društvenu zbilju te usprkos svoj ozbiljnosti trenutne situacije, uspijevaju unijeti dašak osvježenja i životne vedrine. Slika „Pojava neidentificiranih letećih mobitela u Dalmatinskoj Zagori“ iz ciklusa „Subrealizam oko nas“, danas bi mogla biti aktualna jer sve je tu - leteći kineski Huawei mobiteli, uplašene ovce koje bježe pustopoljinom u netaknutoj prirodi i bunker u kojem paranoični ljudi gomilaju zalihe hrane za crne dane. Ako želite i novu 5G mrežu, ne bojte se, ona je već ovdje. Digitalno primitivni remake slike Giorgia de Chirica „Napušteni trg nedjeljom popodne“ - sam naslov objašnjava crtež, a sjetni i prazni urbani pejzaži Giorgia de Chirica ovih dana su također aktualni.
Meksičko-hrvatski umjetnik Eric Del Castilla predstavlja se serijom digitalnih kolaža nastalom 2019.-2020. godine.
 
 „Od kada sam se doselio u Hrvatsku moj se rad drastično promijenio. Gas maske se stalno ponavljaju, ne znam zbog čega. Možda zbog selidbe i prilagodbe novom okruženju, promjene na osobnoj razini ili zbog potrebe za svježim zrakom zbog opstanka. Sada mi se čini da je mnogo mojih recentnih radova nastalo upravo za sadašnji trenutak“, kaže autor.
Po prvi puta u povijesti suvremene civilizacije nas je na globalnoj razini izvanjski faktor natjerao na maksimalno fizičko povlačenje unutra - u svoje domove. Posljedično se perspektiva prema izvanjskom i funkcioniranje na svakodnevnoj razini drastično mijenja, od fizičke distance do promjena u načinima komunikacije, rada, te privatnim i društvenim odnosima. Kako vrijeme prolazi, sve više se nameću pitanja: Je li trenutna situacija uistinu samo pauza ili će promjena biti trajna? Hoćemo li se i kako prilagoditi? Hoćemo li morati osmisliti potpuno nove društvene modele? Kako će izgledati buduća produkcija i komunikacija umjetničkih sadržaja? Za sada konačnih odgovora na ova pitanja nema. No, ono što je sigurno je da kreativnost na svim razinama života nikada nije bila važnija. U trenutku u kojem smo primorani na osobnoj i društvenoj razini primijeniti neke potpuno nove modele funkcioniranja i dobro preispitati vrijednosti po kojima želimo nastaviti živjeti, umjetnici su ti koji specifičnim alatima i metodama imaju sposobnost prikazati različite aspekte sadašnjosti i ocrtati konture nekog budućeg vremena.
 

Nives Matijević

Trebotić stvara impresivne cikluse, obogaćujući svoj kompleksni opus, sve dublje uranjajući u fascinantne motive Mediterana

 
 
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik međunarodnog ugleda Matko Trebotić kontinuirano stvara u svom splitskom atelijeru, slikajući jednako strastveno svoj omiljeni mnogoliki motiv Mediterana,danas u doba korone.
https://hulu-split.hr/wp-content/uploads/2016/12/trebotic_2.jpg
U proteklih nekoliko mjeseci nastao je niz kombiniranih tehnika na platnu, različitih formata, od 2 x 2 metra do 1 x 1 metar. Istodobno, paralelno se realizira ciklus akvarela na srednjem formatu papira s varijacijama promatranja i doživljavanja mediteranskih tema. Nova djela, kako na platnu tako i akvareli, nose prepoznatljivi autorski pečat, suptilnu kolorističku paletu i vrlo emotivni pristup motivu.
 
Trebotić s raznolikim elementima specifične flore, turbulentnim povijesnim razdobljima, otisaka čovjeka u vremenu, civilizacijskim dosezima, slaže, izgrađuje signifikantni trenutak vremena, koji sve to različito i udaljeno, blisko i poznato sažima u jedinstvenu cjelinu. Osobito se u ovom snažnom opusu ističe nazočnost tema hrvatske obale Jadrana, Dalmacije, sačuvanih tragova iznimne ljepote i važnosti i dojmova aktualnih promišljanja o prostoru u kojem umjetnik boravi i stvara.
https://cdn.oslobodjenje.ba/images/slike/2019/02/17/3421762.jpg
Matko Trebotić trebao je ove godine izlagati na više samostalnih izložbi od kojih se posebice izdvaja velika izložba u Južnoj Koreji, u Seoulu, no zbog virusa, sve je prolongirano,odgođeno, do kada, Bog samo zna. Trebotićeva djela mogu se kontinuirano vidjeti u Galeriji „Mnemosyna“ u Berlinu. U vremenu virusa, Trebotić stvara impresivne cikluse, obogaćujući svoj kompleksni opus, sve dublje uranjajući u fascinantne motive Mediterana.
 

Miroslav Pelikan

Unucima ću pričati

 
 
Još se sjećam kao malom,
znao si mi reći
Jednog dana dođe vrijeme,
Ne ćeš ti uteći
Kad postaneš otac, dida
glava svoje kuće
Sigurno ćeš do tad znati
savjet za buduće
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTnP7ze2AoWNR-inPLBdUwP35OeAryiaDQUFHw8xmCrgHlgwFeh&usqp=CAU
Ovaj život sve ti nudi
ponuda je slatka
Često ljudi znaju reći
da je sreća kratka
Zato sine dobro slušaj,
od kud sreća maše,
Uvijek život bolje vidim
Iz Didove čaše…
 
Hajde Dide, digni čašu
unuku nazdravi
Imal' koja za udaju
samo nek' se javi
Hoću s tobom da lumpujem
za ništa ne marim
Unucima ću pričati
i ja kad ostarim…
 

Vladimir Živaljić, Vukovar

Anketa

A. Plenković je u tajnosti dozvolio MOL-u da u Mađarskoj i Slovačkoj prerađuje hrvatsku naftu. Je li to izdaja nacionalnih interesa?

Petak, 29/05/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1358 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević