Get Adobe Flash player

Umjetnost se temelji na kreativnosti

 
 
Akademska slikarica iz zagreba, Iris Bondora Dvornik, suvremena je hrvatska likovna umjetnica, autorica komplekksnog opusa. Izlagala je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u domovini i svijetu. Kontinuirano radi na novom ciklusu od Meditacije do strasti.
https://hia.com.hr/media/k2/items/cache/84e9fbe0300668dbe6f777ed34446cfb_XL.jpg
• Vaš novi ciklus, „Od meditacije do strasti“ ozbiljno je narastao. Riječ je o više desetaka slika.
= Da, na posljednjem sam  ciklusu angažirana već dulje vrijeme, obzirom da preferiram slikati na otvorenom prostoru. Misli i potezi su mi pritom žustri i brzi,boja ponekad leti... Atelijer mi je skučen i pruža mi jedino mogućnosti prilagodnje, stoga mi se slike u većem broju rađaju pod vedrim nebom, u okruženju ambijenta prirode, kad je to moguće.
 
• Ciklus se temelji na slobodi kreativnosti.
= Nakon više od 40 god bavljenja umjetnošću, za mene je logičan odmak od tradicionalnog i zadanog, a i umjetnost se temelji na kreativnosti. Sloboda predstavlja užitak nužnog slijeda.
 
Druga njegova odlika je specifičan doživljaj prostora i boje.
= Je li odabir boje i doživljaj prostora specifičan, ne mogu tvrditi, osim da ga kao takovog doživljavam, pa me time vjerujem i prezentira.
 
• Pa i formati slika nisu posve uobičajeni.
= Volim kad je nešto neregularno, neuobičajeno, ali pristojno i skladno, pa tako vjerujem da biram i formate.
 
• Novi ciklus je posve nefigurativan.
= Mislim da je posve svejedno, je li slika figurativna ili to nije, svakako je bitan doživljaj. Finalno ovisi o umjetnikovu senzibilitetu, karakteru, stilu i vremenu, te okruženju u kojem živi.
 
• Uz akrile na platnu, ciklus čine i crteži. Što je akrilima i crtežima zajedničko a što ih možda razdvaja?
= Upravo je danas otvorenje Međunarodne izložbe crno, bijelih crteža u
Starogradskoj vijećnici u Splitu, sa nazivom Spoj likovne i kazališne umjetnosti, koje sam i ja sudionik. Time sam obnovila veselje crteža, iako još nisam sasvim sigurna da li ću ih uklopiti u sljedeću prezentaciju. No crtež je okosnica slike i svakako njezin preduvjet u svakom smislu.
http://m.metro-portal.hr/img/repository/2018/11/web_image/iris_bondora_dvornik_2.jpg
• Izbor iz opusa biti će predstavljen 2019. godine u Zagrebu.
= Bude li sve teklo po planu, u prosincu 2019.god trebala bih izlagati u Muzeju Mimara.
 
• Što je još novo u atelijeru?
= Nakon 420 izložbi, od toga oko 55 samostalnih, uzimam si privilegiju da se sve dešava spontano.
 

Miroslav Pelikan

            Volim Domovinu, more joj, livade, dole...

 
 
                Nije teško voljeti ljude
                Baš sve po redu:
                One, što ti utjehu nude,
                One, što te u mrak zavedu
                Pa čak i one, što se za tebe mole
                Premda samo sebe
                Više od svega vole.
https://www.pictorialmeadows.co.uk/wp-content/uploads/2016/01/03-Classic-Autumn-2-600x600.jpg
                Lakše je voljeti cvijeće
                Plavo i bijelo,
                Ono, što zimu preboli
                I što mirisom sreće
                Prati ti misli i djelo.
                Treba i djecu voljeti
                Plačnu il razigranu,
                Svim čežnjama im odoljeti
                I u jednome danu
                Nikada im ne reći: "Ne ću,
                Ne znam, ne mogu",
                Već za ljubav još veću
                Molit se dragome Bogu.
                Od svega voljeti više
                Mogu se proljetne kiše,
                Malene rode na krovu
                I ratnici u rovu
                Za slobodu što ginu!
               
                A ipak ponajviše
                Ja volim Domovinu,
                More joj, livade, dole,
                Slobodu izborenu,
                Mir u vlastitu domu
                I riječ izgovorenu
                Na jeziku hrvatskomu! 
 

Malkica Dugeč, 3. 10. 2018.

Ključni element Žunjićeva slikarstva jest optimizam koji se prelijeva izvan okvira slike

 
 
Slikar Mladen Žunjić iz Zagreba, pripadnik je skupine najmarljivijih likovnih djelatnika na suvremenoj umjetničkoj sceni. Kontinuirano istraživanje složenosti pojedinih motiva i raznovrsnih kolorističkih mogućnosti, omogućuje autoru primarno kvalitetetan uvid u ostvareno i dosegnuto, posebice kada je riječ o dijelu opusa velikih formata u kombinaciji ulja i akrila.
http://m.metro-portal.rtl.hr/img/repository/2018/05/web_image/mladen_zunjic_2.jpg
Kada govorimo o motivima koji su privlačni Mladenu Žunjiću, možda bi bilo preciznije reći kako je u središtu njegove pozornosti krug, krug u svim moguće zamislivim oblicima, krug u neprekidnoj vrtnji, dramatičnoj ili donekle usporenoj, krug koji emanira ekstremnu energiju prepoznatljivu u eksplozivnim bljeskovima boje na platnu, u različitim eruptivnim tragovima od točkice i mrlje, do fragmenata s dominantnom bojom, krug koga pokreće i koji isijava praiskonsku energiju Velikog praska.
 
Ponekad smo dojma kako slikar pokušava zadržati u limitiranoj veličini formata bujanje kretanja, pokušava primiriti nezaustavljivo i neprimirljivo dok su tragovi boje, otisci kolora jedinstveni dokazi o postojanju neprekinutog gibanja i stalnom protoku nepotrošive energije.
 
Raznovrsna kombinatorika sukladnog gibanja krugova ili bučna sudarajuća igra ovala u volumenima kolora, koji se spretno prelijevaju s jednog na drugi kraj velikog formata, ostavljajući za sobom vidljive oznake kretanja, znakove svoga postojanja i svoga življenja.
http://metro-portal.hr/img/repository/2018/10/web_image/mladen_zunjic.jpg
Dobar dio svoga opusa Žunjić je posvetio potrazi za magičnim krugom, krugom kao i Janus, s više lica, krugom koji jest središte izvora ali i protoka energije,  krugom kojeg karakteriziraju uvijek drugačiji koloristički snopovi boja. Istodobno, jedan od ključnih elemenata Žunjićeva slikarstva, u ovim ciklusima toliko razvidan, jest optimizam koji se prelijeva izvan okvira slike kao rezultat gibanja silne energije, optimizam prepoznatljiv u snažnim  nanosima boje, u nezaustavljivim kolorističkim impulsima.
 
Žunjićevo slikarstvo temelji se na kontinuiranom istraživanju, na autorskoj strasti i na hrabrom, svakodnevnom suočavanju s opasnom bjelinom platna jer i pjesnici dobro znaju što se sve krije unutar bjeline praznog lista papira. I ovdje spomenimo prednosti velikog formata, od metra pa i više, koje Žunjić sustavno koristi, nalazeći u njegovom volumenu mnoge prednosti, prave mogućnosti.
 

Miroslav Pelikan

Očevi nam ginuše u rovu
 

 
Ne daju nam udahnuti jače
Bogom danog Hrvatskoga zraka
Sve je više čartera na nebu 
Kod stračadi povišenog tlaka
Crno ruvo ne skidaju Majke
Dani su im beskonačno dugi
Bez sinova, unuka ostali
Nepozvani dolaze nam drugi
https://c1.staticflickr.com/1/205/496775494_98a59737e7_z.jpg?zz=1
Nebriga nas raznese po svijetu
Kao lišće što raznosi vjetar
Teško voćki bez sunca i pčela
Kad se raspe taj Hrvatski nektar
Nestajemo, slomljeni od tuge
Očevi nam ginuše u rovu
Hvatamo se autoceste, pruge
Tko će opet branit zemlju ovo
Za čiju se to ginulo djecu 
Stare Majke kome ostaviti
Herojima tko će svijeće palit
Kad Hrvata neće niti biti
Nebriga nas raznese po svijetu
Kao lišće što raznosi vjetar
Teško voćki bez sunca i pčela
Kad se raspe taj Hrvatski nektar
 

Vladimir Živaljić, Vukovar

Anketa

Vjerujete li A. Plenkoviću kada kaže da nema opasnosti od tzv. Marakeške deklaracije?

Utorak, 20/11/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 869 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević