Get Adobe Flash player

Najdraža mi je zavjetna slika Gospa koja plače u crkvi Gospe od Škrpjela na otoku kod Perasta

 
 
Suvremena hrvatska likovna umjetnica, akademska slikarica iz Dubrovnika, Romana Milutin Fabris, istaknuto je ime aktualne umjetničke produkcije. Autorica je značajnog i kompleksnog opusa.
http://infocentar.dubrovniknet.hr/data/1342600556m175.jpg
• Gospođo Milutin Fabris, kako u nekoliko riječi opisati Vaše slikarstvo?.
- To sam ja, moj pogled na svijet, to je moja životna priča, koja traje.
 
• Kako pristupate motivu?
- Ključno je, da svoje misli i osjećaje pretvaram u sliku.
 
• Dubrovnik, kao motiv?
- Grad je moj život, ali to nije uvijek Dubrovnik.
 
• Nepoznati grad kao motiv?
- To je jedan imaginarni grad, koji ja živim.
 
• Boja i linija su karakteristični za Vaše slikarstvo.
- Istina je, ja se izražavam bojom i linijom. To je vjerojatno odraz moga temperamenta.
 
• Kontinuirano slikate.
- Da i prije sam rekla, imam potrebu slikati - stvarati.
 
• Najdraža slika?
- Zavjetna slika - GOSPA KOJA PLAČE, u crkvi je Gospe od Škrpjela na otoku kod Perasta, naslikana je na početku rata. Tempera na drvu, 100 x 80 cm. Biskup Ivo Gugić ju je odnio u crkvu na otoku. To mi je najdraže što sam naslikala - baš onda.
 
• Što je novo u atelijeru?
- Nova generacija, novi način razmišljanja, nove tehnike, nova tehnologija, novi mediji, zašto ne!
 
• Što trenutno slikate?
- Još uvijek sam pod dojmom ljeta, pa slikam cvijeće (ali moje mrtve prirode sa vazom cvijeća - nije samo to, nadam se), ono uvijek ima neku priču, neku dubinu, prozor, pozadinu, puno vaza,itd,oprostite, raspričala sam se.
 
• Planovi, izložbe?
- Ima planova, ali pustimo da se ostvare, izložba će sigurno biti.
 

Miroslav Pelikan

Motiv mi je nužan da krenem u razradu slike ali mi nije krajnji cilj

 
 
Akademski slikar iz Koprivnice, Željko Mucko (Koprivnica, 1959.), istaknuti je pripadnik suvremene hrvatske likovne scene. Ostvario je vrlo zapažen i slojevit opus. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u domovini i inozemstvu. Član je grupe Contra.
http://mojzagreb.info/images/uploads/vijesti/34003/zeljko_mucko.jpg
• Gospodine Mucko, ostvarili  ste značajan i obiman opus, tematski vrlo raznolik.
- Teško mi je procijeniti vlastiti rad, uvijek je lakše govoriti o drugom. Činjenica je da su prošla skoro četiri desetljeća od moje prve samostalne izložbe te da sam tridesetak godina samostalni umjetnik što znači da se bavim isključivo slikanjem. Iako, moram priznati da nisam produktivni slikar u smislu kvantiteta radova. Uzrok tomu je moj način slikanja, koji je vrlo spor i podložan čestim preispitivanjima, procesu sazrijevanja slike, što sve iziskuje vrijeme.
 
• Što je ključna karakteristika Vašega slikarstva?
- Rekao bih da je to upravo taj proces gradnje slike, koji je slojevit i dugotrajan da ne kažem mukotrpan. Radi se o tome da nešto što je već „gotovo“ iznova preispitujem, tj. na neki način destruiram i tako stvaram novu priču. Ukratko rečeno destrukcijom gradim, i tako više puta dok ne dođem do zadovoljavajuće forme.
 
• Kako pristupate motivu?
- Motiv je samo „odskočna daska“ za rješavanje likovnog problema u slici. Hoću reći da mi jea, naročito zadnjih godina kada se (motiv) „rasplinjuje“, fragmentira ili potpuno gubi u apstraktnoj kompoziciji.
 
• Koliko su brojni ciklusi u Vašem opusu međusobno povezani a koliko recimo udaljeni, od recimo ranih radova, preko portreta i sakralnih motiva do figura i gradova?
- Rekao bih da se moje slikarstvo mijenja. Nisam nikada inzistirao na stilskoj ujednačenosti. Postoje zaokružene cjeline koje se ponekad dosta razlikuju jedne od drugih. Kad iscrpim pojedinu fazu krećem u novu avanturu, ne dozvoljavam da me “zarobi“ neka forma ni sadržajno niti u likovnom izričaju.
 
• U svom radu koristite raznovrsne tehnik. Prednosti pojedinih tehnika?
- Svaka tehnika ima svoje zakonitosti i svaki  je autor prilagođava i koristi na sebi svojstven način. Zbog samog procesa rada (što sam već spomenuo ranije) najčešće koristim uljane boje koje mi omogućavaju dugotrajan proces i razne mogućnosti nanošenja boje na podlogu. Naravno da koristim i druge tehnike, da eksperimentiram kako bi došao do novih likovnih rješenja.
http://mojzagreb.info/images/uploads/vijesti/34003/zeljko_mucko_stol.jpg
• Član ste grupe Contra.
- Da, najmlađi sam član grupe Contra (po stažu), iako se znamo mnogo duže a i prije sam izlagao kao gost na njihovim izložbama. Ono što nas povezuje je sigurno pristup slici koji je duboko ukorijenjen u  tradiciji našeg i europskog slikarstva, te visok nivo slikarske realizacije u metjerskom smislu. Dakle ne radi se o nekom striktnom programu već jednostavno o načinu na koji razmišljamo i koji crpi inspiraciju iz zajedničkih izvora.
 
• Kako doživljavate suvremenu umjetnost?
- Ponekad me plaši količina informacija i umjetničkih praksi na globalnoj sceni. Ipak, ono što mene interesira i uzbuđuje jest likovna priča, tj. slikarstvo kako ga ja shvaćam. Ono što me smeta kod nas je stav da samo ono što je aktualno u svijetu ima vrijednost a sve ostalo je prošla stvar, dok vani paralelno egzistiraju sve poetike. To je problem malih sredina.
 
• Ima li uopće, u ovom globalnom svijetu, umjetnost svoju budućnost?
- Sigurno. Raduje me da vidim kod puno mlađih kolega da se bore s istim vjetrenjačama i da slikarstvo nije svršena priča. Svi koji su ozbiljno zagrizli u taj “kolač“ svjesni su toga.
 
• Nedavno je objavljena monografija o Vašem djelu.
- Točnije krajem 2015. godine. Likovni kritičar Krunoslav Kamenov autor je teksta koji iscrpno i analitički secira stvaralačke faze mojeg rada i izvrsno interpretira likovni govor mojih radova. Na monografiji smo radili godinu dana i ona daje zaista opsežan prikaz svih mojih likovnih putešestvija od Akademije do 2015. Treba reći da su monografije dio našeg  posla i nužne da bi uopće preživjeli na likovnoj sceni.
 
• Kako je biti umjetnik, slikar u Koprivnici?
- Imao sam trideset godina kada sam se vratio u Koprivnicu. Do tada sam pola života proveo u Zagrebu, veći dio zbog školovanja i zaposlenja. Kada sam se odlučio profesionalno baviti slikarstvom odluka je pala da se vratim u Koprivnicu radi boljih uvjeta za rad. Od tada započinje kontinuirano i ozbiljnije bavljenje slikanjem, nižu se izložbe i započinje moj dijalog sa Gradom i ljudima, koji traje i danas, i ono što me posebno veseli su novi, mladi ljudi koji pokazuju interes za moje slike.
 
• Što je novo u atelijeru?
- U atelijeru se zbiva ono što je najbitnije za jednog slikara. Uvijek se nešto radi, nekad sporije, nekad dinamičnije. Zadnje što radim su pripreme za novi ciklus slika većeg formata (150 x 200 cm), ciklus koji se nastavlja na svojevrsne skice na papiru koje sam radio prije par godina. Radi se o apstraktnim slikama, gdje koristim razne tehnike, između ostalih i tehniku kolaža koja daje jednu novu dimenziju likovnog izraza.
 
• Planovi, knjige, izložbe...?
- Pregovaram za nekoliko izložbi u idućoj godini (Sisak, Mostar, Tuzla), i nadam se da ću ih uspjeti realizirati. Izložbe su nužne, potrebno je komunicirati sa ljudima, iako moram reći da sve manje imam volje za izlaganjem, a razlozi su dobro poznati svima koji se profesionalno bave umjetnošću, o čemu se u zadnje vrijeme sve više govori.
 

Miroslav Pelikan

            Vjekovima zvone

 
 
                Zvona zvone za vjenčanja,
                Zvone i za slavlja manja,
                Za ribare i mornare
                I za kapetane stare.
https://images.fineartamerica.com/images-medium-large-5/church-bells-at-night-kimmi-craig.jpg
                Zvona zvone kad zatreba
                Poslušati svet glas neba,
                Kad se sprovod tužni sprema,
                Kad života više nema.
 
                Zvone, zvone stara zvona
                Već umorna, al još traju
                Jer im snagu nade daju.
 
                Nadaju se da ljudima
                Zvonit će još vjekovima.
                Sve dok u njih vjere ima.
 

Malkica Dugeč, 23. 7. 2017.

Današnje doba raznih postmodernizama fascinirano je kičem i takozvanom komercijalnom kulturom

 
 
Ana Guberina, istaknuta je suvremena hrvatska likovna umjetnica, prepoznatljiva po svojem osebujnom autorskom rukopisu u nekoliko ciklusa, od otočnih motiva do duhovnosti, koje je izlagala na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu.
http://mojzagreb.info/images/uploads/vijesti/32638/ana_g..fw.png
• Gospođo Guberina, nedavno ste izlagali u zagrebačkoj galeriji „Vladimir Filakovac“. Što ste izabrali za ovu prigodu?
- Izložba je inspirirana promišljanjem i uranjanjem u  tematiku kršćanske duhovnosti.
 
• Što je ključni aspekt Vaše najnovije samostalne izložbe?
- Djela za ovu izložbu nastajala su u duljem vremenskom periodu i pokazuju moj trajni interes za ove teme. Iz njih se naslućuje moje poimanje života kao jedincatog i jednokratnog hodočašća u kojem sudjeluju sva ljudska bića, ali i sve stvoreno, ono nije samo zemaljsko nego također i kozmičko. Cijeli svemir, sve je u kretanju prema jednom cilju, kozmičko gibanje prema “Točki Omega“, koja je točka duhovnog savršenstva, u kojoj će i čovjek uroniti u trajnu Božju prisutnost.
 
• Koji su motivi?
- Nazivi slika govore o motivskoj usmjerenosti i pokušaj su likovnog govora o gibanju u svemiru koji je za mene Kristocentričan, pa otuda i Usredištenje kao naziv izložbe. Adam i Eva ovdje predstavljaju ljudski rod, koji je spašen Kristovim umiranjem, što je i tema više slika ove izložbe. Zatim Otajstvo Euharistije, tajna našeg sjedinjenja s Bogom već u zemaljskom životu i znak budućeg vječnog usredištenja  u Njemu.
 
• Koji bi rad izdvojili zbog specifičnosti nastanka?
- Izdvojila bih slike „Tišina i Meditacija“. Sva ova djela spadaju u akcijsko slikarstvo, jer su nastala kontroliranom gestualnom akcijom, a postignut je efekt Op arta.
• Vi ste poznati po odmjerenom, pažljivo odabranom, koloru. Kakav je ovdje odnos prema koloru?
- Ja sam poznata po koloru ali ne kao umjereni kolorist, više sam sklona izrazito snažnom koloru ili pak slikam akromatske slike kao što je i na ovoj izložbi vidljivo.
https://www.zagrebonline.hr/wp-content/uploads/2017/10/MG_5926.jpg
• Radite istodobno na nekoliko ciklusa, meditativnom, otočkom. Kako se Vaši ciklusi odnose jedan prema drugom, što ih povezuje a što razdvaja?
- Uvijek radim na onome što me trenutno zaokuplja najviše, ali u pravilu nikad istodobno ne radim na više ciklusa. Ponekad je to otok kao moje utočište sa svjetlošću Mediterana koja me osnažuje. Ciklus „Gibanja i strukture, promišljanje sveukupnost gibanja u svemiru“, čiji smo djelić. Zatim uranjanjem u središte vlastitog bića, u kršćanskoj kontemplaciji i meditaciji. Sve te teme se međusobno prožimlju i svi su ciklusi dio mog viđenja i doživljavanja stvarnosti. A bit svakog umjetničkog djela je  pokušaj autentičnog govora vlastitog bića, o vremenu u kojem živimo, pa makar i na neočekivan način.
 
• Kako vidite trenutnu situaciju u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti?
- Današnje doba raznih postmodernizama zapravo je fascinirano kičem i takozvanom komercijalnom kulturom. To je vrijeme kulturnih industrija i različitih vrsta kulturnih impulsa.
 
• Veći dio godine provodite na otoku.
- Nažalost ne, iako često razmisljam o životu na otoku.
 
• Planovi, izložbe, monografija...?
- Fokus ću usmjeriti na osnovanu udrugu SA-RA, samorazvoj kroz umjetničke prakse. Cilj mi je probuditi svijest o važnosti kreativnog stvaranja, od najmlađe dobi pa do najzrelije, za razvoj zdrave osobnosti i očuvanje mentalnog zdravlja. Želim organizirati kreativne radionice prvenstveno za marginalizirane skupine i pojedince, koji nisu imali priliku otkriti svoje sklonosti i nadarenosti, te im pomoći da pronađu radost u bilo kojoj kreativnoj aktivnosti te da podignu svjesnost o svojim duhovnim potencijalima.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

Istražno povjerenstvo za Agrokor pokazalo se krajnje primitivnim. Treba li ga ukinuti?

Utorak, 21/11/2017

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1027 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević