Get Adobe Flash player

Vitka tijela balerina djeluju izvanvremenski, odnosno svevremenski

 
 
Akademski kipar i slikar Josip Konta (1946.) odavno je, kontinuirano nazočan u hrvatskoj umjetnosti i kao vrlo samosvojan kipar i kao nadahnuti slikar, stvarajući djelo u proteklih nekoliko desetljeća (ali i danas vrlo predano) protkano vrlo specifičnim rukopisom, djelo međusobno vrlo prožeto, rekli bi da na slikara Kontu najviše utječe Konta kipar i obrnuto, djelo koga čini nekoliko snažnih ciklusa impresivnih figura (pojedinaca i grupa) uronjenih u kontemplaciju, ali i u vrlo elegantan pokret, gestu, uz slikarski dio, od motiva grupe, mora, aktova... Vrlo zanimljivi dio opusa čini i ciklus aktova, koje slikar Konta njeguje od samoga početka svoje aktivne umjetničke aktivnosti, uglavno izvođen u ulju, na platnu i kartonu u vrlo prihvatljivim srednjim formatima (kako za galerijsko izlaganje tako i opremanje doma).
https://josipkontaart.com/images/grafike.jpg
Konta je sklon ekspresinističkom pristupu u stvaranju aktova, njegov je kolor vrlo odmjeren, pažljiv, sjajno podupire atmosferu volumena u kojem se nalazi nago opušteno žensko tijelo, duguljasto, pomalo vijugavo, blijede puti, u iščekivanju, u dosadi, u čežnji, u dilemi ili strahu, u ljubavi i tuzi,  u svim onim običnim ali i nesvakodnevnim situacijama duha uz jedino aktivne geste ruku u različitim položajima. Te ruke uistinu svjedoče o živosti, o životu modela, o struji života koja teče.
 
Dojma sam kako slikar najradije slika plesačice, balerine koje onako nage još jednom izvode zamišljenu koreografiju, ponavljajući otmjene kretnje, zavodeći, njišući se polagano i nepovratno. Njihova vitka tijela djeluju izvanvremenski, odnosno svevremenski, još jednom otvarajući pitanje, što se nalaze na pijedestalu apsolutne ženske ljepote ili ljepote žene. Lice im je tek naznačano ili je posve nevidljivo, jednostavno ga nema, gesta tijela umjesto lica i izraza lica. Mladoliko tijelo rijetko je djelomično pokriveno komadom tkanine, slučajno prebačenim preko tijela.
 
Konta slika dva tipa akta, jedno je uzvišeni, zamišljeni, tihi akt, dugih ruku i nogu, uska tijela, malih grudi, kose pripijene, u namjerno kontroliranoj mirnoći jer u tijelu sve vrije, ključa, sprema se erupcija emocija, za koje se ne zna, kakva će biti i kakve će erupcija posljedica izazvati. To su tajnoviti modeli nježnih tijela, srca i duše prepunih. Konta također povremeno slika i vrlo realistični akt, obično punijeg modela, koji odaje dojam posvemašnje stvarnosti, jednoličnosti života i neobičnog odnosa prema vlastitom tijelu. To su modeli izraženih atributa anatomije, primireni i pomireni sa svojim životima, svjesni nepromjenljivosti situacije u kojoj se nalaze i nedajući se čudu za razliku od vitkih ljepotica koje pripadaju čudesnom okruženja (ili okruženju čudesnog). I u jednom i u drugom dijelu ciklusu aktova seksualnost nagih modela, žena, djevojaka sasvim je prigušena, pomalo zakrivena, osim na uljima koje je Konta posvetio plesačicama, na kojima je dojmljiva nazočnost erotike.
 
Konta je tealizirao u svojem, vrlo složenom opusu, iznimno dojmljiv ciklus aktova u ulju, istražujući vječni motiv dosegnute ili nedohvatljive ženske ljepote ili općenito kroz ljudsku povijest tajanstvenosti lijepog što žene iznjedre, pokažu ili sakriju, uzdignu ili odbace, sreća ili prokletstvo. Kontin opus aktova zaokruženi je autorski ciklus, definiran i privlačan, ne samo oku, već i duhu. Od kada postoji, čovjek bilježi, slika, pamti žensku ljepotu, iznova joj se diveći i stalno se pitajući, što je u središtu enigme.
 

Miroslav Pelikan

Barbari te rušili devedeset prve

 
 
Dugo u meni je živjela nada
na neko novo, možda bolje sutra
Sve više svjestan, utopija sve je
Teška gorčina me izjeda iznutra
https://i.pinimg.com/originals/3b/94/ec/3b94ecf3a6fbc0491619f4fe02ed921e.jpg
Ni bol, ni vrisak, jauk ni tjeskoba
dovoljni nisu ozarit mi lice
Vukovarce opet ista sudbina stigla
ognjišta bez djece i puste ulice
 
A tamo negdje od srca daleko,
u tom svetom domu, Saboru Hrvata
Samo odabrani sramnu bitku vode…
Grle si fotelju draže i od brata
 
Teško za gledat, mnogi ne shvaćaju
Pa pomisle često, da, to su hirovi
Ginuli smo za te, Vukovare mili
Odlaze nam djeca, unuci, sinovi…
 
Komu te ostavljam, kom' su te prodali?
Ti kurvini sinovi, bez duše, morala
Mjesto da te ljube, čuvaju i štuju
Krv njihova nije, za Te grade pala…
 
Imaju li oni, obraza, karakter?
Gledam sva ta lica, shvatiti ne mogu.
Besramno pred oltar, u prvom su redu…
Za koga se takvi uopće mole Bogu
 
Ti zlikovci ne znaju kako je voljeti
Barbari te rušili devedeset prve
Izdajnici, Jude, stigli su te sada
Oltar od Hrvata u prah da izmrve
 

Vladimir Živaljić, Vukovar

Bajalice

 
 
ne daju se oči
od novinskoga oglasa:
„Bajalice za uspjeh u životu“
vidovita Vidisava
 gleda u karte
http://ak4.picdn.net/shutterstock/videos/15888754/thumb/1.jpg
vrača ljubavnike
spašava brakove
skida čini
proriče sudbinu
gleda u dlan
gleda u grah
gleda u šalicu
gleda…
radi jake čarolije
za žuran priliv novca
ne žalite novca
nazovite odmah
0913131313
SAZNAJTE ISTINU!?
 

Nikola Šimić Tonin

Oba će se benda istodobno na pozornici izmjenjivati i nadopunjavati

 
 
Na Valentinovo, 14. veljače Lisinski će ljubavlju ispuniti dva benda - Pavel i Detour!Posebnost ovog koncerta je da će se oba benda naći istovremeno na pozornici te izmjenjivati i nadopunjavati se u izvedbi svojih najpopularnijih pjesama. Na pozornici dvorane ukupno će biti 25 glazbenika, uz osnovne bendovske postave pridružit će se gudački kvartet, brass sekcija i percussion.
http://music-box.hr/wp-content/uploads/2018/01/Pavel-Detour-770x439_c.jpg
Prije samo nekoliko dana publiku je oduševila ljubavna SF priča Detoura, ispričana u spotu za pjesmu "Bez tebe" koja je već zasjela na prva mjesta top ljestvica, a stalna je postava svih radijskih postaja u Hrvatskoj. Uspješnu solo karijeru lansirala je pjevačica Pavela, Antonia Matković Šerić iza koje su dva singla "Bolji smo" i "Pozitivizam" s kojim se predstavila na nedavnom Zagrebačkom festivalu. Znak je to da ova dva benda vladaju domaćom pop scenom, a u Lisinski donose svoje najljepše ljubavne balade, kao što su “Srce veliko”, “Snijeg”, “Daleko” i “Plešem sama” Detoura ili “Poslije nas”, “Čuvaj me” i “Zbog tebe” Pavela.
 
Detour je danas prepoznatljiv među poklonicima kvalitetnog, suvremenog, elektroakustičkog pop-zvuka, bržeg i plesnijeg ritma, obogaćenog povremeno drum'n'bassom i ponekom country notom. Treći studijski album "A što ak' ja..." pokazao se prijelomnim u njihovu djelovanju, katapultirajući ih u status velike glazbene pop-atrakcije u regiji. Album s hit singlovima Srce veliko, Snijeg, Daleko i Plešem sama, osigurao je Detouru visoka mjesta u većini godišnjih izbora te Porina za najbolji pop-album u 2014. godini. Početkom 2016. godine frontmen grupe Nenad Borgudan potpisuje možda najuspješniji uradak u svojem autorskom djelovanju, pjesmu Zaljubila sam se koja im je 2017. donijela još jednog Porina, i to u kategorijama Pjesma godine i Najbolja izvedba grupe s vokalom.
 
Ništa manje uspješan Pavel, predvođen autorom Aljošom Šerićem, već deset godina svojim pjesmama pretežito akustičnog pop-izričaja uljepšava eter domaćih radiopostaja. Njihove su pjesme među najemitiranijim pjesmama prema godišnjim službenim listama. Posebno se to odnosi na "Poslije nas" i "Čuvaj me", za koju su osvojili Porina za Aranžman godine. Svakim albumom dobivaju izvrsne kritike, kao i  brojne nominacije za prestižne kategorije diskografske nagrade Porin (Pjesma godine i Album godine). Ako se pita publika, pjesma "Zbog tebe", do danas je sigurno jedan od njihovih najvećih hitova, a publika u Lisinskom imat će priliku uvjeriti se i zašto. Prepustite se ljubavi, prepustite se Pavelu i Detouru!
 

Anđelka Felja

Anketa

Izjavom da je ona autor "lex Agrokora", koga štiti Martina Dalić?

Ponedjeljak, 19/02/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 631 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević