Get Adobe Flash player

Slikar upozorava na značaj emocija i ljubavi bez kojih čovjek i nije čovjek

 
 
Zagrebački slikar Nenad Marasović, istaknuti je predstavnik suvremene hrvatske umjetnosti, osobito poznat po svojem vrlo vrlo atraktivnom i lijepom ciklusu mediteranskih stvarno nestvarnih krajobraza, izvedenih u ulju i akrilu, najčešće u srednjem formatu, kojega uspješno njeguje već duže vrijeme. Ovoga puta ne ćemo govoriti o vrlo definiranim i koloristički snažnim ciklusima posvećenih Zagrebu i fantastičnim motivima, koji se međusobno sjajno prepleteni istodobno žive na platnu i sasvim samosvojno, niti o nadrealističkom skulptorskom ciklusu, bića i stvari, skladno uravnoteženih unatoč grotesknosti izgleda.
http://metro-portal.rtl.hr/img/repository/2018/01/medium/nenad_marasovic__987.jpg
Ovom prigodom govorit ćemo o iznimnom ciklusu Nenada Marasovića izvdenih na velikim formatima u ulju i akrilu u hiperrealističnoj maniri s  nekoliko vrlo karakterističnih surovo realističnih motiva, od srca, na pladnju, izdvojeno i samo, gotovo se čuje njegovo kucanje, čisto bez krvi,intenzivnih boja koje svjedoče o živosti, životnosti organa, rebra u nizu, anatomski precizno, crvene se i blijede, do izdvojene skupine prepletenih nagih tijela u vibrantnoj erotskoj igri, prepunoj napetosti, u srazu pripijenih tijela, kada se doimaju kao jedno, privlačnih, lijepo oblikovanih tijela, znojne satenske puti, u grčevitom nesvakidašnjem trenutku, u igri osvajanja i uzmicanja, u nervoznom iščekivanju radosnog svršetka, u strastnom ritmu okreta i prevrata, u kontinuiranom nemirovanju.
 
Ne slučajno, slikar se odlučuje za veliki format, metar puta metar ali i veći, kako bi stvorio arenu za prpošnu igru tijela u kovitlacu i strepnji, u trenutku kada se doima da je svijet stao, kada sve zanijemi, dok se jedino čuje bubnjanje krvotoka. U ovom ciklusu Marasavić pristupa motivima različito, kada je kolor u pitanju. Da bi istaknuo ljepotu izdvojenog, naizgled živog dijela tijela, živoga organa, slikar u prvi plan postavlja bojom, grozom obojeni trenutak, dok čisti dio tijela djeluje odbojno. Kod ovoga motiva možemo istaknuti vrlo snažno, angažirani stav umjetnika dok razmišlja o čovjeku i njegovoj ulozi. Da, Marasović, kaže, vratimo čovjeku ljudskost, vratimo mu jednostavnost života.
https://i.pinimg.com/236x/7d/2d/75/7d2d75cd4cb7250b2b3a16658e1dc7cf.jpg
U dijelu ciklusa karakteristične erotičnosti, uz pritajeni, prigušeni kolor, gotovo ponegdje tih i nečujan, slikar upozorava na značaj emocija i ljubavi bez kojih čovjek i nije čovjek, tek je tijelo s potrebama. Osobito je zanimljiva jedna slika iz ovoga ciklusa, portet muškarca, atletski razvijenog tijela, koji se čvrsto držeći drvo, oslanja s obje ruke na štake. Bez tih drvenih pomagala on ne bi mogao stajati i mi ne bi mogli vidjeti njegovo razvijeno tijelo kako stoji uspravno. Doista užasan apsurd, to lijepo, moćno tijelo, ne vrijedi mnogo bez ta dva drvena štapa.
 
Marasović u ovom ciklusu istražuje svijet koji ga okružuje, koji nije uvijek lijep i privlačan, on je i siv, istina ta sivkasta boja i obećava ako se svojski potrudimo. Slikar nije oduševljen svijetom, svojim slikama on upozorava na neke nelogičnosti, na složenu i vrlo zahtjevnu poziciju čovjeka danas, njegovu često potpuno ogoljeljolost i nemoć u čestim običnim, svakodnevnim situacijama a da onim o dramatičnim trenucima i ne govorimo.
 

Miroslav Pelikan

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osvježi

Anketa

Tko mora podnijeti ostavku nakon smrti mladića u Zaprešiću?

Utorak, 21/08/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 964 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević