Get Adobe Flash player
Nametnuta protuhrvatska Plenkovićeva pomirba

Nametnuta protuhrvatska Plenkovićeva pomirba

Primjer Milana Babića je dobar i jedini ispravan put za suživot i...

Karolina Velika!

Karolina Velika!

Vidimo izgrađenu osobu koja njeguje obiteljske vrijednosti i od koje...

Plenković je u svojoj izdaji nadmašio i Titu

Plenković je u svojoj izdaji nadmašio i Titu

Vraća Hrvatskoj ustav iz 1974., jer vraća Srbe u ustav, i onda će ići...

IDS talijanizirao Istru i udaljio od Hrvatske

IDS talijanizirao Istru i udaljio od Hrvatske

IDS-u je uspjelo što nije ni Benitu...

Tko su ti koji kontroliraju istinu!?

Tko su ti koji kontroliraju istinu!?

Najviše fantazije danas ima u genderističkoj...

  • Nametnuta protuhrvatska Plenkovićeva pomirba

    Nametnuta protuhrvatska Plenkovićeva pomirba

    utorak, 04. kolovoza 2020. 13:16
  • Karolina Velika!

    Karolina Velika!

    utorak, 04. kolovoza 2020. 13:09
  • Plenković je u svojoj izdaji nadmašio i Titu

    Plenković je u svojoj izdaji nadmašio i Titu

    četvrtak, 06. kolovoza 2020. 09:32
  • IDS talijanizirao Istru i udaljio od Hrvatske

    IDS talijanizirao Istru i udaljio od Hrvatske

    utorak, 04. kolovoza 2020. 13:04
  • Tko su ti koji kontroliraju istinu!?

    Tko su ti koji kontroliraju istinu!?

    četvrtak, 06. kolovoza 2020. 17:31

Spriječeno nekoliko neoprostivih propusta

 
 
Prvobitni prijedlog Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika predviđao je da "operater ili vlasnik offshore platforme bez odlaganja u roku ne dužem od 12 sati obavijesti nadležna državna tijela o velikoj nesreći ili o situaciji u kojoj postoji neposredan rizik od velike nesreće"... Sva sreća da su zeleni pažljivo čitali što piše.
http://images.energetika-net.com/media/article_images/big/platforma-ivana-a-k-20120301083202038.jpg
Javnost se poprilično ispuhala oko Strategije plana i programa istraživanja i eksploatacije ugljikovodika na Jadranu, pa se nekako "ispod radara" provukao drugi, bitno važniji dokument - Prijedlog Zakona o sigurnosti pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika. Taj Zakon, koji će definirati kako će naftaši raditi na Jadranu, prošli je tjedan usvojila Vlada i trebao bi hitno biti usvojen u Saboru, prije ljetne stanke. Njime se u naše zakonodavstvo implementiraju europske i svjetske direktive o offshore istraživanju i bušenju koje su nakon nesreće u Meksičkom zaljevu znatno postrožene, a valja zabilježiti da je tek budnom reakcijom Zelenih u javnoj raspravi spriječeno nekoliko neoprostivih propusta. Te, detektirane greške u prenošenju EU-legislative u naše zakonodavstvo tako su velike da rađaju ozbiljnu sumnju u kompetencije, odgovornost pa čak i u dobre namjere zakonodavca, koji na sva usta govori kako mu je Jadran srcu mio. Naime, u Prijedlogu Zakona koji je upućen na javnu raspravu je stajalo da "operater ili vlasnik bez odlaganja u roku ne dužem od 12 sati obavijesti nadležna državna tijela o velikoj nesreći ili o situaciji u kojoj postoji neposredan rizik od velike nesreće". Dakle, može se dogoditi nekontrolirana erupcija, požar ili veliko izlijevanje nafte u Jadran, a naftaši imaju taman dovoljno vremena da emigriraju u Južnu Ameriku i od tamo pošalju goluba pismonošu s viješću da se događa neko zlo! 
 
U prijedlogu zakona koji je usvojen na Vladi tih kobnih "12 sati" ispravljeno je u i dalje nejasan termin "bez odlaganja". Ta izmjena napravljena je intervencijom jednog građanina koji je pažljivo iščitavao Zakon, a grozomornu grešku zakonodavca nije primijetila ni Ina, ni OMV, a bome ni zelene udruge čiji doprinos javnoj raspravi je zaista bio pun pogodak, jer su spriječile poguban sukob interesa. Naime, MINGO-v tim koji je mjesecima radio na zakonu posve je pobrkao lončiće u shvaćanju Direktive o sigurnosti odobalnih naftnih i plinskih djelatnosti. Ta Direktiva nalaže da funkcije sigurnosnog i okolišnog nadzora odobalnih aktivnosti moraju biti strogo odvojene od funkcija koje se odnose na ekonomski razvoj prirodnih bogatstava, uključujući izdavanje odobrenja naftašima i upravljanje prihodima, jer je riječ o sukobu interesa. Direktiva propisuje da nadležno tijelo mora biti neovisno i objektivno te da mora imati dovoljno resursa za poduzimanje učinkovitih, razmjernih i transparentnih mjera, pa i nalaganje prekida djelatnosti ako nisu ispunjeni uvjeti sigurnosti i zaštite okoliša. Time se Direktiva vrlo detaljno bavi, jer su u praksi uočeni vrlo veliki problemi kada su naftaše nadzirali oni koji o njima ekonomski ovise. Ipak, tko god je direktivu iščitavao, zaključio je da bi upravo Agencija za ugljikovodike - ista ona koja ima viziju Hrvatske kao nove naftne regije u srcu Europe - trebala biti ključno tijelo za okolišni nadzor onih kojima izdaje dozvole i odobrava poslovne planove i na kojima zarađuje! Na taj eklatantan sukob interesa upozorili su zeleni; Greenpeace, Zeleni Istre i Zelena akcija, pa je ta odredba promijenjena i naftaše će nadzirati Koordinacija u kojoj sjede predstavnici MINGO-a, Agencije za ugljikovodike, Hrvatskog registra brodova, ministarstva nadležnog za pomorstvo, Državne uprave za zaštitu i spašavanje, ministarstva za zaštitu okoliša i prirode i Agencije za prostore ugrožene eksplozivnom atmosferom. 
 
OK, to je adekvatno riješeno, ali iako se deklarativno navodi da je koordinacija dužna djelovati neovisno o politici, transparentno i dosljedno, nacrt Zakona i dalje ne osigurava financijsku nezavisnost "Koordinatora-kontrolora", koji će se moći financijski namiriti (jedino) od koncesionara jer je lakonski navedeno da nisu potrebna nikakva proračunska sredstva za provedbu zakona! Direktiva koja je trebala biti primjereno transponirana u naše zakonodavstvo navodi mogućnost djelomičnog financiranja od koncesionara, ali putem posebno uspostavljenih mehanizama koji bi trebali isključiti njihov ikakav utjecaj na nadležne institucije. Naš Zakon te mehanizme uopće ne spominje.... 
 
Nadalje, OMV je primijetio da prijedlog Zakona ne spominje dobru naftašku praksu („best practice“) i svjetski prihvaćene standarde, ni kao mogućnost primjene niti kao obavezu. "To je inače formulacija koja se uobičajeno primjenjuje u sličnim dokumentima koji u nedostatku relevantnih provedbenih propisa, pruža podršku u vođenju cjelokupnog projekta vezanog na odobalne aktivnosti. Stoga, predlažemo navesti mogućnost korištenja uobičajene naftaške prakse dokazane u svijetu", pišu OMV-ovci u javnoj raspravi. Kao odgovor na taj komentar (koji je, usput rečeno - odbijen) navodi se nekakvo trabunjanje o zajedničkom obrascu kojim vlasnici off-shore platformi razmjenjuju informacije o pokazateljima velikih opasnosti. Eto, tako se rađao Zakon koji se bavi milijunom detalja o sprječavanju velikih opasnosti, što će znatno opteretiti naftaše, a svima nama njihov angažman treba jamčiti da se doista čini sve da se zaštiti naše plavo more. Može li se nakon tako krupnih propusta (koje sam navela kao laik, a ne kao stručnjak za sigurnost off-shore aktivnosti!) biti uvjeren u besprijekornu kvalitetu Zakona koji treba čuvati Jadran ovakav kakav sada jest? Zadržat ću svoj zaključak za sebe, vi donesite svoj.
 

Nina Domazet, www.energetika-net.com

Prije godinu dana manjak je iznosio 621,5 milijuna eura, a sada 714,38 milijuna eura

 
 
Kako piše američki RTT News hrvatski trgovinski deficit u ožujku se povećao. Hrvatski vanjskotrgovinski deficit u ožujku se povećao u odnosu na prethodni mjesec, pokazalo se brojkama koje je u ponedjeljak objavio Državni zavod za statistiku. Vanjskotrgovinski deficit u ožujku se pogoršao na 714,38 milijuna eura u odnosu na 550,91 milijun eura prethodnog mjeseca. Prije godinu dana manjak je iznosio 621,5 milijuna eura.
http://princess-stocks.com/wp-content/uploads/2015/05/RTT_PR_Logo.jpg
Izvoz robe u ožujku je porastao na 955,34 milijuna eura u odnosu na 877,22 milijuna u veljači. Uvoz se povećao s razine od 1,43 milijarde eura prethodnog mjeseca na 1,67 milijarde eura u ožujku. Pokrivenost uvoza izvozom iznosila je 57,2 posto. U prvome tromjesečju godine ukupan trgovinski deficit zemlje iznosio je 1,7 milijarde eura. Izvoz je iznosio 2,6 milijarde eura, a uvoz 4,2 milijarde eura.
 

Darko Kovačić

Holy, Novak i Puharić upozoravaju da je za restrukturiranje HEP-a do sada plaćeno 7 milijuna kn, a cijena raste

 
 
Predsjednica  ORAH-a Mirela Holy, dr. sc. Milan Puharić, energetski stručnjak i Mladen Novak, nezavisni saborski zastupnik na konferenciji za medije upozorili su na netransparentno trošenje novca HEP-a na različite konzultantske i marketinške usluge. Holy je početkom travnja Vladi uputila zastupničko pitanje na ovu temu, a u odgovoru, osim golog priznanja da je HEP sklopio ugovore o suradnji koje je zastupnica Holy navela u pitanju, nije iznesena nijedna konkretna informacija. Stoga su zastupnici i dr. sc. Puharić izrazili sumnju da se radi o korupcijskim poslovima jer je potpuno nejasno zašto HEP koristi konzultante kada na raspolaganju ima 12.000 zaposlenika svih struka (inženjera, pravnika, ekonomista itd.) koji su zasigurno stručniji od vanjskih stručnjaka. Naglasili su da se u povijesti HEP-a, prema tvrdnjama zaposlenika HEP-a, nikada u ovakvom obimu nisu koristile takve usluge. Radi se o sljedećim ugovorima koje i Vlada RH priznaje u odgovoru: angažman vanjskih konzultanta za evaluaciju ponuda za Plomin C; studija restrukturiranja HEP-a; studija operativnog i strateškog restrukturiranja HEP Operatora distribucijskog sustava te podrška u implementaciji; angažman vanjskih savjetnika za pokušaj kupoprodaje već izgrađenih vjetroelektrana (ukupno osam); angažman marketinške tvrtke Real grupe od strane sektora HEP-a za razvoj proizvoda i usluga, koji je platio Real grupi 20-ak mil. kuna u 2014. godini. 
http://www.riteh.eu/Repository/Slike/Velike%20slike/Konzalting_slika.jpg
"Prema dobivenim informacijama za Studiju restrukturiranja HEP-a do sada je plaćeno oko 7 milijuna kuna, Studija nije dovršena, a traže se aneksi u iznosima od 1,6 milijuna kuna. Studija operativnog i strateškog restrukturiranja HEP Operatora distribucijskog sustava te podrška u implementaciji, procijenjena je na 8,5 milijuna kuna. Poslije restrukturiranja HEP d.d. nastavlja se s restrukturiranjem tvrtki kćeri kojih je velik broj pa se postavlja pitanje koliko će taj posao u konačnici stajati i je li HEP sam sposoban provesti restrukturiranje kompanije", rečeno je na konferenciji. Iako Vlada u odgovoru tvrdi da je projekt TE Plomin C ključan strateški projekt HEP-a, govornici smatraju da je danas potpuno jasno da taj projekt u koji je HEP uložio gomilu novca neće biti realiziran jer HEP neće dobiti 'zeleno svjetlo' EU za sklapanje povlaštenog ugovora o otkupu električne energije s Marubenijem koja je u nekoliko država osuđena zbog davanja mita. HEP je pregovarao s Marubenijem o cijeni između 70 i 120 eura po MW, iako je trenutna tržišna cijena 35 eura po MW. 
 
U ORAH-u naglašavaju da je poseban problem Centar za praćenje energetskih investicija koji ničemu ne služi osim izvlačenju novca iz HEP-a i drugih energetskih kompanija. U kolovozu 2012. godine CEI je pokrenuo natječaj za financijsko savjetovanje u energetskom sektoru s ciljem sklapanja okvirnog ugovora na vremensko razdoblje od 4 godine, a iznos je bio 87,5 milijuna kuna. Nakon toga je slijedio natječaj za pravno savjetovanje u iznosu od 25 milijuna kuna. "Nameće se pitanje kakva je to konzultantska institucija koja umjesto da sama prati investicije angažira druge konzultante, a jedini ispravan zaključak jest da je osnovni cilj CEI-a bio prijenos novca iz javnih tvrtki, prije svega HEP-a, u džepove raznih konzultanata i bankara. Apsurdno je da među angažiranim konzultantima uopće nema eksperata iz energetskog sektora već su to uglavnom revizorske kuće koje bi se trebale angažirati nakon izgradnje energetskih objekata, a ne u fazi koncepcije i provođenja studija izvedivosti", stoji u priopćenju. 
 
Zastupnik Mladen Novak se posebno osvrnuo na pokušaj privatizacije HEP-a uz pomoć IPO modela. Naime, u proceduri je izbor financijskog savjetnika za privatizaciju HEP-a, a ova odluka nije uslijedila nakon provedene sveobuhvatne rasprave unutar Hrvatske elektroprivrede d.d. a postavlja se pitanje i je li Uprava HEP-a izvijestila Vladu RH o tijeku i rezultatima gore spomenutih studija restrukturiranja odnosno ima li uopće smisla angažirati savjetnike za privatizaciju, a da se ne znaju obrisi novog ustroja HEP-a i njegove prilagođenosti Trećem energetskom paketu.
 

Nina Domazet, www.marketing-net.com

Anketa

A. Plenković i T. Medved dodvoravaju se Srbima. Je li to izdaja?

Srijeda, 12/08/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1672 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević