Njegove su inovativne apstrakcije izazvale sasvim određeni odjek, kako zbog zanimljivih motiva ali i zbog impresivnog kolora

 
 
Niz godina je akademski slikar iz Karlovca, Ranko Ajdinović, posvetio intenzivnom, strastvenom radu na ciklusu Unutarnjih pejzaža a kasnije i dopuni istoga, SA ciklusu. Svakako, njegove su inovativne apstrakcije izazvale sasvim određeni odjek, kako zbog zanimljivih motiva ali i zbog impresivnog kolora.
https://otvoreno.hr/wp-content/uploads/2020/07/Unutarnji-pejza%C5%BE-varijacija-120-x-80-cm-web-624x420.jpg
Ključ za čitanje ovih ciklusa jesu fluktuirajući oblici, ovali, kvadrati, linije,površine s pomno odabranim dominantnim bojama, izrazito nefigurativni svijet motiva čiji me međusobni odnosi na pojedinim akrilima podsjećaju na uzbudljive jazz kompozicije i zbog promjena ritma koji se lako uočava ,ali i sluti u mirnijim sekvencama kompozicije.
 
Ajdinović slika na srednjim i većim formatima kako bi unutarnja pokretljivost formi došla do punog izražaja i kako bi se ostvarila autorska ideja o postojanju energetske gibljivosti cjelokupne slike. Svaka je Ajdinovićeva slika posebna, specifična i rekli bi, samo sebi slična jer na nizovima slika nema ponavljanja teme, nema opetovanja istog ili sličnog, kako u motivskom tako i kolorističkom smislu.
https://i1.wp.com/akademija-art.hr/wp-content/uploads/2020/07/rank-ajdinovi%C4%87-scaled.jpg?fit=2560%2C2121&ssl=1
Vjerujem kako Ajdinović razmišlja o sve većim formatima, možda čak i sa stranicama od nekoliko dužinskih metara, kako bi ukomponirao, smjestio u taj veliki volumen jedinstveni svijet oblika i boja. Ajdinović je realizirao u proteklom razdoblju značajan broj slika s nefigurativnim motivima, istražujući raznolike mogućnosti kolora, pa bi možda bilo vrijeme da se taj opus pojavi u monografiji koja bi pokrivala sve aspekte tih zanimljivih ciklusa.
 

Miroslav Pelikan