Get Adobe Flash player

Za mene je slikarstvo prvenstveno zadovoljstvo stvaranja

 
 
Suvremeni hrvatski i izraelski likovni umjetnik, akademski slikar Peter Weisz, autor je zapaženog i često izlaganog opusa na brojnim samostalnim izložbama diljem svijeta.
http://metro-portal.rtl.hr/img/repository/2018/06/web_image/peter_weisz_1.jpg
• Gospodine Weisz, što je novo u atelijeru, kako se razvijaju ciklusi?
= Trenutno puno radim - u dobrom sam stvaralačkom periodu. Pripremam i izložbu u Washingtonu (SAD) - nadam se negdje na jesen. Također imam nakanu izlagati i u Hrvatskoj - Požega, a idući tjedan će i dvije moje novije slike biti izložene i u Šibeniku.
 
• Mogu li se uočiti određeni odmaci u od pristupa motivu do realizacije?
= Da. Pomalo se vraćam ekspresionizmu sa primjesom figuracije - kao odmak od prethodnog apstraktnog perioda.
 
• Vaš likovni svijet pripada i figuraciji i nefiguraciji.
= Točno... no i kada postoji prepoznatljiva figuracija - na platnu ostaje i mjesta za apstraktnu pozadinu ili poneki detalj.
 
• Koji se motiv u Vašem radu isticao kao najzahtjevniji?
= Pejsaž, ako sam ga želio prikazati lijepim. Uspijevao sam samo kada bi bio dramatično prikazan.
http://mojzagreb.info/images/made/images/uploads/vijesti/35398/peter_weisz_536_253_c1.jpg
• Kada smo već kod motiva, postoje li motivi koje niste voljeli raditi?
= Postoje motivi koji su mi draži, posebno ako su to ljudi u raznim situacijama...nisam nikada radio na primjer mrtvu prirodu.
 
• Imate veliko iskustvo, koliko je tehnika, od ulja do olovke, značajna za autora, za njegov izraz?
= Ovisi o senzibilitetu. Mene najviše privlači ulje - zbog snažnog kolorita i širokih poteza, volim raditi i u akriliku radi brzine - koja odaje spontanost - a kada se hoću relaksirati, koristim crtež.
 
• Izlagali ste po cijelom svijetu. Kako Vam se sada čini, je li izložbi bilo premalo ili previše ili baš koliko treba?
= Imam ukupno više od 200 izložbi, što samostalnih, što skupnih. Mislim da je bitno izlagati u inozemstvu, u raznim zemljama - jer reakcija publike ovisi i o njihovoj tradiciji i ukusu, a izložbe su bile i povod mnogim putovanjima, upoznavanje sa ljudima... njihovom kulturom. Na taj način sam širio i svoje vidokruge, stjecao nova iskustva, dovodio se u razne situacije - koje kasnije budu inspiracija za radove.
https://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2018/06/Peter-Weisz-10-500x280.jpg
• Kontinuirano slikate i danas?
= Da.
 
• Što govori Vaše iskustvo, kakva umjetnost mora biti?
= Umjetnost mora biti iskrena. Pri tome mislim da autor treba raditi ono što tog trenutka osjeća, misli i da se ne obazire hoće li to netko prihvatiti, hoće li se to nekome dopasti. U toj iskrenosti se vidi razlika između slikara majstora (može biti vrhunski) i umjetnika (koji istražuje, griješi - ali i stvara NOVE vriednosti).
 
• Planovi?
= Što više raditi - jer za mene je slikarstvo prvenstveno zadovoljstvo stvaranja. Također želim za iduću godinu pripremiti barem tri veće samostalne izložbe.
 

Miroslav Pelikan

Povratkom glini, počeo sam modelirati ženske figure

 
 
Ivan Mladenović, akademski kipar iz Varaždin, (1989.), pripadnik je mlade, nadolazeće generacije aktualnih hrvatskih likovnih umjetnika. Autor je nekoliko javnih spomenika.
http://metro-portal.rtl.hr/img/repository/2018/06/web_image/ivan_mladenovic_igor_furjan.jpg
• Pripadate grupi najmlađih autora na aktualnoj umjetničkoj sceni u Hrvatskoj, završili ste ALU u Zagrebu, izlagali na nekoliko samostalnih izložbi. Jeste li zadovoljni počecima?
= Svaki početak je težak, kada se krene od nule, te iza toga stoji određena borba, odricanje i  težak rad. Ali bez obzira na to, ne gubim nadu,zadovoljan sam sa svojim počecima i dalje se trudim i radim skulpture, jer ima galerija i ljudi koji me prihvaćaju kao čovjeka i umjetnika koji se bori i stoji iza svojih koncepata kroz rad u papiru, glini, drvetu i kamenu. U zadnje vrijeme izlažem po grupnim izložbama u Varaždinu i Čakovcu, te težim ponovno prema galerijama u Zagrebu i šire, kroz natječaje koji se bliže, kako bih mogao prijaviti novi koncept skulptura od kamena na kojema sam počeo raditi na proljeće 2018. godine.
 
• Ne zaboravimo spomenuti, autor ste i nekoliko javnih spomenika. Kakva su iskustva?
= Da. Tako je. Iskustva koja sam proživio na radionicama bila su zanimljiva jer tako sam upoznao mlade kvalitetne umjetnike sa kojima sam se družio, razvijao nove ideje i učio tehnološke postupke kroz alate i materijale u kojima danas radim. Na radionicama sam imao priliku raditi na skulpturama većih formata, za koje sam prethodno radio modele u drvetu i gipsu. Od više radionica na kojima sam sudjelovao, imao sam priiku izraditi i postaviti dvije skulpture koje danas stoje u javnim prostorima. A to je javna skulptura od drveta u Velikom Trojstvu pod nazivom „Peti element“, iz 2013. godine pod budnim okommojeg mentora sa ALU u Zagrebu, profesora Slavomira Drinkovića. Druga javna skulptura nastala je 2015. na radionici u Vrsaru od kamena pod nazivom „Boškarin“ u pratnji organizatora radionice u kamenu, profesora s ALU-a u Zagrebu Peruška Bogdanića.
 
• Radite na nekoliko ciklusa. Meni se posebno sviđa ciklus Bikova. Što ste Vi pronašli u tom poznatom motivu?
= Motiv bika mi je posebno zanimljiv, jer ta životinja ima specifičnu, prepoznatljivu anatomiju tijela, te karakteristiku snage, tvrdoglavosti i strasti koja se može razvijati u više stilova, kroz samu ekspresiju pokreta do pojednostavljenja oblika koje je karakteristično za današnje suvremeno doba.
 
• Zanimljiv je i ciklus portreta.
= To je ciklus koji je nastao na početku 2018. godine, kada sam se opet vratio glini i počeo modelirati ženske figure koje su me potakle da radim ženski portret u glini koji sam obojao bijelom bojom i patinirao kapanjem plave boje kako bi dobio duhovno stanje samog portreta. Nakon toga razvijam i radim muške portrete, za koje odabirem debla breze i zelene jabuke koje je prošarano strukturom godova koje asociraju na prethodni ženski portret koji sam patinirao u tonu Jacksona Pollocka.
 
• Koji je ciklus Vama najdraži?
= Meni je najdraži zadnji ciklus apstrakcije od mramora koji radim i dalje razvijam, pod nazivom „Doživjeti neopipljivo.“
 
• Koje materijale preferirate?
= Od raznih materijala preferiram papir, glinu, drvo i kamen.
http://metro-portal.rtl.hr/img/repository/2018/06/web_image/ivan_mladenovic_1.jpg
• Kako pristupate motivu?
= Motivu pristupam kroz crtež. Kada razvijem ideju u crtežu radim model u papiru, glini, kamenu ili drvetu i zatim ga radim u materijalu većeg formata.
 
• Koje su prednosti a koji su nedostaci života i rada u Varaždinu?
= Prednosti grada Varaždina za mene su što imam radni prostor i dvorište u kojem mogu raditi skulpture i razvijati sebe kao umjetnika. I kultura grada je zanimljiva jer ima tri galerije koje organiziraju i rade izložbe poznatih mladih hrvatskih umjetnika, gdje se razvija likovno umjetnička scena i kultura grada Varaždina.
 
• Što je novo u atelijeru?
= U zadnje vrijeme u atelijeru radim monotipije u kolorizmu i dinamici boja kroz motive životinja i portreta, te slikam pejsaže zagorja kroz tehniku voštane pastele.
 
• Planovi, izložbe, monografije..?
= Planovi za ljeto su mi da se javljam na natječaje za izložbe u Zagrebu i šire, te da radim na konceptu apstraktnih skulptura od kamena koje sam započeo na proljeće. Što se tiče monografije, već sada kao mladi umjetnik skupljam fotografije radova i životnih situacija, tekstove svojih koncepata,  kataloge grupnih i samostalnih izložbi, te radim na životopisu, kako bi jednoga dana mogao izdati svoju monografiju.
 

Miroslav Pelikan

Postoji jasna nit koja povezuje sadašnje slikarstvo sa slikarstvom iz prošlih vremena

 
 
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, akademski slikar Krešimir Ivić, istaknuto je ime aktualne umjetničke produkcije, također je i uspješni glazbenik koji i dalje marljivo radi, gotovo svakodnevno u atelijeru ili svirajući.
http://www.politikaplus.com/upload/images/gallery/K/kre%C5%A1imir%20ivi%C4%87.jpg
• U posljednje vrijeme ističe se prisustvo crvene boje na Vašim novim slikama.
= Intenzivno s njom radim zadnjih nekoliko godina. To je boja koja nosi sliku, ona čini crtež. Riječ je o vrlo izražajnoj boji.
 
• Kako ste došli do nje?
= Pojavila se tijekom istraživanja.
 
• Kako se ta dominantna crvena boja slaže s ostalim bojama?
= Dobro se slaže. Ne zaboravite da galerije često imaju crvene zidove.
 
• Teme, motivi su nepromijenjeni?
= Ne, nije došlo do promjena, osim što se motiv sažima. Imam i nekoliko crteža samo sa crvenom bojom.
 
• Naginjete li pomalo k apstrrakciji?
= To je jedan oblik apstrakcije.
 
• Riječ je o oslobođenju slike, oslobođenju linije, boje?
= Možda bi bilo bolje reći kako je riječ o oslobođenju od „viška boje“.
 
• I dalje radite na velikim formatima kartona, sto puta sedamdeset.
= Sada radim još veće formate, barem dva puta veće.
 
• S istim kompozicijama, motivima?
= Sve je isto, od tema i kompozicija, preko istog načina na novom, većem formatu.
http://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2018/06/Kre%C5%A1imir-Ivi%C4%87-2.jpg
• Vi ste cijeli život figurativac.
= Pa i ovo je figuracija na svoj, na moj način. Nova figuracija.
 
• Ciklus je već daleko odmakao?
= Da, svakako, imam više od 200 novih slika, akrili na specijalnom kartonu.
 
• Vaši su motivi stvarni, no ima li i imaginarnih motiva?
= Imaginarni postaju s tom crvenom bojom, ona odražava realno stanje. Pokušavao sam isto i s drugim bojama, ali crvena me najviše izražava, kroz nju postižem specifičnu atmosferu. Ništa nema toliku likovnu moć kao ta klasična crvena boja.
 
• Odnedavna je zaživio i Vaš Galerijski prostor u Bosanskoj ulici.
= Zadovoljan sam kombinacijom likovnog prostora  i glazbenog studija, to se sviđa svima koji dođu.
 
• Aktivni ste i vrlo u svom jazz triju.
= Da, dobro nam ide.
 
• Jazz je nekada kod nas bio jako popularan.
= Danas se on uspješno vraća. Imamo skoro svaki dan koncerte raznih glazbenika.Imali smo gostovanja nedavno najuglednijih , svjetski poznatih jazz glazbenika, ističem samo najpoznatiju kontrabasisticu Lindu Oh, koncert na muzičkoj akademiji, i  nastup bubnjara Barry Altschu.
http://www.zagrebonline.hr/wp-content/uploads/2018/06/Fotografija1119.jpg
• Kako balansirate između slikarstva i glazbe?
= Jednostavno, jer to je slično. Znate, kako slikam tako i sviram.
 
• Što mislite o današnjem slikarstvu?
= Riječ je o dobrom slikarstvu. Lako se može povući paralela između sadašnjeg slikarstva i slikarstva iz prošlih doba. Postoji jasna nit koja sve povezuje.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

Treba li obustaviti postojeće sudski neutemeljene postupke protiv Zdravka Mamića?

Ponedjeljak, 16/07/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 710 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević