Get Adobe Flash player

      Ni dubine, ni visine

 
 
        Nigdje vrata ni prozora. Hodnik mračan. Nepristupačan. Neprotočan
        mišlju, djelom. Beskrajno dug  i noću i po danu bijelom.
        Tko će htjeti, tko će smjeti makar uokrug njim proći, stati?
        Pogledati dokle sežu daljine mu i širine? I jesu li mraka mrežu
        spleli ljudi? Il' živine? 
         https://ak4.picdn.net/shutterstock/videos/17859574/thumb/10.jpg?i10c=img.resize(height:160)
        Nigdje blagog svjetla sjaja, ni početka. Niti kraja. Ni dubine, ni
        visine. Mrak je. Mrak je mučan. Trajan. Nepoželjan. Neokajan.
        I bez vode, i bez zraka mrtve žrtve  nebrojene. Žrtve kobi. Žrtve mraka.
        Daleko je svjetlo dana. Put do cilja: beskonačan.
        Kuća mira poharana. Hodnik mračan. Ljudske riječi ni za lijek!
        Bože mili, Bože sveti, hoćemo li zauvijek samo svjetla, zraka htjeti
        I hoće li zadnja nada biti javom bilo kada?
        Ili će i ona, bez zvonjave zvuka, u mrak pasti kraj mrtvih unuka?
        Hodnik mračan. Mrak posvuda pa i moja pjesma po mraku vrluda.
 

Malkica Dugeč, 31. siječnja 2019.

Nemirno more

 

Snagom strasti
Puninom usana
Želim te dovesti
gore na vrh svijeta
Dok ti tijelo tvoje
igru strasti igru
Tvoja ruža mora
noćas da procvjeta
https://i.ytimg.com/vi/jwgQ1owIqV0/maxresdefault.jpg
…Pa makar ruže ne cvjetaju noću…

Budi mi latica,
a ja tvoja pčela…
Poklonit' mi cvjetić
još jučer si htjela
Kad poželi mornar
Ćutnji da se riješi…

…U porat nek' svrati, a ti ga utješi 

Nemirne k'o more
Uzburkane strasti
Na vrhuncu slatkom
Ostavit' svoj kod
Milijuni s moga
broda će pohitit
Kad u topli porat
Uplovi moj brod

…Uvijek je, hitrina, mornarska vrlina…  
 

Vladimir Živaljić, Vukovar

Dominirajuće boje, različito oblikovane, energetski uvijek snažne i napete

 
 
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, slikar Mladen Žunjić, autor kompleksnog i obimnog opusa, najčešće ulja i akrila na velikom formatu, uglavnom nefigurativnog izraza, ovih je dana predstavio novi niz slika u zanimljivoj kombinaciji  smeđe i crvene boje, kontrolirajuću smeđu boju uz povremenu nazočnost crvene.
http://metro-portal.hr/img/repository/2019/03/web_image/mladen_zunjic_1__e08.jpg
Žunjić u svojim likovnim istraživanjima uvijek ide do kraja, sve dok ne ogoli motiv i iskuša sve kolorističke mogućnosti , nastojeći doprijetri do suštine odabranoga motiva.
 
I u ovom nizu slika Žunjića najprije zanimaju najprije velike plohe dominirajuće boje, različito oblikovane, energetski uvijek snažne i napete, iznad kojih ili unutar istih se kovitlaju otisci, znakovi crvenkastih tragova, lebdeći oblici, puno mirniji, staloženiji, posve određeni, oni ne lutaju, znaju svoje mjesto, znaju svoj značaj na ovim slikama.
 
Smeđa boja natkriva, prekriva  i mrlje i veće površine, cijeli je sustav povezan u jedinstvenu životnu cjelinu, čvrstu i nepopustljivu dominantnu boju.
 
Ovaj je niz nešto manje vibrantan, njegova pokretljivost je vrlo vidljiva, no energija je na nižoj razini, primirenija, iako se cijela kompozicija neprestane kreće, kovitla, okreće, mijenja pravac i oblik.
 
Uz izrazitu dekorativnost ulja i akrila eksplozivnog kolora, doista je riječ o kolorističkoj erupciji na većini slika u cijelom opusu, Žunjićeve slike redovito zaokupljaju pozornost promatrača koji se, s raznolikom uspješnošću trudi doprijeti do ključa za razumijevanje simbolike.
https://direktno.hr/upload/2019/04/20190220_152217_5ca333bda5818.jpg
I ovaj niz slika nosi sve poznate i prepoznatljive karakteristike Žunjićeva slikarstva, dinamičnost i superiorni kolor, doista, njegove slike nisu dosadne, u njima se ocrtava život, snaga, emocije, pokret, nezaustavljivost i nelimitiranost svijeta koja nastava njegove velike formate.
 
Moguće je da Žunjić skoro prijeđe i na još veće formate ali jednako tako se povremeno u svom istraživanju može okrenuti i manjim formatima, nastojeći još više produbiti svoju potragu za onom jedinstvenom slikom, najboljim djelom cijeloga opusa jednoga slikarskog života.
 

Miroslav Pelikan

Izložba fotografija Vesne Zednik u Galeriji Muzeja grada Splita

 
 
Izložba 'Personae gratae' autorice Vesne Zednik u organizaciji Udruga OS, Muzeja grada Splita i Fotokluba Zagreb otvorena je u utorak, 2. travnja 2019. u Galeriji Muzeja grada Splita. Izložbu prati katalog s uvodnim tekstom književnika Davora Velnića i reprodukcijom svih izloženih portreta. Izlažu se portreti dvadeset i pet hrvatskih umjetnika i znanstvenika kao crno-bijeli ciklus kojim umjetnica iskazuje svoje zanimanje za portretiranje karaktera ljudi.
http://www.zagrebancija.com/wp-content/uploads/2018/10/Dragutin-Tadijanovi%C4%87.jpg
Umjetnici na portretima naši su suvremenici u najširem smislu riječi. Tako ćemo se naći licem u lice s vrlo mladim umjetnicima, poput baletana Frana Kovačića, ali i s književnikom Dragutinom Tadijanovićem od čijeg nas rođenja dijeli više od stotinu godina. Unutar ovog raspona koji određuje kronološke okvire izložbe javlja se niz lica iz svijeta umjetnosti prepoznatljivih današnjim generacijama. Bez obzira na dob portretiranih umjetnika, svi oni imaju istaknuto mjesto na hrvatskoj kulturnoj sceni. I oni koji se kao mladi umjetnici tek formiraju već su nadarenošću i marom zaslužili pažnju i izvan domovine. Spomenimo Anamariju Marković stipendisticu prestižne Vaganova baletne akademije, kolijevke najboljih ruskih balerina i Anu Mamić, stipendisticu baletne akademije Hochschule für Musik und Theater u Münchenu. Od već afirmiranih autora istaknimo književnika i prevoditelja Matu Marasa, povjesničara umjetnosti, književnika i prevoditelja Tonka Maroevića, književnika i urednika Davora Velnića, te iz mlađe generacije književnike i urednike Tomislava Zagodu i Romana Simića, književnika i prevoditelja Luku Vukušića, književnog povjesničara i teoretičara književnosti Lea Rafolta itd.
 
Većina je fotografija nastala u zadnjih nekoliko godina, no neke će fotografije publici djelovati vrlo poznato. Ne bez razloga. Primjerice, portret spomenutog Tadijanovića gleda nas već desetak godina s naslovnica tiskanih i elektroničkih medija i plakata, postavši nekom vrstom općeg dobra. Autoricu s mnogim portretiranim umjetnicima veže dugogodišnje poznanstvo ostvareno suradnjom u književnom i drugim kulturnim portfeljima, što joj je omogućilo osoban i dublji pogled iza površine, nužan za nastajanje intimističkih portreta. Naslov izložbe upućuje na autoričinu sklonost portretiranim modelima. U tom smislu izbor portretiranih umjetnika ne smjera ni na kakav vid reprezentativnosti, odnosno može se uvjetno shvatiti kao prvi niz.
 
„Oduvijek su me privlačila lica i ono što se ispod njih krije. Ljudi putuju kroz život sa svojim obrazinama i najčešće ne dopuštaju ni sebi ni drugima da ih skinu. Portret postaje zanimljiv kad bilježi zastrtu istinu, kad otkriva neposredan dojam, ono skriveno i pritajeno. U toj otvorenosti javlja se prava ljepota lica. Možda zato jer zrcali samu dušu, objašnjava Vesna Zednik.
 
„Pred nama stoje izabrane krhotine autoričina iskustva s ljudima. Promatraju nas nepostojeće osobe, izloženo iverje sjećanja kao požutjele fotografije dragih osoba umetnute ispod stakla vitrina. – Svatko bi od nas rado zavirio u tako zatečeno svoje „drugo ja“. Takav privilegirani pogled u sebe izvana uzbuđuje kao sve što priželjkujemo znati, nadopunjuje se sa slikom u zrcalu i privlači kao svaka pozicija koja nam realno nije dana: bar na trenutak napustiti profanu pojavnost, okaditi se svjetlom i zaogrnuti sjenom te sama sebe iznenaditi. Možda ne možemo sami, ali nam umjetnici u tome mogu pomoći“, piše u predgovoru kataloga izložbe Davor Velnić. Koliko to svakom autoru laska, toliko je ova izložba prilika da se osvrnemo i na autoricu tih fotografija, koja se sve vidljivije javlja kao vrijedan element hrvatske fotografske scene.
 
Vesna Zednik rođena je 1972. u Zagrebu. Diplomirala je filozofiju i starogrčki jezik na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. U fotografskom okruženju od najranijeg djetinjstva razvija sklonost prema fotografiji. Školovana u duhu zagrebačke škole fotografije u svojim je radovima usmjerena na detalje koji u fotografiju unose osobni odnos prema fotografiranim objektima. Fotografijama tematizira ljudsko tijelo, studirajući prije svega lice, ruke i pokret. Pomno priprema svako snimanje nastojeći oko fotografskih rješenja koja postižu visok estetski nivo. Fotografije objavljuje u knjigama i časopisima. Izlaže na međunarodnim izložbama (Trst, Atena, Minsk i dr). Njezina prva samostalna izložba, 'Šumovi', 2018. (Galerija Europskog doma Zagreb; Galerija Gradskoga kulturnog središta Metković) izborom prof. Zlatka Vidačkovića s Veleučilišta VERN u kolegiju Croatian contemporary culture (za studente programa ERASMUS) predstavila je 2018. suvremenu hrvatsku fotografiju. Dobitnica je nagrade Grand Prix Fernando Soprano na 6. salonu crno-bijele fotografije '100+1' pod pokroviteljstvom Hrvatskoga foto saveza (2018). Članica je Fotokluba Zagreb. Radi u Matici hrvatskoj kao izvršna urednica.
 
Ovim projektom Udruga OS, koju vodi prof. Tuga Tarle, nastavlja uspješan niz projekata na području umjetnosti i kulture, s ciljem promicanje hrvatskoga kulturnog i nacionalnog nasljeđa i umjetničkog stvaralaštva. Rad Vesne Zednik dokazuje još jednom čarobnu moć crno bijele fotografije. Izložba se može razgledati do 18. travnja 2019.
 

Nives Matijević

Anketa

Za koga ćete glasati na izborima za Europski parlament?

Četvrtak, 25/04/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 824 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević