Get Adobe Flash player

U bavljenju sakralnom tematikom susrećem se sa problemom figurativne kompozicije

 
 
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, akademski slikar iz Zagreba, Vladimir Blažanović, predstavlja se krajem travnja samostalnom izložbom u sisačkoj galeriji Slavo Striegl.
http://www.dnevno.hr/wp-content/uploads/2018/04/IMG_3535-660x450.jpg
• Gospodine Blažanoviću, riječ je o izboru neizlaganih slika? Koliko ukupno?
= Izlažem trideset radova, od čega su petnaest platna, većinom ulja i poneki akril, te petnaest tempera na papiru. Radove je odabrao i kritički popratio Nikola Albaneže.
 
• I ovdje prevladavaju nefigurativni motivi. Međutim sklon sam razmišljati o vama kao umjetniku između figuracije i nefiguracije.
= Za vašu tezu vjerojatno ima osnove. Opredjeljenje za jedno ili drugo kao da spada u neka davna vremena i za mene nije neka bitna stvar. U mojim „slobodnim traženjima“, koja obično kvalificiraju „asocijativnom apstrakcijom“ ne radi se samo o nekoj igri oblicima, dekorativnom, nego o pokušaju izraza određenog duhovnog stanja, emocije, doživljaja svijeta ne oponašajući prirodu, nego metaforičkim likovnim jezikom, moglo bi se reći parafigurativnim jezikom. S druge strane, u mojem bavljenju sakralnom tematikom susrećem se sa problemom figurativne kompozicije, koju pokušavam osuvremeniti koliko mi je to moguće.
 
• Što je ključno kod izbora motiva?
= U krajnjoj liniji radi se o stanovitom obliku ekspresije, mislim na moja slobodna traženja, gdje neki doživljaji, emocije traže jezik da se izraze. Elementi slike kao što su boja ploha, linija, kontrasti su u službi cilja koji je slika. Dovedeni u određeno stanje napetosti, odnosa, oni mogu živjeti kao samostalna cjelina, kao slika, kao mrvica smisla oteta kaosu, izraz neke emocije.
 
• Na vašim slikama dominiraju vibrirajuće plohe boje, u središtu je vibrantni odnos ploha i boje.
= Ta pročišćenja su krajnji rezultat. Ovakav pristup obično podrazumijeva više pokušaja, ponovnog vraćanja slici, do sretnog trenutka susreta. Ne radi se o izvođenju neke formule koja nosi dobar rezultat, to je put u nepoznato. Tragovi tih pokušaja, slojevi, sudjeluju u konačnom dojmu.
 
• Kolika je važnost kolora?
= Moj rad su često kvalificirali kolorističkim. Općenita je spoznaja da je šarenila svih vrsta posvuda, a da je fini osjećaj za boju delikatna stvar, rijetka biljka. Pokušavao sam i pokušavam na tom tragu kultivirati sebe.
http://www.sisak.info/wp-content/uploads/2018/04/izlozba.jpg
• Koliko je format bitan u vašem opusu?
= Nisam se „našao“ u nekom određenom formatu, i nisam format smatrao „bitnim“, barem do sada, kretao sam se u cijelom rasponu veličina.  Ali postoji iskustvo da je neka slika dobro sjela baš u tom formatu i taj optimalan omjer formata i sadržaja je jedan od sastavnih elemenata velikih slikarstava.
 
• Vi ste autor i opsežnog i značajnog figurativnog ciklusa sa sakralnim temama. U kakvom su odnosu figurativni i nefigurativni ciklus?
= I u jednom i u drugom nosim se sa određenim likovnim problemom i to im je zajedničko, a taj problem nastojim riješiti tako da me rezultat raduje. Ako u tome uspijem, nevažno je kojoj od tih grupa pripada.
 
• Što je novo u atelijeru?
= Moj svakodnevni boravak u atelijeru sastoji se od intervala slobodnih pokušaja, koje povremeno smijeni interval sa određenim zadatkom, narudžbom. Uz to što pratim prvenstveno svijet slikarstva, poneka izložba uzme također dosta vremena. Ustvari ništa novo.
 

Miroslav Pelikan

            Pjesma srce mi sokoli

 
 
                Bole, bole ratne rane,
                Sjećanja na slavne dane.
                Bole riječi, bole slike,
                I misli na pravednike.
https://img00.deviantart.net/e9bd/i/2015/025/4/7/fado_s_song_by_silkencat-d8fedms.jpg
                Boli sanja, boli java
                Na koju se privikava
                Tijelo, duša i njemoća.
                Boli, boli ljudska zloća.
 
                Ponekada ima dana
                Kada mladost razigrana
                Pjeva pjesme domobrana.
 
                Pjesma srce mi sokoli
                Pa zapjevam i ja s njima:
                Domovino, još nas ima!
 

Malkica Dugeč, 1. 3. 2018.

Slikarski opus, koji nosi pečat posebnosti

 
 
Dubrovački slikar Lukša Obradović, netipičan je slikar raznolikih lica grada, slika kao što mu i priliči, na način, na koji doživljava povijesni volumen, ne tražeći, niti ističući najljepše, najprivlačnije gradske vedute, pojedine prostore koji su gotovo svakome neodoljivo izuzetni, posebice sa svojim čudesnim igrama sjena i zasjenjenih prostora, on slika, gotovo anonimne građevine, koje se nekako nesvakidašnje izvijaju i kao da bi se najradije odvojile od svojih temelja i kao da žele otići u neko drugo pamćenju, u drugu i nepoznatu povijest, lelujaju poput kobri pri izranjanju iz košare, gibaju se na slikama poput prvih pramenova dima, napokon se pojavljujući iznad vatre.
http://mojzagreb.info/images/uploads/vijesti/36401/luksa_obradovic_3.jpg
Likovi koji nastavaju Obradovićeve slike istodobno pripadaju prošlosti i sasvim sigurno nose povijesni kontekst ali isto tako njihova su lica duboko uronjena u sadašnjost, prolazeći između palača i zdanja, gotovo neprimjetno, neopazice, razumišljajući o sutrašnjem danu.
 
Očito je, slikar Lukša Obradović jedinstveni je kroničar grada, života i događanja u njemu,bilježeći mnoštvo lica, muških, ozbiljnih i mirnih,ženskih, atraktivnih i posebnih,čudnih i nekako neprikladnih za ovo mjesto i situaciju. Obradović osobito preferira nježnu varijantu žute boje, koja je nazočna u različitim postocima na svim njegovim slikama, često dominirajući slikom,motivom, kao izvrsno odabrano likovno rješenje. Ovom prigodom valja istaknuti kako je Obradovićev kolor fin, otmjen, ponegdje gotovo proziran, nenametljiv, no nabijen emocijama, snažnim i neprikrivenim.
 
Također valja spomenuti kako pojedine Obradovićeve slike sadrže  elemente nefigurativnog slikarstva, dok se na drugima slikar pridržava čvrsto svih pravila figuracije, tvoreći zanimljivi i živahni svijet autorskih ciklusa koga čini i figurativno i apstraktno slikarstvo, u kontinuiranoj potrazi za slikom, u stalnom traženju slike.
http://www.dnevno.hr/wp-content/uploads/2018/03/28471858_341335723039562_4909934886833356800_n.jpg
Obradović koristi različite formate za svoja ulja i akrile, od malih i manjih do  srednjih i velikih, u stalnom okruženju dugotrajnih i otpornih na vrijeme brojnih dubrovačkih motiva i sve protkano, novim, suvremenim licima koja se kreću kao prozirni, nevidljivi objekti na povijesnoj pozornici. S druge strane, ne mogu ne spomenuti kako se na Obradovićevim slikama itekako može osjetiti, gotovo opipati, izraziti nadrealistički karakter i motiva i slikarske izvedbe, doista izvrstan niz slika.
 
Slikar slika na temelju unutarnje potrebe, vidi motiv na svoj neponovljiv i jedinstven način, neprestano ga istražujući, približavajući mu se ali i udaljavajući, nastojeći uloviti onaj pravi kut i onaj prekratki trenutak osvijetljenja, kada mu se motiv otvara i pokazuje u punom sjaju a slikar je neodoljivo sretan jer je napokon i to doživio, eto, to je Lukša Obradović. Slikarski opus Lukše Obradovića nosi pečat posebnosti, osobenog autorskog rukopisa, nježne kolorističke palete, u okruženje povijesti i motiva Grada.
 

Miroslav Pelikan

Nikola Šimić Tonin u Sarajevu dobio zahvalnicu Ministarstva obrazovanja i Ministarstva kulture BiH

 
 
Vrijedna priznanja zadarskome književniku Nikoli Šimiću Toninu na XXX. Međunarodnom sajmu knjiga u Sarajevu 20. travnja 2018. SREBRENO PLJANAXOVO PERO '17., Za najbolju priču za djecu i omladinu i Posebna zahvalnica Ministarstva obrazovanja i Ministarstva kulture BiH. Nagrade u ime književnika preuzela je dr. Jasmina Hanjalić, književnica iz Sarajeva.
Autor je na taj dan bio u ime nakladnika na predstavljanju knjige u Gradskoj loži Zadar „Putopisne paralele - Od Cerodola do Burgundije“ autora Stjepana Vučemilovića, a u nakladi Hrvatskog književnog društva – Ogranak Zadar. (v.h.)

Anketa

Tko su nam od susjeda veći prijatelji?

Ponedjeljak, 21/05/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1687 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević