Strategijom se treba pripremiti na kineski Put svile

 
 
„U bilo kojem odnosu s Kinom, bilo da je riječ o poslovnom ili gospodarskom odnosu, za uspjeh i razvoj neophodno je da politički odnosi između dvije zemlje budu stabilni i općenito dobri“ – rekao je Tamás Matura, profesor na Sveučilištu Corvinus u Budimpešti.
http://magyarhirlap.hu/mh/webimage/1/6/2/2/4/wimage/maturatamas.jpg
• Koji je primaran značaj jučerašnje konferencije o suradnji Mađarske i Kine?
- U bilo kojem odnosu s Kinom, bilo da je riječ o poslovnom ili gospodarskom odnosu, za uspjeh i razvoj neophodno je da politički odnosi između dvije zemlje budu stabilni i općenito dobri. To je, međutim, nužan, ali ne i dovoljan uvjet. Kvaliteta političkih odnosa naime ne znači nužno dobre trgovinske i gospodarske odnose, međutim, dobri odnosi među državama mogu u značajnoj mjeri podmazati poslovnu suradnju. Ta indirektna veza naprosto proizlazi iz kineskoga mentaliteta, budući da njihove velike kompanije radije ulažu svoj kapital u zemljama u kojima se osjećaju osiguranim na račun političkih odnosa. Upravo stoga je od velikog značaja dijalog sličan jučerašnjem između država srednjoistočne Europe i azijskoga diva, a posebno veseli što je upravo Mađarska bila domaćinom tako uglednoga skupa.
 
• Puno se je govorilo o kineskoj inicijativi „Jedna zona, jedan put“. Koje bi uloge Mađarska mogla imati u tom voluminoznom projektu?
- Taj grandiozni strateški plan tržišta Kine i Europe povezao bi mnogim nitima u interesu povećanja i ubrzanja robne razmjene. Za Mađarsku je to ogromna šansa, budući da bi jedan krak novog puta svile išao preko Mađarske, pitanje je jedino koliko ćemo moći profitirati od toga. Istodobno, modernizacija željezničke pruge Budimpešta-Beograd prema medijskim informacijama napreduje sporije od poželjnog, a i Europska unija vrši neke kontrole vezano uz rekonstrukcijske radove. No izgradnja te pruge Mađarskoj bi donijela značajne gospodarske prednosti: željeznica se vezuje na pomorski prijevoz robe, to jest na promet kineske robe koja stiže u grčku luku Pirej, a roba koja bi dolazila iz dva smjera preko Mađarske bi mogla ići dalje u smjeru zapadne Europe, što znači da bismo imali šansu postati logističkim središtem.
 
• Kako se Mađarska može pripremiti za tu ulogu?
- Kao prvo, valjalo bi što prije izraditi državnu strategiju kojom bi se Mađarsku pripremilo u pogledu priprema za privlačenje novih kineskih kompanija u Mađarsku poslije izgradnje tranzitnoga koridora. Tim bi se projektima istodobno stvorila brojna nova radna mjesta za građane Mađarske.
 

Loretta Tóth, Magyar Hírlap