Get Adobe Flash player

Izložba "Dijalog" dvojice suvremenih njemačkih autora, Antona Högera i Dietera Cornelsa-Veera u Galeriji Sikirica u Sinju

 
 
Galerija Sikirica u Sinju predstavlja izložbu „Dijalog“ u okviru koje će publici biti prikazani radovi dvojice suvremenih njemačkih autora, Antona Högera i Dietera Cornelsa-Veera, o čijem umjetničkom opusu danas brine zagrebački kolekcionar, ali i svestrani umjetnik, Henry Stag iz Henry Stag Art Agency. Kako ističu kritičari, Stag je u vrlo kratkom roku uspio oko sebe i agencije okupiti vrhunski tim ljudi, uglednih likovnjaka, kritičara i teoretičara, a umjetnici čije radove zastupa i predstavlja svjetski su renomirana imena suvremene umjetničke scene.
http://www.ferata.hr/wp-content/uploads/2020/01/galerija_izlozba.jpg
Radovi Antona Högera hrvatskoj su publici prvi put predstavljeni 2017. godine izložbom „Ravnoteža“ u Meštrovićevom paviljonu u Zagrebu, organiziranom u suradnji s Hrvatskim društvom likovnih umjetnika, a izložba je u javnosti pozdravljena kao sjajan primjer međunarodne kulturne suradnje i razmjene između Savezne Republike Njemačke i Republike Hrvatske. Höger je i ovogodišnji laureat ugledne međunarodne nagrade 'Leonard da Vinci – The Universal Artist Award' koja će mu biti svečano uručena 25. siječnja u palači Borghese u Firenzi.
 
Anton Franz Hoger, njemački je slikar rođen 30. listopada 1956. godine u Münchenu. Pripadnik je bečke škole fantastičnog realizma koju su osnovala petorica književnika i slikara među kojima i Ernst Fuchs. Studij završava kasnih 70-ih godina, dok se slikarstvu u potpunosti posvećuje tek u 2000. godini. Njegovi su radovi poznati po nestvarnim, sanjarskim motivima u stilu manirizmaManirizam je stil krajnje istančanosti, koji je naglašavao sklad, raznolikost i majstorstvo nauštrb sadržaja, jasnoće i jedinstva. Njegovo traganje za originalnošću preraslo je u individualnost. Fokus Hogerovih djela je u društvenim temama poput sadašnjeg položaja žena u društvu, ili pokušaja destrukcije čovjeka kroz nekvalitetan televizijski program. U njegovim djelima također nailazimo na tematske korpuse poput integracije, participacije i moći medija, kao i prerade povijesti. Slike i filozofija Antona Franza Hogera su ogledalo naše egzistencije. Höger je i ovogodišnji laureat ugledne međunarodne nagrade 'Leonard da Vinci – The Universal Artist Award' koja će mu biti svečano uručena 25. siječnja u palači Borghese u Firenzi.
 
Dieter Cornels (DC Veer) rođen je 7. srpnja 1938. u Baden-Badenu, a umro je u Berlinu 15. lipnja 2016. Šezdesetih godina prošlog stoljeća bio je kiparski naučnik kod Manita Ozera te posjećivao Picassa u Cannesu. Od 70-ih surađuje s Otmarom Altom, Josephom Beuysom, Robertom Filliouxom, Alfonsom Hüppijem, Gerhardom Richterom, Sigmarom Polkeom, Jörgom Immendorffom i mnogim drugima. Umjetnički opus Dietera Cornelsa-Veera često je uspoređivan s opusima Kandinskog, Richtera i Beuysa, a domaćoj publici predstavljen je 2017. godine na samostalnoj izložbi „Fukenschlag“ istovremeno s izložbom Joana Miroa.
 
U slikarstvu Dietersa Cornelsa - Veera prevladava Pop art izričaj kojim je umjetnik prikazivao svoje nadrealističke vizije. Veer pred nas podastire cijeli jedan živopisan fundus, riznicu simbola i slobodno lebdećih asocijacija, tjesnace i otvorene horizonte, ples, igru i labirinte. U Veerovim se slikama gotovo bez iznimke raspadaju identiteti, kao i konkretne asocijacije na bilo koje mjesto; oni prelaze u nešto drugo, često isprva neodredivo, uglavnom prerastaju u novu figuru odnosno figuralni fragment, povremeno bez ikakve promjene boje, a ponekad iščezavaju u strogo određenoj bezobličnosti dok neodlučno ostaju latentni. A potom se na pola puta ipak otkriju usta, ispod vrtloga kao da su grudi, naočale – i odmah pored, ali na drugoj površini usta, kubistički perspektiviran nos, a umjesto oka brod ili korito s naznakom lica… Lica i oči, uvijek i svuda – ako je ova pretpostavka točna, ne samo da bismo morali naučiti gledati, već bi se moralo moći vidjeti i nas; ne da samo mi promatramo stvari, već da stvari promatraju i nas. Veer slika gotovo nevjerojatnom formalnom preciznošću (na temelju koje bi se toliki naši mladi umjetnici mogli i trebali učiti etosu stvaranja rukama). No, stječe se dojam da je umjetnik započinjao ne želeći uopće znati kamo će ga to odvesti. Kroz jedan šireći, plodonosan kozmos rođen iz gestusa koji, jednom kada nađe temu, neprestano rađa nove plodove, od kojih neki očigledno naginju izvornoj viziji, a drugi mutiraju u naprosto prijeteće plodan izvorni kod ili izvor života koji u svakom trenutku pruža korijenje u tisuću i jednom pravcu.
Izložba „Dijalog“ prvo će prezentirati radove Antona Högera od 23. siječnja do 5. veljače, a potom će od 6. do 20. veljače posjetitelji moći pogledati radove Dietera Cornelsa. Naziv „Dijalog“ referenca je na istoimene radove ove dvojice autora, ali i na potencijale umjetničkog i kulturnog dijaloga europske kulturne scene (Njemačke i Hrvatske), kao i centra (Zagreba) i periferije (Sinja), ali i stilskog dijaloga dvojice raznorodnih autora.
 
Iz Kulturno umjetničkog središta Sinj i Galerije Sikirica poručuju kako su iznimno zadovoljni ovom suradnjom i nadaju se da će ovakvi projekti kulturne razmjene postati i tradicija koja će intenzivnije uključiti i manje sredine u suvremene kulturne i umjetničke tokove. – Posebno smo zadovoljni suradnjom s gospodinom Stagom, ali i podrškom koju su nam u realizaciji projekta pružili Veleposlanstvo Savezne Republike Njemačke, ali i Goethe-Institutu Zagrebu koji je također posredno doprinio realizaciji suradnje jer kontinuirano prate aktivnosti gospodina Staga. Ovakav oblik suradnje otvara vrata i drugim mogućnostima kulturne i gospodarske suradnje za grad Sinj i čitavu Cetinsku krajinu, poručila je Dragana Modrić, voditeljica Galerije Sikirica.
 

Nives Matijević

            Život ima svoje pute znane

 
 
                Kad se na te mnoštvo briga svali
                Pa se suze pretvore u rijeku,
                Nemoj reći da su jadi mali
                Kad i tvojim životom poteku.
https://www.nationalgeographic.com/content/dam/peopleandculture/rights-exempt/greekolivescene.ngsversion.1467401005190.adapt.1900.1.jpg
                Kad Ti čežnje sve nestaju redom
                A bile su poput sunca jasne,
                Ne uzdaj se u pelin sa medom,
                Ni u priče il' za djecu basne.
 
                Život ima svoje pute znane:
                Malo vjere, a još manje nade
                Da istina baš sve liječi rane.
 
                Zapeku li od ljubavi rane,
                Ne čudi se ni javi, ni snima,
                Jer istina gorak okus ima.
 

Malkica Dugeč, 13. 11. 2019.

Razigranost motiva u novom ciklusu Mladena Žunjića

 
 
Slikar Mladen Žunjić, neumorni je likovni istraživač i eksperimentator u kontinuiranoj produkciji, ulja i akrila na velikim formatima platna (uz poneki papir), autor je obimnog i nadasve zanimljivog opusa niza ciklusa s uglavnom nefigurativnim motivima.
http://metro-portal.hr/img/repository/2020/01/medium/mladen_zunjic__d77.jpg
Jedan od bitnih čimbenika njegova slikarstva jest i izrazita nazočnost energije, gibanja energija u svim pravcima koja nezaustavljivo vijuga  po vertikalama i horizontalama volumena slike.
 
Gibanje energije očituje se u promjeni oblika koji čine svijet pojedine Žunjićeve kompozicije, u njihovom stalnom pomicanju. Novi niz slika sadrži ove već poznate autorske odrednice uz jedan dodatak. Na novoj seriji slika jasno je primjetljiva razigranost odabranih motiva, uz istodobno doživljavanje vrlo pozitivnih dojmova.
 
Je li to imaginarni svijet sreće koji sačinjavaju čudesne i lako promjenljive forme, uronjene u fini fluid? Ili su to tek rijetki trenuci prisjećanja na lijepo i ugodno koje je slikar pretvorio u stvarnost, oživotvorujući ih kroz motive na slici?
 
U svakom slučaju veliki formati ulja na platnu, 130 x 90 cm, u novom stvarateljskom nizu, vrlo sugestivno šire pozitivne zrake koji izviru iz dubine slika, djelujući umirujuće na promatrača.
 

Miroslav Pelikan

            Sporo teku tuđine mi sati

 
 
                Ni kad svjetla daljine se gase,
                Ni kada su pjesme same za se,
                Ni kad ruke od umora trnu
                Ja ne kunem patnju - kob mi crnu.
https://images.saatchiart.com/saatchi/1024196/art/4396723/3466563-UMYEGJTU-6.jpg
                Čim se opet na brdašcu malom
                Iz dimnjaka dim u nebo vine,
                Radujem se snu mi preostalom
                I sanjama što se javom čine.
 
                Ponekad me bolna tuga shrva
                Što ni zadnja, a nije ni prva
                Ljubav koja Domovini hrli
                I nadama slavi ju i – grli!
 
                Tako teku tuđine mi sati,
                Mrkle noći i ranjivi dani.
                Čekam da mi zbilja snove vrati
                A nijedan da mi srce rani.
 
                Ni kad zbilja u njemoći trune,
                I kad nema ni mira, ni rata,
                Moja usna nikada ne kune.
                Snom cjelivam zemlju od Hrvata!
 

Malkica Dugeč, 4. 11. 2019.

Anketa

Projekt »Rijeka europska prijestolnica kulture« je:

Utorak, 18/02/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1127 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević