Get Adobe Flash player

Prednost uvijek imaju motivi vezani uz umjetnost

 
 
Ivica Malčić, akademski slikar iz Zagreba istaknuti je pripadnik suvremenog hrvatskog slikarstva. Rođen je 1964. u Zagrebu, gdje je i diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti 1996. godine u klasi prof. Šuteja. Izlagao je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama. Nedavno se je predstavio s novom izložbom TEN YEARS AFTER u zagrebačkom HDLU-u, u Galeriji PM.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSEoiBJJWQd7WN3Aak2RGcwpR08x-d-HyhBOis-rmQKDbWzT2M9
• Gospodine Malčiću, prvog ožujka predstavili ste javnosti svoju četvrtu, novu izložbu iz serije Ten Years After u zagrebačkom HDLU, u Galeriji PM. Prisjetimo se, prva je bila 1994., druga 2004., treća 2014. Redoslijed je malo neprecizan, vjerojatno namjerno?
- S obzirom da ne volim putovati i u šali kažem da izlažem samo gdje važi pokaz ZET-a, u Zagrebu ima malo pravih galerija u kojima još nisam izlagao i događa mi se da u nekima izlažem više puta. U galeriji VN izlagao sam 1994. i 2004. pa mi je na pamet pala ideja da ponavljam izložbe svakih 10 godina u istoj galeriji. U toj galeriji izlagao sam tako i 2014. Ova izložba postavljena je 10 godina nakon izložbe Vincent Kick a Hole in the Sky koja se održala u galeriji PM 2007. godine gdje je bilo izloženo 365 dnevničkih crteža iz 2006. U postavu sadašnje izložbe nalazi se niz od 366 dnevničkih crteža iz 2016. godine.

• Izložili ste crteže, pozorno numerirane. Riječ je o Vašim reakcijama i promišljanjima na događaje u neposrednoj okolini i svijetu.
- Osnovna ideja je bila da dokumentiram crtežom svaku sliku koju naslikam u ateljeu, a ne da je fotografiram kao što svi rade. Kad naslikam sliku u atelijeru ne postoji ništa važnije toga dana i to je osiguran motiv za taj dan, a ako ne naslikam sliku u atelijeru onda biram motive koji su vezani za umjetnost, izložbe, kataloge i slično. Tek nakon toga posežem za motivima iz svoje svakodnevice i intime.

• Kod preplitanja privatnog i medijskog, što je u prednosti?
- Prednost uvijek imaju motivi vezani uz umjetnost.

• Zašto crtež?
- Prije 10 godina dnevnički crteži su bili raznih tehnika i formata. Sada sam se ograničio na crtež olovkom na papiru formata A4 kao strogo zadanom okviru kako ne bi posezao za kolažem ili ready made-om, a sve u cilju samodiscipline.
 
• Vašu izložbu dakle, promatramo kao dnevnik, kao dnevničke zapise.
- Nisam od slikara koji jednu sliku slikaju mjesecima, već slike nastaju svakodnevno tako da mi forma dnevnika izuzetno odgovara, nikad ne dorađujem niti ne prepravljam već gotove slike. Stoga svaku datiram i numeriram da se vidi da je to bio takav dan, ponekad s više a ponekad s manje koncentracije, mirnoće, emocije, itd.

• Vi ste realizirali niz ciklusa s preciznim nazivima njihove pripadnosti i vremena nastanka.
- Moja svaka slika ima oznaku mjesta gdje je nastala, datum kad je završena i OIB slike. Od 31. 11. 1991. do 9. 3. 2017. naslikao sam ukupno 2932 slike. 
http://mojzagreb.info/images/made/images/uploads/vijesti/32111/ivica_malcic_543_253_c1.jpg
• Vi ste doista svaki dan u atelijeru. Dogodi li se dan da ne povučete crtu?
- Nisam svaki dan u atelijeru, moram se ponekad baviti nekim drugim stvarima, ali tada nastojim doma crtati. Tako je i nastao ovaj cijeli dnevnički ciklus.
 
• Što je trenutno novo u atelijeru?
- Dovršavam ciklus "slučajnih kolaža" kojih do sada već imam stotinjak.

• Vi ste doista vrlo plodan autor? Ne manjka nikada inspiracije?
- Ne osjećam se nešto previše plodnim autorom, sve su to mali formati koji brzo nastaju. Nikada nisam imao problema s inspiracijom već više s raspoloživim materijalom za rad.
 
• Planovi, izložbe...?
- Pokušati ću slijedeće godine konkurirati za izlaganje u jednoj zagrebačkoj galeriji gdje sam izlagao prije 20 godina.
 

Miroslav Pelikan

Njegovo slikarstvo i njegova poezija duboko su prepleteni, nerazdvojno kobno i sudbinski povezani

 
 
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, ugledni akademski slikar i priznati pjesnik iz Dubrovnika, Josip Škerlj, godinama i desetljećima vješto se ali s respektom kontinuirano kreće između dvije, gotovo bi se moglo reći, jednako snažno opčinjavajuće, očaravajuće , neodoljive i svakako nejedinstvene ljubavi, između i tako blizu i blisko, slikarstva i poezije. Naravno, njegovo slikarstvo i njegova poezija duboko su prepleteni, nerazdvojno kobno i sudbinski povezani u nerazmrsivi čvor (nema toga Aleksandra koji bi ga razriješio), katkada smo dojma kako neka od ove dvije strane, od aversa i reversa, od lica i naličja, ima trenutnu, kratkotrajnu prednost, izrazitiju motivaciju i gorljivost kojim izriče svoju osobnost.
No dvojbi nema, i jedna i druga strana posvećena je samo jednom cilju, opažanju i bilježenju javno tajnih, poznatih i nepoznatih trenutaka Grada i njegovih stanovnika, njihovih tajnih i skrivenih emocija i strahova, slučajnih, ulovljenih pogleda, strastnih uzdaha i milovanja, prošaptanih i prešućenih riječi i misli, koje su se poslije neizrečene izgubile u uličicama, pojavi i trajanju čovjeka koji dugo nije svjestan svoje kratkotrajne nazočnosti u tisućljetnom prebivalištu, često hodajući između neba i zemlje kao jedina pojavnost, nesvjestan svoje krhkosti i slabosti, istina ponekad začuđen kada i ono trajno ustukne pod pritiskom Vremena i ukaže se potrošeno lice zdanja, urušeno i neprepoznatljivo. Sva ta lica, događaje, slijed dana, vrijeme i nevrijeme bilježi Škerlj, u stihu ili u crtežu, zapisujući s istim žarom raznolika lica Grada i njegovih znanih i neznanih stanovnika, nositelja monotonih i uzbudljivih životopisa, robova ljubavi i onih slobodnih i oslobođenih svega, koji posve sami lutaju svijetom tražeći tko zna koga, tko zna što.
 
Možda ipak malu, sasvim malu prednost u odabiru motiva Škerlj pridaje tihim i hladovitim sjenama u drevnim ulicama Grada, tihim i gotovo nečujnim riječima kada se stidljivo izriče ljubav i pogledi se iznenada susretnu i nitko ne zna što će se u idućem trenutku dogoditi i hoće li se planeta za trenutak ipak zaustaviti ili lijepom komada namještaja u kome se kriju nečija i već davno zaboravljena pisma a i ona više ne mari za ljepotu i osjećaje i za hod pored tihog starodrevnog drveća do atelijera ili ispod nečijih prozora, čuje se glazba i riječi, život teče, sumrak se bliži, zvuci će utihnuti i prekriti će nas noć i osvijetliti zvijezde.
 
Škerlj je pjesnik i slikar onih malih, rijetkih trenutaka u našim životima koji tako puno znače i to se bojimo sami sebi priznati, ali i onih kada nemoćni i shrvani sjedimo u kutu sobe jedva čekajući mrak kako nam lice ne bi bilo vidljivo za druge i kako oni ne osjetili našu bol, tugu, ali i kratkotrajnih zbivanja koji traju poput vječnosti i u njima se ne događa ništa, tek protekne dan i nema ga, slijedi noć, kada ćemo samo promišljati i čekati novo jutro. Josip Škerlj autor je snažnog i vrlo osobenog slikarskog opusa posvećenog Gradu i čovjeku, vrlo specifičnog i nadasve prepoznatljivog rukopisa, zauzimajući svoje istaknuto mjesto u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti. Naravno, poezija Josipa Škerlja duboko je i mnogoznačno prepletena sa slikarstvom, nadopunjući ga, nadopunjujući se.
 

Miroslav Pelikan

            Od riječi do djela

 
 
                Iz uma plamena
                Riječ se rodi.
                Zvukom uskrsne
                Kad govorom prsne
                U pjesme slobodi.
https://image.slidesharecdn.com/lesson12actionword-141203181744-conversion-gate01/95/lesson-12-action-word-1-638.jpg?cb=1417630713
                Od riječi do djela
                Sitni su koraci
                Što do duha smjela
                Osvjetljuju zraci
                Istom za vidjela.
                        *
                Riječ zaboli često
                Kada iznenada
                Pogodi u mjesto
                Gdje umire nada.
                        *
                Možda niti riječi,
                Ni govor nasamo
                Ne mogu izreći
                Što sve osjećamo
                Kad nam strah od riječi
                Bude od njih veći!
 

Malkica Dugeč, 20. 5. 2017.

Labirint na slikama Zorana Šimunovića živi svoj stvarni život

 
 
Akademski slikar iz Vukovara, Zoran Šimunović, istaknuti je pripadnik mlađe generacije hrvatskih umjetnika sklonih apstrakciji, koji je izlagao samostalno i skupno. Autor je snažnog i specifičnog rukopisa. Već neko vrijeme radi na ciklusu, koga slobodno možemo nazvati U IŠČEKIVANJU (nekoliko slika nosi taj naziv s različitim rednim brojevima) u kojima autor tretira neobični motiv „stvarnost vlastitih životnih odluka svedenih samo na trenutak sjećanja“. S druge strane brojnost crta, točki, kvadratića, mrlja u oblikovanju apstraktnog svijeta u kome se prepoznaju pojedini elementi, stolac ili kada, stvari iz svakodnevna života, ovdje nedvosmislene sibolike) da bi se cijeli dojam ipak sveo na ključnu riječ, na ključni pojam L A B I R I N T.
http://mojzagreb.info/images/uploads/vijesti/32879/zoran_simunovic.jpg
Labirint, mjesto života zalutalih i izgubljenih s tek ponekim  sretnikom koji je na čudesni način naslutio, osjetio pravi put i spasonosni izlaz, ovdje na ovim Šimunovićem slikama, živi svoj stvarni život jer što je svijet, što je život pojedinca, nego življenje u labirintu. Istodobno, Šimunović ističe kako mu je glavni alat za pristup i realizaciju, isključivo čista emocija. Užitak u stvaranju svakoga autora u bilo kojoj umjetničkoj disciplini ili inačici, nesumnjivo vodi najdalje, bez obzira što kažu aktualne prosudbe o vrijednostima i dosezima, jer tko uživa u vlastitom stvaranju, ostavlja dublji trag a samo vrijeme može precizno procjenjavati svaki učinjeni napor ili gestu.
 
Uz pomalo prigušeni, pritajeni kolor Šimunović prekriva površine svojih platna odabranom bojom, tvoreći, kreirajući svoj vlastiti svijet.
Ipak, zašto se sve svodi na strukturu labirinta, na dojam o labirintu?
Labirint je oduvijek bio tajna. Tajna koju smo željeli odgonetnuti, bez obzira koliko to koštalo. Labirint je drevno mjesto susreta, svjetla i tame, istine i laži, noći i dana. Svatko u svom životu korača kroz svoj labirint, sačinjen samo za njega, tražeći izlaz, svjetlost dan, istinu.
Zoran Šimunović intenzivno radi na zahtjevnom ciklusu spontano slikajući, bilježeći specifični ritam gibanja likova, simbola, pravaca, tijela, poteza i gesti, realizirajući osebujni ciklus, snažnog autorskog rukopisa.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

Tko će biti sljedeći gost Ace Stankovića u protuhrvatskoj emisiji "Nedjeljom u 2"?

Petak, 28/07/2017

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1058 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević