Get Adobe Flash player
Protuhrvatska revizija povijesti

Protuhrvatska revizija povijesti

Optužba za reviziju povijesti reže glavu u...

Tko brani fašizam i tko napada antifašizam?

Tko brani fašizam i tko napada antifašizam?

Hrvatska je vojno pobijedila Srbiju, ali ne i srpski...

Plaćamo da nas blate i vrijeđaju

Plaćamo da nas blate i vrijeđaju

Hrvatske pravosudne institucije...

Hrvatskoj treba »Bijela knjiga«!

Hrvatskoj treba »Bijela knjiga«!

Kratak popis velikosrpskih akcija hrvatskih Srba zadnjih...

Lažno predstavljanje saborskoga zastupnika

Lažno predstavljanje saborskoga zastupnika

Bivši lopov u Samoboru ugostio njemačkog...

  • Protuhrvatska revizija povijesti

    Protuhrvatska revizija povijesti

    četvrtak, 17. siječnja 2019. 18:26
  • Tko brani fašizam i tko napada antifašizam?

    Tko brani fašizam i tko napada antifašizam?

    četvrtak, 17. siječnja 2019. 13:48
  • Plaćamo da nas blate i vrijeđaju

    Plaćamo da nas blate i vrijeđaju

    utorak, 15. siječnja 2019. 17:37
  • Hrvatskoj treba »Bijela knjiga«!

    Hrvatskoj treba »Bijela knjiga«!

    utorak, 15. siječnja 2019. 17:32
  • Lažno predstavljanje saborskoga zastupnika

    Lažno predstavljanje saborskoga zastupnika

    utorak, 15. siječnja 2019. 17:16

Smije li hrvatska televizija reklamirati protuhrvatski?

 
 
Kad je onomad provalio u auto, nije se moglo pretpostaviti da će jedared provaliti i u HSS.
Kad ne mogu srušiti pokušavaju se barem obrušiti.
Kako se ono zove bolja polovica „Djeda Mraza“?
Kako se nezabrinuta vlast brine za nezbrinutu djecu?
Kažu da je ono pravi Tuđman koji nije kriv.
Kažu da je masni bećarac ukusniji od prostog.
Kolindica nije slična, ali bolje klizi.
https://burglaralarmbritain.files.wordpress.com/2012/09/hss-redchurchst-e2-0256_800.jpg
Može li se biti prijatelj neprijatelju?
Možda je politika kurva, ali možda političari nisu pederi.
Najviše djece imaju učiteljice.
Nakon propovijedi demokratsko je pravo pravovjernika da aplaudiraju.
Naši su oprobenjaci bezrazložno „dešperatni“.
Ne kara samo Karamarko nego i Ilija.
Neka idu van, vratit će se bogatiji.
Nekada smo sjetni, a nekada sretni.
 
Neki postanu puni sebe tek kad dobiju stolicu.
Neki kažu da Bandić imigrantima dijeli papanažu.
Neki se služe potrošačkim karticama, a neki potrošnim kanticama.
Ne kudi kobilu koju nisi jahao.
Nekima je crni petak, a nekima ponedjeljak.
Nekoć je bilo debila, kretena, idiota i imbecila, a sada su srećom u modi samo retardirani.
Nije HSS zadruga seljačina i seljančura.
Nisu svi zimogrozni, neki su i ljeti.
 
Nisu budale samo glupi.
O ljubavi više govore mladi, jer se svećenici ne usude.
Od neznatnog poskupljenja cigareta 2 kune po kutiji država uštedi za zdravstvo 355 milijuna kuna. Bilo bi i više da svaka cigareta poskupi 2 kune zbogradi narodnog zdravlja. Živi i zdravi bili!
Paraobavještajci bi se trebali baviti samo parom.
Političar može izjaviti i to da je spomenik autentičan.
Posebne potrebe imaju svi, a osobite samo neki.
Retardacija nije izbor ni uvreda, već život.
Spomenik Tuđmanu sliči Račanu kao Bero Plenkiju.
Sabor nije kokošinjac, jer malobrojne kokoši samo kokotaju, a većina kokota  kokotira.
 
SDP je nekoć molio članove s „Podržite nas!“, a sada neki mole „Izdržite nas!“, a preostali „Pridržite nas“!
Slavonci i Šokci se još uvijek nisu zdogovorili jel kulen kulin il je kulin kulen.
Smije li hrvatska televizija reklamirati protuhrvatski?
Socijal-demokracija je obrnuta demokratska socijala.
Stari oporbenjak: „Što gore – to bolje“, a mladi: „Što dolje – to bolje“.
Sve je manje seljaka koji su u dobrom stanju.
Svi bi u sabor jer je zanimljiv i zabavan.
 
Skupi zastupnici skupljaju jeftine poene.
Šokci se žene ujesen, a mačori u veljači.
Tko ne može početi ne može ni svršiti.
Tko su katastrofičari koji tvrde „Ima Boga, ali nema nade“?
Tuđman se mogao obraćati s „braćo i sestre“, a ovi danas se ne usude.
U Saboru je, izgleda, samo jedan kompetentni seljak.
Zahvaljujući demokraciji homići više nisu stidljivi, već ponosni.
 
Za proračun nisu imali dovoljno ruku, a noge nisu po poslovniku.
Zaćeće nije neka umjetnost.
Zašto i starije dobi ništa ne dobi.
Zašto je Kopački rit toliko obljubljen?
Zašto jedino Vukovar nema slavonski, srijemski, ni šokački štih?
Žene se razlikuju od muškaraca jer nisu ćelave.
Žene nisu vidovite, jer pomodno vide samo na jedno oko.
 

Martin Jakšić

Licemjerje je zamijenilo moralno, etičko, iskreno i pošteno ponašanje političke 'elite' u hrvatskom društvu

 
 
I ne samo političke elite, već je zahvatilo sva područja ljudskog djelovanja, ali je najpogubnije u sferi političkog odlučivanja. Što je licemjerstvo, dvoličnost ili hipofrizija? Etimološki riječ "hipokrizija" dolazi iz grčke riječi hypokrisis koja znači gluma, ljubomora, kukavica i sl. Označava nemoralno ponašanje kojem se osoba predstavlja drugačije nego što je u stvarnosti. Licemjer je osoba koja se prikazuje kao dobra i ispravna (a nije takva). To je osoba koja prikriva “svoje pravo lice” iza moralnih i ispravnih stavova. Sinonimi su hipokrit, himbenik, podlac.
https://www.historicalbiblesociety.org/wp-content/uploads/hypocrite.jpg
U današnje vrijeme nedostatka etičkih i moralnih principa, prevladalo je licemjerno, dvolično ponašanje, koje je zahvatilo gotovo sve društvene pore u Hrvatskoj. Licemjerje je zamijenilo moralno, etično i pošteno ponašanje. Licemjerje se, i po vertikali i po horizontali, ugnijezdilo u svim ćelijama društava: u obitelji, braku, školi, crkvi, vojsci, političkim strankama, tvrtkama i najviše u politici. Što se dogodilo u hrvatskom društvu da smo dopustili masovno širenje licemjerstva, kao dopuštenog ponašanja, umjesto da ga osudimo? Pokušajmo! Smijmo im se, dakle, barem tako pokušajmo iskorijeniti taj politički korov u društvu. Zamislite samo njihova lica kako drže zaglupljujuće, prigodne, sveznajuće govore, a mi im se smijemo i zviždimo! Od dva lica obraz ne može biti. (Naša poslovica)
 
BOG I LICEMJERSTVO
 
Papa Franjo je izjavio da je licemjerje - duhovna shizofrenija! Papa Franjo je rekao da licemjeri odvlače ljude od vjere! Nedavna proslava Božića, diljem Hrvatske, jasno je pokazala svu tu licemjernu politiku čelnih ljudi hrvatske države. Političari su, na sam dan Božića otišli na mise, iako, tijekom godine ne posjećuju Božju kuću, što nije sporno. Bog svakoga prima u svoju kuću, u svoj hram, a naročito voli zalutale „ovčice“. Sporno je to što ti isti političari donose zakone koji su u suprotnosti sa Božjim zakonima i imaju obraza pojaviti se u Božjem hramu. To je dokaz njihovog licemjerstva i dvoličnosti!  Ta pisano je: Budite sveti jer sam ja svet (1. Petrova 1:16). Bog nas nije pozvao da živimo dvostruke živote. Jedan za Boga, jedan za sebe ili druge ljude. Mnogi ljudi misle da biti kršćanin znači imati kršćansku tradiciju, nekoliko kršćanskih stavova, obaviti potrebne sakramente i to je dovoljno. To nije tako.
 
Božje zapovjedi. Ako ih vrše, oni ne lažu, ne kradu, ne psuju, ne govore dvosmislene stvari, nisu uključeni u ništa što je bludno ili ima sjenu grijeha. To je jedna strana svetosti. Druga strana svetosti je služenje Bogu i njegovim namjerama. I jedna i druga strana svetosti je utemeljena u Božjoj riječi. Nema svetosti bez Božje riječi. Možemo raditi najhumanije ili ”najpobožnije” projekte ali ako oni nisu ono što je Bog odredio, onda to nije sveto. Sveto je samo ono što je Bogu ugodno i od njega poželjno. Ono što Bog traži od nas. Smatrati sebe kršćaninom a živjeti u grijehu i bez stalnog posvećenja je licemjerje. Mi nismo pozvani u licemjerje već u svetost.
 
RODNA IDEOLOGIJA
 
Rodna ideologija koja je ušla u sve hrvatske zakone putem Istanbulske konvencije, koja je izglasana u Saboru 13.travnja 2018. godine, uz ogromne pritiske i prijetnje predsjednika Vlade Andreja Plenkovića na članove HDZ-a, na saborske zastupnike, na hrvatske građane i na Katoličku Crkvu, bez protivljenja predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović. Metode i način pritisaka kojima se koristio Plenković nedostojne su jednog predsjednika Vlade, koji  se koristio lažima i ponižavao hrvatske građane koji su izašli na dva masovna prosvjeda u Zagrebu 24. ožujka 2018. godine i u Splitu 12. travnja 2018.godine. Manipulacija sa umanjivanjem broja prosvjednika i sa tvrdnjom da u Istanbulskoj konvenciji nema rodne ideologije je direktan napad Premijera na vlastiti narod! Umjesto da kao Premijer štiti interese svog naroda, on radi protiv njega i protiv temeljnih postavki Kršćanstva! Zar ima većeg licemjerstva?
(https://kamenjar.com/video-hrt-potvrdio-premijer-plenkovic-laze-o-istanbulskoj-konvenciji/)
„Predsjednik Vlade, Andrej Plenković, uvjeravao je i uvjerava hrvatsku javnost kako u Istanbulskoj konvenciji rodne ideologije nema.  U emisiji HRT-a “Dobar dan, Hrvatska” prikazani su citati iz teksta Istanbulske konvencije koji  jasno dokazuju kako Plenković laže. Vrlo znakovit je i trenutak  u kojem gost emisije naprosto ne zna odgovoriti na logično pitanje voditelja “Zašto je rodna ideologija uopće potrebna u konvenciji kada se govori o zaštiti žena od nasilja?” A hrvatski predsjednik Vlade je tvrdio da rodna ideologija ne će ući u hrvatsko zakonodavstvo, jer su oni priložili famoznu „Interpretativnu izjavu“ koja glasi: „Republika Hrvatska smatra da je cilj Konvencije zaštita žena od svih oblika nasilja te sprječavanje, progon i eliminacija nasilja nad ženama i obiteljskog nasilja. Republika Hrvatska smatra da odredbe Konvencije ne sadrže obvezu uvođenja rodne ideologije u hrvatski pravni i obrazovni sustav ni obvezu promjene ustavne definicije braka. Republika Hrvatska smatra da je Konvencija u skladu s odredbama Ustava Republike Hrvatske, posebno s odredbama o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda te će Konvenciju primjenjivati uzimajući u obzir navedene odredbe, načela i vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske." (https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/vlada-se-oglasila-oko-istanbulske-konvencije-u-skladu-je-s-odredbama-ustava-republike-hrvatske---510917.html)
 
Evo kako „odredbe Konvencije ne sadrže obvezu uvođenja rodne  ideologije u pravni i obrazovni sustav“ po vladajućima;
Primjer 1.
Obiteljski zakon
PRVI DIO UVODNE ODREDBE
Sadržaj Zakona
Članak 1.
(1) Ovim se Zakonom uređuju brak, izvanbračna zajednica žene i muškarca, odnosi roditelja i djece, mjere za zaštitu prava i dobrobiti djeteta, posvojenje, skrbništvo, uzdržavanje, obvezno savjetovanje i obiteljska medijacija te postupci u vezi s obiteljskim odnosima i skrbništvom.
(2) Izrazi koji se koriste u ovom Zakonu, a imaju rodno značenje koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski spol, osim ako iz smisla pojedine odredbe ne proizlazi drukčije.
Primjer 2.
Zakon o provedbi Konvencije o građanskopravnim vidovima međunarodne otmice djece
OSNOVNE ODREDBE
Sadržaj Zakona
Članak 1.
(1) Ovim Zakonom uređuje se nadležnost i ovlasti tijela te postupak u vezi sa zahtjevima koji se podnose u Republici Hrvatskoj na temelju odredaba Konvencije o građanskopravnim vidovima međunarodne otmice djece, Haag, 1980. (u daljnjem tekstu: Konvencija).
(2) Pojmovi koji se koriste u ovom Zakonu, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod.
Iz navedenih isječaka Zakona vidljivo je u članku 1. stav 2 uvedena rodna ideologija. A interpretativna izjava ???  Čista  prijevara !  
Licemjerno, su tvrdili da rodna ideologija neće ulaziti u hrvatsko zakonodavstvo,
Primjer 3
Učeničke svjedodžbe bez imena roditelja i bez spola djeteta
https://blog.vecernji.hr/skola-za-5/ucenicke-svjedodzbe-bez-imena-roditelja-i-spola-djeteta-10286
 
Pravilnik o pedagoškoj dokumentaciji i evidenciji te javnim ispravama u školskim ustanovama objavljen je 17. svibnja 2017. godine u Narodnim novinama, broj 47/2017, a počeo se primjenjivati od 1. rujna 2017. godine te su se sukladno tome promijenili i obrasci javnih isprava i ostale pedagoške dokumentacije koju škola vodi.
I promijenjeni su obrasci, učeničke svjedodžbe ne sadrže više pojmove otac i majka, kao niti njihova imena. Također je maknuta i kategorija spola.
A interpretativna izjava da se neće rodna ideologija uvesti u obrazovni sustav???
Opet prijevara!
Licemjerno, su tvrdili da rodna ideologija neće ulaziti u hrvatsko zakonodavstvo,
GOSPODARSTVO
U Gospodarstvu najbliže mi je spomenuti slučaj Uljanik, jer sam s njim najbolje upoznata, s obzorom da sam ukupan radni staž do mirovine provela u Uljaniku. Poznato je da je Uljanik upropastio IDS, sa svojom vizijom razvoja Istre okrenutog samo prema turizmu. Ivan Jakovčić još je davnih 90-tih godina maštao o preseljenju Uljanika. Te njegove maštarije u djelo su provodili, pored njega i pulski gradonačelnik Boris Miletić i cijela vrhuška IDS-a. Kada je realizacija propasti Uljanika dovedena do sadašnje faze skorog stečaja, IDS se licemjerno izvlači da je država Hrvatska 25 %-postotni vlasnik Uljanika i da ga Vlada RH treba spašavati.
https://www.braniteljski-portal.com/video-boris-miletic-ids-proziva-vladu-a-ids-je-glavni-krivac-za-propast-uljanika
 
Veliko licemjerstvo IDS-a s obzirom na njegovu konstantnu regionalističku i iredentističku politiku prema Republici Hrvatskoj, stalnom atakiranju na njen suverenitet i integritet! Dovoljno je spomenuti Putovnicu Republike Istre, o čemu sam u više navrata pisala i, Jakovčićevo učešće u dovođenju Končara u Istru i Uljanik, te  protivljenje povratku Hrvatskog ratnog zrakoplovstva u pulsku Zračnu luku. „Militarizacija Pule i Istre nije opcija i mi ćemo se boriti protiv toga na sve moguće načine. Ratni zrakoplovi neće nadlijetati Istru“ izjavljivao je Boris Miletić
https://www.braniteljski-portal.com/video-foto-zasto-boris-cerovac-ne-proziva-prave-krivce-za-propast-uljanika-ivana-jakovcica-borisa-miletica-i-ids
 
Vlada RH, pokušava razriješiti slučaj Uljanik, a time i 3.Maj, pa je organizirana i sjednica Vlade u Puli. Koja je održana 13-rujna 2018. godine. Tom je prigodom premijer Plenković izjavio;
„Učinit ćemo sve što je u našoj moći da pomognemo Uljaniku. Pokušajmo naći rješenja za budućnost, a manje gledati tko je kriv za ono što je bilo prije", rekao je Plenković.
Umjesto da je poslao pod hitno USKOK  u Uljanik da istraži gdje je nestao silni novac, pa čak i od nenemjenski potrošenih sredstava državnih potpora, premijer Plenković kaže“ manje gledati tko je kriv za ono što je bilo prije“ Što znači da je licemjerno abolirao IDS od svake odgovornosti za propast Uljanika!
HRVATSKO DRUŠTVO
Hrvatskim društvom od osamostaljenja dominira HDZ, u početku kao pokret, a poslije kao državotvorna stranka, koja je za sljednike KPJ, bila stranka „opasnih namjera“ Opasnih zato, jer nikakva samostalne hrvatska država za njih nije bila opcija.  SDP-SKH, u početku, a kasnije samo SDP.
HDZ je u svojim počecima bio demokršćanska stranka, koja se kao stranka identificirala sa hrvatskim nacionalnim identitetom i baš je zato uspjela okupiti  većinu domoljubnih snaga u Republici Hrvatskoj.
SDP je jedva preživio 90-te godine i to može zahvaliti predsjedniku dr. Franji Tuđmanu, koji nije proveo Lustraciju, prije ni nakon Oluje, pa je nakon njegove smrti preuzeo vlast i počeo provoditi detuđmanizaciju.
HDZ se teško oporavljao  nakon smrti dr. Tuđmana , kada je na čelo HDZ-a došao Ivo Sanader, koji je na Splitskoj rivi dao potporu  Mirku Norcu, hrvatskom generalu optuženom za ratne zločine, Sanader se istaknuo kao vođa domoljubne hrvatske opcije. Kasniji su njegovi potezi po pitanju ratnih zločina i suradnje sa Međunarodnim sudom za ratne zločine počinjene na području bivše Jugoslavijedemantirali  njegove  riječi izrečene na splitskoj rivi.
Licemjerstvo, pokvarenost , nepotizam i korupcija , pa i kriminal zavladali su u HDZ-u. kada je krajem 2003. godine Ivo Sanader došao na vlast.
Naročito im zamjeram, licemjeran  odnos prema hrvatskim braniteljima. Sa jedne strane ih podupiru, a sa druge su ih razbili u 1300 udruga, kako bi ih eliminirali iz političkog života i otupili oštricu njihova političkog djelovanja.
Ivo Sanader učinio je nepopravljivu štetu hrvatskoj državi i hrvatskom društvu, kada je na pravoslavni Božić, 6 siječnja 2004.godine, otišao na primanje Srpskog narodnog vijeća (SNV) i izjavio „sretan Božić, Hristos se rodi“ Time je dao snažan zamah Srpskom narodnom vijeću, na čelu sa Miloradom Pupovcem, srpskoj petoj koloni, koja neprestano ruje i potkopava same temelje hrvatske države, preko svog glasila Portal Novosti, koji gle apsurda mi svi financiramo iz Proračuna RH. I da tu ne bude kraj licemjerstvu i pokvarenosti, Milorad Pupovac je izdanak velikosrpske politike Srbije i provoditelj Memoranduma SANU 2 u Hrvatskoj u korist Srbije.
Pročitajte više na: https://www.vecernji.hr/vijesti/ekskluzivno-iz-knjige-ive-sanadera-cestitka-hristos-se-rodi-bila-je-kao-atomska-bomba-1180878- http://www.vecernji.hr
Ivo Sanader je i u Istri dao odriješene ruke tadašnjem županu Ivanu Jakovčiću ( 2001-2013), i učvrstio IDS na vlasti. A IDS isto tako razbija integritet i suverenitet Republike Hrvatske, tražeći autonomiju tzv. Republiku Istru, koja po njima ima sva državna obilježja, od grba, zastave, monete,  Internet radio postaje do istrovnice.
Sam Sanader počeo je rastakati HDZ, kao državotvornu stranku i dovoditi je u slijepu podređenost Carle del Ponte i svjetskih moćnika. Koruptivni model po kojem je Ivo Sanader vladao Hrvatskom, nažalost postoji i danas.
Daljnje rastakanje hrvatske države događalo se u vrijeme Vlade Zorana Milanovića, koja je bila primjer licemjerstva, jer od obećanog famoznog Plana 21, nije realizirano ništa!
Da bi danas došli u situaciju da srpska manjina drži  većinu u Saboru i ucjenjuje vladajuće, da IDS upropasti Uljanik, a da za to nitko ne odgovara, da se ljudi masovno iseljavaju i da to nikoga ne zabrinjava, da oni bez imalo ljudskog dostojanstva i nacionalnog ponosa, usvajaju zakone kojima nanose još veću štetu Republici Hrvatskoj i hrvatskom narodu.
Sadašnja hrvatska stvarnost je potonuće SDP, HDZ koji je na putu da se od utemelitelja Hrvatske države, pretvori u njenog grobara i Katoličke crkve koja još ne zna da bi trebala biti samo uz narod.
HDZ se  od demokršćanske ljudske čestitosti, političke vjerodostojnosti, socijalne osjetljivosti  otuđio i zamijenio sa ljevičarenjem i koalicijom sa onima, koji su ga proglasili za  stranku opasnih namjera i agresorom na BIH.
Političke garniture na vlasti su se otuđile od naroda, ustvari od svog biračkog tijela. Licemjerno i lažljivo prevare birače i ulaze u postizborne koalicije za koje njihovi birači ne bi nikada glasovali. To je čista prijevara glasača!
Sve stranke i pojedinci, bi  se trebale  zapitati zastupaju li nacionalne interese ili neke svoje uske i parcijalne ili pak interese  europskih moćnika?  Imaju li savjest ili nemaju? Hoće li biti pošteni, moralno i etički vjerodostojni, ili licemjerni,, pokvareni i nedosljedni?
Papa Franjo kaže;
Licemjerje je virus u sjeni. Sposobnost da vidimo probleme drugih znak je da smo na putu obraćenja!
 

Lili Benčik

Osam od 10 sadašnjih izbornih jedinica odstupa po broju birača više od zakonski dopuštenih granica od 2007. godine

 
 
Osam od 10 sadašnjih izbornih jedinica odstupa po broju birača više od zakonski dopuštenih granica od 2007. godine. Od naputka Ustavnog suda prosinca 2010. godine sve vlade Republike Hrvatske imale su dovoljno vremena promijeniti Zakon o izbornim jedinicama za izbor zastupnika u Hrvatski sabor. Ustavni sud je trebao ukinuti Zakon o izbornim jedinicama za izbor zastupnika u Hrvatski sabor kako bi prisilio vladajuću većinu da uskladi odstupanja broja birača sa Zakonom. Podjela hrvatske na 3 izborne jedinice kod mješovitog izbornog sustava sa 20 zastupnika po izbornoj jedinici je optimalna podjela Hrvatske na izborne jedinice. Kod razmjernog izbornog sustava optimalna je podjela Hrvatske na pet izbornih jedinica po 20 zastupnika. Izborni prag od 4% je optimalan za 20 zastupnika po izbornoj jedinici. Kod preferencijskog glasanja svih birača izborne jedinice trebale bi imati manji broj zastupnika. Minimalni broj od 15 ili 20 zastupnika izborne jedinice ne bi smio ući u Ustav.
https://i.ytimg.com/vi/UMd-y2Q5I2c/maxresdefault.jpg
Danas imamo u Hrvatskoj 428 općina, a od toga prema konačnim rezultatima popisa stanovnika od 2011. godine, u  220 općina ima manje od 2 500, a 276 manje od 3 000 stanovnika. Imamo 128 gradova, a od toga 18 gradova ima manje od 5 000, a 60 manje od 10 000 stanovnika i 20 županija što  ukupno iznosi 576 administrativnih jedinica. Prije prosinca 1992. godine Republika Hrvatska imala je samo 115 općine. Naše posustalo gospodarstvo ne može više pokrivati troškove za mirovine, socijalnu pomoć, preveliku državnu i lokalnu administraciju i javne i državne službe.
 
Vlada Jadranke Kosor je zbog toga na sjednici 23. rujna 2010. godine imenovala Radnu skupinu za decentralizaciju i regionalni preustroj koja je trebala, "prema utvrđenim smjernicama i načelima", predložiti "funkcionalnu decentralizaciju i regionalnu reorganizaciju Republike Hrvatske". Pod "funkcionalnom decentralizacijom" podrazumijevala se i odgovarajuća fiskalna decentralizacija. Prošlo je više od osam godina od imenovanja Radne skupine, vladavina Zorana Milanovića i Tihomira Oreškovića,  provedeni su  izbori za lokalne jedinice samouprave 2013. godine, izbori za EU parlament 2013. i 2014. godine te redovni i prijevremeni izbori za Hrvatski sabor 2015. i 2016. godine i lokalni izbori 21. svibnja prošle godine, a po pitanju funkcionalne i fiskalne decentralizacije i preustroja lokalne samouprave vladajući nisu ništa poduzeli.
 
Koalicijska vlada Zorana Milanovića je podijelila  Hrvatsku na dvije statističke regije za potrebe Eurostata i povlačenje sredstava iz kohezijskih fondova Europske unije za razvoj regija tako da je prijašnje:  Sjeverozapadnu i Središnju i istočnu ( Panonsku ) statističku regiju spojila u jednu statističku regiju s nazivom Kontinentalna Hrvatska, a Jadransku regiju je ostavila nepromijenjenu. Broj stanovnika statističkih regija prema novoj podjeli iznosi: Jadranska regija s 1 411 935 i Kontinentalna regija s 2 872 954 stanovnika prema popisu stanovnika iz travnja 2011. godine. Broj stanovnika Kontinentalne Hrvatske je dvostruko veći od Jadranske Hrvatske. Taj podatak  omogućava optimalnu podjelu Hrvatske na tri i šest izbornih jedinica s podjednakim brojem stanovnika i birača.
 
TRI I ŠEST IZBORNIH JEDINICA
 
Republika Hrvatska bi uz zadržavanje razmjernog izbornog sustava trebala imati 3 izborne jedinice koje bi davale u Hrvatski sabor po 30 zastupnika po izbornoj jedinici s izbornim pragom od 3 %, a to je smanjenje ukupnog broja zastupnika za 48 u odnosu na sadašnji saziv Hrvatskog sabora. Hrvatski sabor bi imao ukupno 103 zastupnika = ( 3x30 razmjerno+ 8 nacionalnih manjina + 5 dijaspore ). Sukladno zahtjevima referendumske inicijative "Glasujmo imenom i prezimenom" stranke bi trebale samostalno nastupati na izborima uz ispunjenje uvjeta potpore tri tisuće pravovaljanih potpisa potpore birača za sudjelovanje na izborima. Kandidati koji bi dobili 1,5% preferencijskih glasova od broja glasova koje je dobila njihova stranka napredovali bi na stranačkoj listi. Birači bi mogli dati tri preferencijska glasa.
 
PODJELA HRVATSKE NA TRI I ŠEST IZBORNIH JEDINICA
 
Županije
S
B
p
R
V
Dubrovačko-neretvanska
121 381
107 733
88,76
-
1
Šibensko-kninska
101 436
99 493
98,08
-
1
Splitsko-dalmatinska
449 610
404 843
90,04
-
4
1. izborna jedinica
672 427
612 069
91,02
10
6
Istarska
208229
187 471
90,03
-
2
Ličko-senjska
45 943
44 695
97,28
-
1
Primorsko-goranska
286 677
265 631
92,66
-
3
Zadarska
168 672
162 028
96,06
-
2
2. izborna jedinica
709 521
659 825
93,00
10
8
I. izborna jedinica
1 381 948
1 271 894
92,04
20
14
Grad Zagreb
802 762
692 141
86,22
12
8
3. izborna jedinica
802 762
692 141
86,22
12
8
Karlovačka
118 263
111 073
93,92
-
1
Sisačko-moslavačka
152 546
146 400
95,97
-
2
Zagrebačka
311 416
272 155
87,39
-
3
4. izborna jedinica
582 225
529 628
90,97
8
6
II. izborna jedinica
1 384 987
1 221 769
88,22
20
14
Bjelovarsko-bilogorska
109 822
98 895
90,05
-
1
Koprivničko-križevačka
109 137
94 444
86,54
-
1
Krapinsko-zagorska
126 334
109 713
86,84
-
1
Međimurska
110 999
96 041
86,52
-
1
Varaždinska
168 560
146 766
87,07
-
2
Virovitičko-podravska
77 086
71 520
92,78
-
1
5. izborna jedinica
701938
617349
87,95
10
7
Brodsko-posavska
143 827
136 481
94,89
-
1
Osječko-baranjska
283 035
253 813
89,68
-
3
Požeško-slavonska
69 583
65 886
94,69
-
1
Vukovarsko-srijemska
159 213
152 334
95,69
-
2
6. izborna jedinica
655 658
608 514
92,81
10
7
III. izborna jed.
1 357 596
1 225 893
90,30
20
14
Republika Hrvatska
4 124 531
3 719 556
90,18
60
42
 
Oznake:
S = broj stanovnika prema procjeni Državnog zavoda za statistiku sredinom 2016. godine (https://www.dzs.hr),
B = broj birača registriran na biračkim mjestima u Hrvatskoj na lokalnim izborima 21. svibnja 2017. godine,
p = B/S x 100 = broj birača na sto stanovnika sredinom 2016. godine prema procjeni Državnog zavoda za statistiku;
Zr = broj zastupnika koje bismo birali razmjerno i
Zv  = broj zastupnika koje bismo birali većinski.
 
KRETANJE BROJA STANOVNIKA I BROJA ZASTUPNIKA IZBORNIH JEDINICA PREMA POPISU 2011. I PROCJENI DRŽAVNOG ZAVODA ZA STATISTKU SREDINOM: 2015., 2016. i 2017. GODNE.
 
GODINA
2011.
2015.
2016.
2017.
ΔS
S1.
686 741
679 750
677 026
672 427
14 314
S2.
725 194
717 636
714 053
709 521
15 673
SI.
1 411 935
1 397 386
1 391 079
1 381 948
29 987
S3.
790 017
799 565
802 338
802 762
-12 745
S4.
618 944
598638
592 074
582 225
36 719
SII.
1 408 961
1 398 203
1 394 412
1 384 987
23 974
S5.
742 831
720 073
712 354
701 938
40 893
S6.
721 162
687 942
676 504
655 658
65 504
SIII.
1 463 993
1 408 015
1 388 858
1 357 596
106 397
S
4 284 889
4 203 604
4 174 349
4 124 531
160 358
S.V.3
1 428 296
1 401 201
1 391 450
1 374 844
53 452
p3min..
-1,35
-0,27
-0,19
-1,25
-
p3max..
2,5
0,49
0,21
0,74
-
S.V.6
714 148
700 601
695 725
687 422
26 726
p6min.
-13,31
-14,55
-14,90
-15,30
-
p6max.
12,86
14,13
15,32
16,78
-
Z1
17
17
17
17
0
Z2
17
17
17
17
0
ZI.
34
34
34
34
0
Z3
19
19
20
20
-1
Z4
14
15
14
14
0
ZII.
33
34
34
34
-1
Z5
18
17
17
17
1
Z6
17
17
17
17
0
ZIII.
35
34
34
34
1
Z
102
102
102
102
0
 
Oznake:
S = broj stanovnika Republike Hrvatske, SI., SII. i  SIII. = broj stanovnika izbornih jedinica kod podjele Hrvatske na tri izborne jedinice i  S1., S2. S3., S4., S5. i S6. = broj stanovnika izbornih jedinica kod podjele Hrvatske na šest izbornih jedinica,
ΔS = S11 - S17 = promjena broja stanovnika, broja zastupnika i ostalih karakterističnih veličina izbornih jedinica od 2011. do sredine 2017. godine prema procjeni broja stanovnika Državnog zavoda za statistiku,
S.V.3 = srednja vrijednost broja stanovnika izbornih jedinica kod tri izborne jedinice,
p3min. = Smin. / S.V. x 100% = odstupanje broja stanovnika izborne jedinice s minimalnim brojem stanovnika od srednje vrijednosti broja stanovnika izbornih jedinica kod tri izborne jedinice,
p3max.. = Smax. / S.V. x 100% = odstupanje broja stanovnika izborne jedinice s maksimalnim brojem stanovnika od srednje vrijednosti broja stanovnika izbornih jedinica kod tri izborne jedinice, 
S.V.6 = srednja vrijednost broja stanovnika izbornih jedinica kod šest izbornih jedinica,
p6min.. = Smin. / S.V. x 100% = odstupanje broja stanovnika izborne jedinice s minimalnim brojem stanovnika od srednje vrijednosti broja stanovnika izbornih jedinica kod šest izbornih jedinica i
p6max.. = Smax. / S.V. x 100% = odstupanje broja stanovnika izborne jedinice s maksimalnim brojem stanovnika od srednje vrijednosti broja stanovnika izbornih jedinica kod šest izbornih jedinica i
ZI.,  ZII., ZIII.,  Z1.,  Z2., Z3., Z4., Z5.,  Z6.,  Z = broj zastupnika izborne jedinice I., do III. kod podjele Hrvatske na tri izborne jedinice i 1. do 6. kod podjele na šest te Prijedlog ukupnog broja zastupnika u općim izbornim jedinicama. Predznak minus znači povećanje veličine, a plus smanjenje.
 
Odstupanje broja stanovnika kod tri izborne jedinice od srednje vrijednosti broja stanovnika izbornih jedinica kreće se prema procjeni Državnog zavoda za statistiku sredinom 2017. godine od -1,25 % za III. izbornu jedinicu do 0,74 % kod II., a broj birača kreće se od - 1,46 % u II. izbornoj jedinici do 2,6 % u I. izbornoj jedinici. Dakle, odstupanje broja stanovnika i broja birača ne prelazi iznos od ± 2,6 %. Maksimalno odstupanje broja stanovnika od popisa 2011. do sredine 2017. godine je od -1,35% do 2,5%. Broj stanovnika se smanjio: u I. izbornoj jedinici za 29 987, II. za 23 974 i III. za 106 397 stanovnika odnosno 66,65 % od 160.358 stanovnika koliko je izgubila Hrvatska od popisa 2011. do sredine 2017. godine.
 
Kod podjele Hrvatske na šest izbornih jedinica prvoj izbornoj jedinici se prema procjeni Državnog zavoda za statistiku broj stanovnika smanjio od popisa stanovništva 2011. do sredine 2017. godine za 14.113, drugoj za 15.673, četvrtoj za 36.719, petoj za 40 983 i šestoj za 65.504 odnosno 40,85% od gubitka stanovnika Hrvatske, a trećoj Gradu Zagrebu se povećao za 12.745 stanovnika. Kod podjele Hrvatske na šest izbornih jedinica odstupanja prelaze preporučene vrijednosti Venecijanske komisije od 10 %. Ako bismo gradske četvrti Brezovica i Sesvete izdvojili iz Grada Zagreba i pripojili 4. izbornoj jedinici dobili bismo šest izbornih jedinica s odstupanjima broja stanovnika manjim od ± 5 % od 2011. do 2017.  godine. Podjela Hrvatske na tri izborne jedinice zadovoljava preporuke Venecijanske komisije od 2001. do 2017. godine. Broj zastupnika izbornih jedinica može se prema preporukama odrediti razmjerno broju stanovnika ili državljana s prebivalištem u izbornoj jedinici uključivo i maloljetnike i razmjerno broju birača. Broj birača izbornih jedinica od 2001. do 2017. godine grubo odstupa od kretanja broja birača pa bi bilo bolje broj zastupnika određivati razmjerno broju stanovnika izborne jedinice.
 
Od 2001. godine najveće promjene broja stanovnika imale su šesta izborna jedinica kod podjele Hrvatske na šest izbornih jedinica i III. kod podjele Hrvatske na tri izborne jedinice. Šesta izborna jedinica je u sastavu III. kod podjele Hrvatske na tri izborne jedinice. Kod podjele Hrvatske na tri izborne jedinice III. izborna jedinica je od popisa 2001. do popisa 2011. godine prosječno godišnje gubila 13.044, a od popisa 2011. do sredine 2017. godine prema procjeni DZS-u prosječno gubi 17.732 stanovnika. Od sredine 2014. do sredine 2017. godine prosječni godišnji gubitak III. izborne jedinice se povećao na 27.719 stanovnika. III. izborna jedinica je od popisa 2001. do sredine 2017. godine izgubila 236.841 stanovnika odnosno 75,69 % od 312 929 stanovnika koliko je izgubila Hrvatska. Slavonske županije su izgubile 158.515 odnosno 50,65 % od ukupnog gubitka stanovnika Hrvatske. Ova analiza ukazuje na hitnost promjene Zakona o izbornim jedinicama za izbor zastupnika u Hrvatski sabor. Broj zastupnika izbornih jedinica treba usklađivati razmjerno broju stanovnika barem nakon svakog popisa stanovništva.
 
PODJELA HRVATSKE NA PET IZBORNIH JEDINICA
 
Županije
S
B
p %
R
V
Dubrovačko-neretvanska
121 381
107 733
88,76
-
1
Šibensko-kninska
101 436
99 493
98,08
-
1
Splitsko-dalmatinska
449 610
404 843
90,04
-
4
Zadarska
168 672
162 028
96,06
-
2
1. izborna jedinica
841 099
774 097
92,03
12
8
Istarska
208 229
187 471
90,03
-
2
Ličko-senjska
45 943
44 695
97,28
-
1
Primorsko-goranska
286 677
265 631
92,66
-
3
Karlovačka
118 263
111 073
93,92
-
1
Sisačko-moslavačka
152 546
146 400
95,97
-
2
2. izborna jedinica
811 658
755 270
93,05
12
9
Grad Zagreb
802 762
692 141
86,22
12
8
3. izborna jedinica
802 762
692 141
86,22
12
8
Koprivničko-križevačka
109 137
94 444
86,54
-
1
Krapinsko-zagorska
126 334
109 713
86,84
-
1
Međimurska
110 999
96 041
86,52
-
1
Varaždinska
168 560
146 766
87,07
-
2
Zagrebačka
311 416
272 155
87,39
-
3
4. izborna jedinica
826 446
719 119
87,01
12
8
Bjelovarsko-bilogorska
109 822
98 895
90,05
-
1
Virovitičko-podravska
77 086
71 520
92,78
-
1
Brodsko-posavska
143 827
136 481
94,89
-
1
Osječko-baranjska
283 035
253 813
89,68
-
3
Požeško-slavonska
69 583
65 886
94,69
-
1
Vukovarsko-srijemska
159 213
152 334
95,69
-
2
5. izborna jedinica
842 566
778 929
92,45
12
9
Republika Hrvatska
4 124 531
3 719 556
90,18
60
42
 
Oznake:
S = broj stanovnika procjeni Državnog zavoda za statistiku sredinom 2017. godine;
B = broj birača registriran na biračkim mjestima u Hrvatskoj na lokalnim izborima 2017. godine,
p = B/S x 100 = broj birača na sto stanovnika prema procjeni DZS-u sredinom 2017. godine,
R = Broj zastupnika izborne jedinice s razmjernim izbornim sustavom,
V  = Broj zastupnika po županijama s većinskim sustavom izbora kod mješovitog izbornog sustava i
Ukupni broj zastupnika u Hrvatskom saboru bio bi ZHS = 111 = 42 većinski + 60 razmjerno u 6 nacionalnih manjina + 3 dijaspora. 
 
KRETANJE BROJA STANOVNIKA I BROJA ZASTUPNIKA IZBORNIH JEDINICA PREMA POPISU 2011. I PROCJENI DRŽAVNOG ZAVODA ZA STATISTKU SREDINOM: 2015., 2016. i 2017. GODNE. 
 
GODINA
2011.
2015.
2016.
2017.
ΔS
S1.
856 758
849 918
846 607
841 099
15 659
S2.
856 515
829 600
821 997
811 658
44 857
S3.
790 017
799 565
802 338
802 762
-12 745
S4.
855 837
842 223
835925
826 446
29 391
S5.
925 762
882 298
867 482
842 566
83 196
S
4 284 889
4 203 604
4 174 349
4 124 531
160 358
S.V.
856 977,8
840 720,8
834 869,8
824 906,2
32 071,8
pmin.
-7,81
-4,90
-3,90
-2,68
-
pmax.
8,03
4,95
3,91
2,14
-
Z1
20
20
20
20
0
Z2
20
20
20
20
0
Z3
18
19
19
20
-2
Z4
20
20
20
19
1
Z5
22
21
21
21
1
Z
100
100
100
100
0
 
Oznake:
S = broj stanovnika Republike Hrvatske,
S1, S2, S3,  S4, iS5 = broj stanovnika izbornih jedinica,
ΔS = S11 - S17 = promjena broja stanovnika, broja zastupnika i ostalih karakterističnih veličina izbornih jedinica od 2011. do sredine 2017. godine prema procjeni Državnog zavoda za statistiku,
S.V. = srednja vrijednost broja stanovnika izbornih jedinica,
pmin. = Smin. / S.V. x 100 % = odstupanje broja stanovnika izborne jedinice s minimalnim brojem stanovnika od srednje vrijednosti broja stanovnika izbornih jedinica i
pmax. = Smax. / S.V. x 100 % = odstupanje broja stanovnika izborne jedinice s maksimalnim brojem stanovnika od srednje vrijednosti broja stanovnika izbornih jedinica.
Z1, Z2, Z3, Z4 i Z5 = broj zastupnika razmjerno broju stanovnika izbornih jedinica i
Z= prijedlog ukupnog broja zastupnika u općim izbornim jedinicama. Ukupni broj zastupnika u Hrvatskom saboru bio bi  ZHS = 5x20 razmjerno + 8 zastupnika nacionalnih manjina + 3 zastupnika dijaspore = 111
 
Broj stanovnika izbornih jedinica odstupa od srednje vrijednosti izbornih jedinica od -2,68 kod 3. do 2,14 posto kod 5. izborne jedinice. Broj birača odstupa od srednje vrijednosti izbornih jedinica od - 6,96 kod 3. do 4,71 posto kod 5. izborne jedinice. U 1., 2. i 5. izbornoj jedinici je broj birača na 100 procijenjenih stanovnika prevelik. To su izborne jedinice koje graniče s Bosnom i Hercegovinom i Srbijom. Kod razmjernog izbornog sustava svaka izborna jedinica imala bi 20 zastupnika. Broj stanovnika izbornih jedinica osim Grada Zagreba pada od 2001. godine, a naročito brzo od popisa stanovništva 2011. godine, a prema procjeni DZS-u od sredine 2014. godine. Najveći pad ima peta izborna jedinica sastavljena od slavonskih županija i Bjelovarsko-bilogorske. Slavonske županije su prema popisu iz 2001. godine imale oko petinu stanovnika Republike Hrvatske, a prema procjeni DZS-u 2017. godine imaju oko šestinu.Peta izborna jedinica je od popisa 2001. do popisa stanovništva 2011. godine prosječno godišnje gubila 11.658 stanovnika, a od popisa 2011. do 2017. godine prosječno godišnje gubi 13.866 stanovnika. Od sredine 2014. do sredine 2017. godine prosječno gubi godišnje 18.639 stanovnika. Ukupno je od 2001. do sredine 2017. godine izgubila 181.777 stanovnika odnosno 58,09 % od 312.929 stanovnika koliko je izgubila Hrvatska. Treća i peta izborna jedinica prelaze 2001. godine preporučenu vrijednost odstupanja od 10% Venecijanske komisije.
 

Mr. sc. Edo Zenzerović

Anketa

Tko je Andreju Plenkoviću draži?

Utorak, 22/01/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 950 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević