Get Adobe Flash player
Je li lijek opasniji od bolesti?

Je li lijek opasniji od bolesti?

Navijači pomažu sve one koji nastradali, ali nema onih koji brane tzv....

Kakav će biti poslijekoronovski svijet?

Kakav će biti poslijekoronovski svijet?

Trebamo se odmah okrenuti vlastitoj poljoprivrednoj...

Rasizam Berlina i Pariza prema Italiji

Rasizam Berlina i Pariza prema Italiji

Zaraza vratila Europsku uniju u 1951....

Naknadna pamet Borislava Škegre

Naknadna pamet Borislava Škegre

Dragi Borislave, najprije treba rezati davanja raznim...

Moralna i etička sramota novinarstva

Moralna i etička sramota novinarstva

Manjinski mediji, ako žele na tržište, neka se sami...

  • Je li lijek opasniji od bolesti?

    Je li lijek opasniji od bolesti?

    četvrtak, 26. ožujka 2020. 14:12
  • Kakav će biti poslijekoronovski svijet?

    Kakav će biti poslijekoronovski svijet?

    četvrtak, 26. ožujka 2020. 14:03
  • Rasizam Berlina i Pariza prema Italiji

    Rasizam Berlina i Pariza prema Italiji

    četvrtak, 26. ožujka 2020. 15:14
  • Naknadna pamet Borislava Škegre

    Naknadna pamet Borislava Škegre

    utorak, 24. ožujka 2020. 20:18
  • Moralna i etička sramota novinarstva

    Moralna i etička sramota novinarstva

    utorak, 24. ožujka 2020. 17:36

Bez revizije suđenja Andriji Artukoviću nema mira u Hrvatskoj

 
 
Čini mi se da se i u američkoj predsjedničkoj kampanji, pojam PROMJENE koristi kao potreba promjene vlasti. Kao REFORME (Radimira Čačića). A dolazi li do promjene američke vanjske politike, nakon promjene vlasti prema Bliskom istoku, Balkanu, Južnoj Americi i Dalekom istoku? Da i ne. Dolazi do promjene taktike, ovisno o stanju na tom prostoru… priprema rata, izazivanje rata, promjena saveznika i završavanje rata. Također, tu je važno i unutarnje stanje u SAD-u. Svakako da su velike žrtve u Vijetnamu morale izazvati promjenu američke politike prema Vijetnamu. Dakle, tu se može govoriti o promjeni taktike, ne o promjeni strategije. A strategija SAD-a prema Hrvatima je konstantna, samo se taktika mijenja.
Slikovni rezultat za andrija artukovic anto nobiloSlikovni rezultat za andrija artukovic anto nobilo
SAD je, navodno pomogao Hrvatskoj u Oluji, ali je SAD izvršio pripreme za srpsku agresiju na Hrvatsku, zaustavio Hrvate pred Banja Lukom, izgradio srpski Spomen dom u Srbu, i što je najvažnije, u muzeju u New Yorku napisane su laži o Jasenovcu. O strategiji SAD-a prema Hrvatskoj, najbolje govori (piše) Zvonimir Došen na portalu DRAGOVOLJAC. Naime, Zvonimir Došen na tom portalu navodi pismo Maksa Luburića. A u tom pismu Luburić govori o njegovu sastanku 1945. s nadbiskupom Stepincem. Sastanku, na kojem su nastojali spasiti vojsku i narod. Odnosno, napustiti Zagreb ili ne. U toj dvojbi, i Luburić i nadbiskup Stepinac iznose bojazan da bi, u slučaju ostajanja u Zagrebu, i Amerikanci bombardirali Zagreb. Pa je bolje napustiti Zagreb, da bi se poštedio razaranja. Pa možemo promjene politike SAD-a prema Hrvatskoj svesti na ovu „SAD pomogao Hrvatskoj u Oluji, ali je SAD pripremio srpsku agresiju na Hrvatsku, prije Oluje“ (zabranom istine o Jasenovcu).
 
A Škorine PROMJENE? Kako izvesti te promjene? Jesu li Škorine promjene kao Čačićeve reforme? Kako antifašiste izbrisati iz hrvatskog Ustava i kako nacionalnim manjinama oduzeti vlast u Hrvatskoj? Ja, ne da mislim, ja kategorički tvrdim da se to ne može bez nastupa Igora Vukića na HRT-u (Dnevnik i Otvoreno). Što bi bio početak promjena. Nakon toga slijedi revizija pravosudnog procesa protiv Andrije Artukovića, ekspertiza „Bajramovićeva intervjua Feralu, ekspertiza Nobilova izvješća za Ahmiće, ulaz DORH-a u Naš Hajduk, otvaranje arhiva, povrat arhivske građe iz Beograda, otkrivanje vlasnika one ploče u Jasenovcu, i na kraju odbacivanje Tite kao Josipa Broza.
 
U tjedniku 7 Dnevno od 10. siječnja 2020. vrišti naslov 5 NEPOBITNIH DOKAZA DA TITO NIJE JOSIP BROZ. Pa ih se redom navodi. Što zahtijeva obveznu objavu na HRT-u (Dnevnik i Otvoreno). Prije toga u Saboru. Nakon čega bi ministar hrvatske policije, sutra dan morao poslati policiju u Kumrovec da uklone Maršalov spomenik, gospodine Škoro. Nadalje, rezolucije VE 4813 iz 2019. zahtijevaju promjene u Hrvatskoj, ne da ih netko obećava kao svoju politiku. Te rezolucije zahtijevaju reviziju pravosudnog procesa protiv Andrije Artukovića. Koji je izvršen za vrijeme totalitarnog režima, čije se posljedice ne mogu ukloniti bez revizije tog procesa. A tužitelj iz tog procesa (Anto Nobilo) iz totalitarnog režima, jedan je od najmoćnijh odvjetnika u Hrvatskoj, gospodine Škoro. Pa možemo reći kako je Anto Nobilo ogledalo hrvatskog pravosuđa. Pa i onog u Den Haagu koje je koristilo Nobilovo izvješće za Ahmiće. A u domaćem „Bajramovićev intervju Feralu. Po kojem je optužen i osuđen Tomislav Merčep. I po kojem Svijet gleda dramu Obitelji Zec, kao Hamleta. Možda bi ekspertiza Nobilova izvješća za Ahmiće pomogla Jadranku Prliću, kao ekspertiza „Bajramovićeva intervjua Feralu“ Tomislavu  Merčepu. Kao i ona ploča u Jasenovcu? Izgleda da se i ona koristi kao oruđe nacionalnih manjina. Hoće li vaše promjene završiti kao Karamarkov progon partizanskih zločina (samo Josip Boljkovac), gospodine Škoro?
 

Jure Vukić, Tribanj

Ostojin spomenik braniteljima ne simbolizira nikoga ni ništa

 
 
Rad je izabrao Ocjenjivački sud sud u sastavu: prof. Mirko Vuco, akademski kipar, izv. prof. art Daniel Kovač, p.l.k., prof. Ivica Župan, povjesničar umjetnosti, prof. Krešimir Rogina, d.i.a., pročelnik za kulturu Radovan Dunatov, Anita Šare, predsjednica Udruge udovica hrvatskih branitelja Domovinskog rata, Tonka Bajlo, tajnica Udruge roditelja poginulih branitelja domovinskog rata zadarske županije uz obrazloženje:
prva_nagrada_1447935016
Prvonagrađeni rad u najvećoj mjeri zadovoljava sve natječajne kriterije. Rad je strukturiran u obliku kocke i samom tom simbolikom odaje snagu odlučnosti i stabilnost. Svaka stranica ove kocke odaje različita likovna rješenja, prepuna tražene simbolike, nadahnute kulturnom i socijalnom atmosferom grada i kraja u koji se spomenik postavlja, posebno asocijacijom na trajnost grada koja seže još u antičko doba. Simboli vezani za Domovinski rat i stradanje lokalnog kućanstva ostvareni su suptilno i diskrektno, pomalo šifrirano. Autor je senzibilno pronašao pravu dimenziju spomenika, uvažavajući prostorne znakovitosti parka.
Posebnu kvalitetu ovog rješenja daje znalačko i pomalo duhovito impostiranje spomenika u park. Autor je spomenik istodobno postavio tako da bude blizak promatraču i da s njim odlično komunicira. Od svih predloženih rješenja, ovaj spomenik najbolje komunicira s predloženom lokacijom.
Naručitelju se sugerira da u pregovaračkom postupku s autorom razmotri mogućnost realizcije spomenika u odljevu aluminija. Sugerira se autoru da iznađe mogućnost notiranja činjenice da je spomenik posvećen svim poginulim braniteljima Domovinskog rata sa područja zadarske županije.[/pullquote]Akademski kipar Tomislav Ostoja, pobjednik je natječaja kojeg su proveli Grad Zadar i HDLU za spomenik braniteljima poginulim u Domovinskom ratu.
O pobjedničkog radu zadarski povjesničar umjetnosti i likovni kritičar Vinko Srhoj je za Zadarskilistnapisao osvrt kojeg prenosimo u cjelosti.
 
– Nesporno najveći naš autoritet na polju teorije kiparstva koji je nedavno objavio kapitalnu knjigu o hrvatskom kiparstvu posljednjih šezdeset godina Ive Šimat Banov, predložio je da uvedemo moratorij na spomenike dok ne dođu pitomiji ljudi i vrijeme. “U zemlji novčarskih gulikoža i pučkih kuhinja, u kojoj spomenici trebaju živima a ne umrlima, trebalo bi završiti ovu kretenizaciju hrvatske svakodnevice čekajući bolja vremena i bolje ljude”, ogorčeno je zapisao Banov. Banov nadalje tvrdi da “je nasilništvo odozgo (udaranje pečata i znakova svoje vladavine) i neukost odozdo (razumljivost, naši-vaši) sve odvelo k banalnosti i doslovnosti”, a da “kiparstvu nije ništa bolje ukoliko smo promijenili gospodara, a šahovnica, primjerice, zamijenila zvijezdu petokraku.” Da kiparstvu, odnosno, spomeničkoj skulpturi, kada je Zadar u pitanju, nije ništa bolje ni u slučaju upravo obznanjenih rezultata natječaja za spomenik poginulim braniteljima, govori i izbor rješenja kipara Tomislava Ostoje.
 
Ne tako davno 2009. godine jedan je drugi natječaj, onaj za Spomenik pobjedi nagrađenog Branka Silađina neslavno propao, jer na tom doslovce komadu čelika koji nije dosegnuo skulpturalnost, zainteresirane strane, branitelji i crkva, nisu uočili niti znakove vjere, niti simbole pobjede, nije bilo primjerice ni očekivanog križa, niti hrvatskog grba, niti bombi, niti “rašpi i rivolvera”. U Jazinama je trebao osvanuti petnaestmetarski dizajnerski obelisk krnjeg vrha i to je sve, što je predstavnika jedne braniteljske udruge ponukalo na izjavu “da ako apstrakcija treba predstavljati spomenik pobjedi, onda je i ta pobjeda bila apstraktna.” Po tom ingenioznom zaključku ispada da apstrakcija nikako ne može biti konkretna i da samo figuracija nosi značenje i upućuje da se je nešto stvarno dogodilo. Argumentacija je to otprilike na razini one kada za nekoga koji previše umuje podrugljivo kažete da filozofira. Figuracija ili nefiguracija (asptrakcija) uopće nisu modeli koji bi nešto rekli o kvaliteti skulpture, pa ni o njezinoj simboličkoj poputbini, nego samo stilemi od kojih će dobar kipar napraviti uspješno, a loš, makar se zakitio svim mogućim simbolima i oznakama, grbovima i strojnicama, neuspješno rješenje. Silađinovo rješenje iz 2009. godine nije problematično zato što je “apstraktno”, nego zato što je loše, odnosno zato što i nije riječ o skulpturi.
 
Kako je, pak, žiri u obrazloženju prvonagrađenog rada autora Tomislava Ostoje obrazložio svoju odluku? Rekli bismo otprilike onako kako je Silađin tumačio svoj obelisk tvrdeći da čelik, od kojega je trebao biti napravljen, ostavlja dojam optimizma. Za Ostojino rješenje žiri je zaključio da već sam oblik kocke “odaje snagu odlučnosti i stabilnost”. Drugim riječima da je već sam oblik kocke (možda i one Vegetine, da se našalimo) za kipara obavio pola posla, ako ne i cijeli. Jer ako je kocka sama po sebi odlučna i stabilna, tu više za kipara nema puno posla. Tko je kriv ostalim natjecateljima da se nisu sjetili kocke, kao da nam poručuje žiri. Nadalje opisujući rad žiri je u njemu prepoznao simbole Domovinskog rata i stradanje lokalnog pučanstva, kulturnu i socijalnu atmosferu grada i kraja. To što u par plitkih površinskih ogrebotina Ostojine kocke to ne možete ni pored najzdravijih očiju vidjeti, govori ili da smo svi slijepci (pretpostavimo da je tako, ali bismo opet mogli nešto od toga prepoznati dodirom) ili je žiri u posjedu nekih skrivenih tajni djela za koje samo on zna. Žiri nadalje u Ostojinoj kocki vidi i “trajnost grada koji seže još u antičko doba”. Ni uz najbolju volju nikakvu antiku tu nećete pronaći, jedino križ kao simbol koji se prepoznaje na jednoj od stranica kocke.
Nadalje, posebnu kvalitetu ovog rješenja žiri vidi u znalačkom i pomalo duhovitom impostiranju spomenika u park. Kakva je duhovitost tu postignuta stvarno je, ako već ne za samu kocku, degutantno za one koje navodno simbolizira – pale branitelje. Žiri nas uvjerava da je sve to o čemu govori u obrazloženju, postignuto “suptilno i diskretno, pomalo šifrirano.” Vjerujte mi, ni uz najbolju volju razgledajući kocku sa svih strana, ne ćete naći ključ za dešifriranje suptilnih znakova koje vidi žiri, jer ih jednostavno nema.
 
No ostavimo po strani ocjenjivački sud i njegova suptilna obrazloženja, i pogledajmo što nam nosi prvonagrađeni rad Tomislava Ostoje. Ostojina javna skulptura jedan je od onih naših spomeničkih primjera koji ne izaziva ni oduševljenje ni zgražanje, ili riječima Šimata Banova za jedan drugi slučaj, predstavlja “srednju žalost” našega kiparstva. Najmonumentalniji Ostojin spomenik podignut u Vukovaru dobro je koncipiran u smislu masivnih blokova koji razmicanjem tvore šupljinu u obliku križa. No potpuno nepotrebno urezivanje, odnosno crtanje pruga i plitkih geometrijskih tijela po vanjskom oplošju, kao i nedovoljna zakrivljenost blokova koja bi dinamizirala ansambl, i ovaj su spomenik učinili dvojbenim rješenjem. Što pak donosi zadarska “kocka”? Kocka je nažalost ostala kockom kao takvom, ništa više od geometrijskog oblika od kojega kipar nije stvorio kiparsku formu. I na takvu “neoblikovanu” formu kipar je, nažalost, ponovno počeo “crtati” tj. izvoditi plitki reljef apstraktnih ogrebotina koje ništa ne govore, pogotovo ne simboliziraju, nego su sasvim bezidejno zarezivanje, grebanje površine apstraktnim uzorkom pruga i plitkih šupljina. Umjesto rešetki pruga mogli su biti i krugovi ili elipse, svejedno površina kocke ne bi ništa govorila. Simbolima, kakve vidi žiri natječaja, nigdje ni traga. Osim “spasonosnog” oblika križa koji zauzima jednu od strana kocke, koji je, valjda, primirio lokalne duhove koji su se tako uznemirili Silađinovim obeliskom i bez križa i bez krunice i bez strojnice, da su u njemu počeli otkrivati masonsku podvalu arhitekta, Ostojin rad ne simbolizira nikoga ni ništa. Nejasnim ostaje i to zašto je križ jedinim simbolom koji je istaknut na “kocki”. Isticanje simbola samo jedne vjere na spomeniku svenacionalne pobjede, isključivanje je onih koji su u ratu sudjelovali kao vjernici drugih konfesija ili nevjernici koji se nisu svrstavali ni pod jednim stijegom osim državnog. Da ne govorimo koliko se jedan važni simbol prostituira apliciranjem na mjesta gdje spada i ne spada, pretvorivši se u opće mjesto bezidejnosti onih koji ne znaju drugačije istaknuti nacionalnu ili vjersku opredijeljenost.
 
Niti ostali radovi koje je žiri prepoznao kao kvalitetne, također nisu na visini zadatka javne skulpture, i zapravo predstavljaju neinventivna rješenja s minimumom potencijalnosti da se izvedbom razviju u izrazitije forme, poput rješenja Marka Gugića i sterilnog tordiranog stupa trećenagrađenog Josipa Bosnića. Rad koji je bio još najbliži formi koja je svojim autoritetom mogla stajati na javnoj površini (zanimljiva je i interakcija pokreta i zvuka na njemu) onaj je Petra Barišića, za kiparov kapacitet pomalo razočaravajući rad koji je ipak dobio “utješnu nagradu” u vidu posebnog priznanja ocjenjivačkog suda. Što reći na koncu za zadarske javne skulpture i redom neuspješne natječaje, nego se i ovdje složiti s Ivom Šimatom Banovom koji predlaže moratorij na spomenike koji nisu ni loša slika ni loši kip, zatvoreni u nekom muzeju ili galeriji, nego ožiljci u javnom prostoru koji zauvijek obilježavaju prostore našeg zajedničkog življenja nepopravljivim ranjavanjem vizure grada.
 

Vinko Srhoj, Zadarski list, R.I., https://www.zadarnews.hr/ostojin-spomenik-braniteljima-ne-simbolizira-nikoga-ni-nista/

Može li narav biti grijehom ranjena?

 
 
Božu je obožavala, a s Rajkom je kao u raju.
Brak je zato da bi muž i žena mogli komunicirati dan-noć.
Javol samo kaže, ali ne prizna.
Jesu li skijaši lauferi kad laufaju na laufu?
Kad ideš u Međugorje pozdravi mi gospu.
Kad je u Vukovaru zabranjena ćirilica, zašto u Varaždinu nije ekavica?
https://bloximages.chicago2.vip.townnews.com/alligator.org/content/tncms/assets/v3/editorial/0/9b/09b5c936-6cb6-11e5-8f65-a792e7da79df/5614b080bb620.image.jpg?resize=1200%2C800
Klinac starom: Zašto se okolo hvališ da si me napravio kad velečasni pripovijeda da nas je stvorio Bog.
Može li i zubarica biti doktorica?
Može li narav biti grijehom ranjena?
Mnogima još uvijek nije jasno je li ljubav san ili mašta.
Muslimani imaju pravo kada neće musavu krmačetinu.
 
Najbolja je napredna stranka kao sve.
Najhrvatskija Ružina stranka dr. A. Starčević a/a ili rasprd.
Najprirodniji je brak između Slavonca i Šokice.
Navodno su se Hrvatska i kinesko selo – pobratili.
Neki izvanbračno dijete od milja zovu fačuk, neki naranče, a neki kopilče.
Neki su uništavali maškare, iako je svetinja kao i himna.
Nekoć davno i muški su bili pametni dok su nosili suknje.
 
Ne sumnjajte i ne mrzite one koje niste ni upoznali.
Samo savjetuju da peremo ruke, a jezik?
Škorina stranka prvotno trebala zvati WV (Veseli vinciliri).
Učlanio bih se u Opciju za promjene, ali ne znam je li na bolje ili na dolje.
U politici i Saboru ima svakakvih, samo nedostaje veterinara.
Užasno je kad poštenjak guli u Remetincu, koji je za lopove i dr. (ne doktore!).
Zašto se u demokraciji smije govoriti kako hoćeš, a ne smije što hoćeš?
Zašto se neki služe ekavicom „trebam“ umjesto ijekavicom „trijebam“?
 
OSVRT NA TJEDNE IZJAVE U HF-u
 
IZJAVE
 
Bačić: Predsjednici 168 stranaka imaju toliko vizija.
 
Bernardić: Što bi ja i koga predstavljao na inauguraciji.
 
Latić: Proračunati kao i pročitani.
 
Sanja: Sanja da će biti bolje kada bude političke volje.
 
Vojko: Jesi li vidio koliku.
 
TVRDNJE
 
Vaso: Ne mogu dočekati da i ja budem konačno jednom veliki vođa.
 
Izetbeg: Serior ili junior?
 
Željka: Interes je djece da ih homoseksualci odgoje pederski.
 
Igor: Ustavna igra skrivača.
 
Vice: Ustavni su sudci nazadni poput pedera.
 
Krešo: A protuudar?
 
Željko: „Zašto smo se borili?“.
 
Ninočko: Divovska je petokraka simbol Rijeke.
 
Slobo: Nije važno, glavno da je kripto.
 
GOVOR MRŽNJE
 
Sandrak: Inkvizicija spaljuje zaraznu lutku.
 
Vojko: Što će Rijeci strani tamburaši.
 
Vesna:  Opasna masonska familijarna obitelj.
  
JUGONOSTALGIJA
 
Vojko (repete): Riječani oponašaju  poze svojih spomenika.
 
BLA-BLA
    
Željna: Ne laži, nego se zalaži.
 
BOLJŠEVIZAM
 
Ako je država laička – nije premijer.
 
GLUPOST
 
Davoran: Ako slučajno preuzmemo vlast bit će plača i koješta.
 
HOMOSEKSUALIZAM
 
Zoran: Da sam vlastan kaznio bih piromane ružne lutke.
 
Sabina: Dobro je što se i Ustavni sud brine za buduće pedere.
 
(Ne)narodna stranka: Čak nas i Ustavni sud posluša.
 
RELATIVIZACIJA
 
Vesna: Smije se kad smije.
 
REVIZIJA POVIJESTI
 
Markešić: Plaše vas i s oltara.
 
VELIKOBOŠNJAŠTVO
 
Musić: Bošnjaci se se povlačili, a Šokci protjerali.
 

Martin Jakšić

Anketa

Čega se više bojite?

Subota, 28/03/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1732 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević