Get Adobe Flash player
Ciljana destrukcija ozbiljnih razmjera

Ciljana destrukcija ozbiljnih razmjera

Svima kojima je Zdravko Mamić smetnja žrtve su opsjene, obmane i...

Jal i ljubomora na Miroslava Škoru

Jal i ljubomora na Miroslava Škoru

On je jednostavno jednostavan, neponovljiv, prisutan u svakom domu, bećar,...

Miting u Srbu trebalo bi zabraniti

Miting u Srbu trebalo bi zabraniti

To nije bio nikakav ustanak domicilnih Srba, nego stravičan pokolj Hrvata...

Nastavak njegovanja fašističke tradicije

Nastavak njegovanja fašističke tradicije

Talijani podižu spomenik jednome od ideologa...

Novi župan nameće talijanski jezik

Novi župan nameće talijanski jezik

Istarska convivenza u režiji IDS-a nije suživot, nego gušenje...

  • Ciljana destrukcija ozbiljnih razmjera

    Ciljana destrukcija ozbiljnih razmjera

    srijeda, 17. srpnja 2019. 14:32
  • Jal i ljubomora na Miroslava Škoru

    Jal i ljubomora na Miroslava Škoru

    srijeda, 17. srpnja 2019. 14:28
  • Miting u Srbu trebalo bi zabraniti

    Miting u Srbu trebalo bi zabraniti

    srijeda, 17. srpnja 2019. 14:25
  • Nastavak njegovanja fašističke tradicije

    Nastavak njegovanja fašističke tradicije

    srijeda, 17. srpnja 2019. 14:18
  • Novi župan nameće talijanski jezik

    Novi župan nameće talijanski jezik

    četvrtak, 18. srpnja 2019. 15:26

Najviše dionica ima Croatia osiguranje koje je u vlasništvu Adris grupe

 
 
Republika Hrvatska nominalno iz vlasništva Uljanika izašla još prije sedam godina. U to vrijeme premijer je bio Zoran Milanović, a ministar Radimir Čačić privatizirao je pulskog diva tako što je većinski paket pulskog brodogradilišta prodao za 10 posto nominalne vrijednosti radnicima i tvrtkama i mirovinskom fondovima usko vezanima za državni proračun. Iako istarski političari i sindikalisti uporno ponavljaju kako je Uljanik jedino brodogradilište koje nije restrukturirano, ono to jest, a taj posao odrađen je u dvije faze. Najprije je državni udjel prepušten radnicima, a nakon toga je provedena dokapitalizacija, u kojoj su sudjelovali institucionalni ulagači.
https://splash247.com/wp-content/uploads/2016/03/Uljanik.jpg
Radnicima je prodano 1,3 milijuna dionica po povlaštenoj cijeni od 51,23 kune, što je ukupno iznosilo 66,5 milijuna kuna. Nakon poklanjanja dionica radnicima uslijedilo je smanjenje, a zatim i povećanje kapitala izdavanjem 1,1 milijun dionica po cijeni od 90 kuna. Te nove dionice u vrijednosti od 100,8 milijuna kuna kupili investitori. No kao što ton kod nas inače biva, radilo se samo o formalnoj promjeni. Naime, država je napravila upravo ono što je nedavno predlagao i nekadašnji ministar financija Slavko Linić: udjele u Uljaniku kupili su mirovinski fondovi i državne kompanije. 
 
Najveći udio Uljanika tako danas imaju pojedinačni mali dioničari, mahom radnici, u čijim je rukama gotovo 47 posto ili 1,5 milijuna dionica. Pojedinačno, najviše dionica Uljanika ima osiguravateljska kuća Croatia osiguranje s gotovo deset posto ili 333.332 dionice pulskog škvera. Croatia osiguranje je u vlasništvu Adris grupe, koja pak drži još 2,4 posto ili 83.000 dionice, pa kompanija kojoj je na čelu Ante Vlahović neizravno ima 12,4 posto udjela u Uljaniku. 
 
Među deset najvećih dioničara, prema podacima Središnjeg klirinškog depozitarnog društva, iza Croatia osiguranja, na trećem i četvrtom mjestu s ukupno 11,59 posto dionica nalaze se skrbnički računi u Hrvatskoj poštanskoj banci, od čega skrbnički račun Kapitalnog fonda ima 6,62 posto, a gotovo pet posto ima skrbnički račun Fonda za financiranje razgradnje Nuklearne elektrane Krško. Na popisu su i banke i fondovi. Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje ime tek nešto manje od 4 posto, a tek nešto više od tri posto dionica pripada Splitskoj banci i Erste plavom obveznom mirovinskom fondu. 
 
S obzirom na to da je Uljanik vlasnik i 3. maja s 85,46 posto vlasništva, otvara se pitanje i dioničara riječkog brodogradilišta. Među deset najvećih dioničara riječkog škvera su i Ljekarne Prima Pharme te drže nešto manje od jedan posto dionica. U vlasništvu Grada Rijeke tek je 5.301 dionica 3. maja ili 0,36 posto, a u stopu ga slijedi DIV grupa u vlasništvu Tomislava Debeljaka, u sklopu koje posluje i Brodosplit.
Nevjerojatno, ali istinito je to da nijedna od ovih tvrtki i financijskih institucija nije pokušala unaprijediti upravljanje i jačati kontrolu poslovanja. Dapače, pasivno su promatrali urušavanje cijelog sustava, a u razdoblju kulminacije krize nisu čak ni pokušali smijeniti neuspješnu upravu.
 
Tijekom cijelog ovog razdoblja nisu pokušali ni dionice kako bi spasili bar dio ulaganja. Tek posljednjih dana kada je postalo jasno da Uljaniku više nema spasa, dva mirovinska fonda krenula su u rasprodaju dionica po simboličnim cijenama u rasponu od jedne do tri kune. Što znači da osim upumpanih 16.4 milijardi kuna novca poreznih obveznika mirovinski fondovi igrali su se i s našom budućnosti, što nam pokazuje koliko odgovornosti imaju birokrati iz državnih kompanija. Upravo zato Uljanik ne bi smjela spašavati samo država, ako do spašavanja dođe, odnosno porezni obveznici, već bi u njegovom spašavanju trebali sudjelovati svi vlasnici i strateški partner ako ga bude. 
 

Marijan Opačak, https://direktno.hr/razvoj/mogli-biste-se-iznenaditi-evo-tko-su-stvarni-vlasnici-uljanika-151133/

Slovenija – odredište za iskustvo s 5 zvjezdica

 
 
Palace Hotel Zagreb bio je domaćin osme u nizu poslovnih radionica u organizaciji portala Relaxino.com, tijekom koje su brojni hotelijeri i predstavnici ostalih turističkih subjekata iz Slovenije predstavili novitete u ponudi kojima žele privući još veći broj hrvatskih gostiju.
https://static.zena.hr/images/clanci/19246.jpg
„Doživi Sloveniju“ već je prepoznatljiv naziv B2B radionice koju je otvorio ekonomski savjetnik pri Veleposlanstvu Republike Slovenije, Bernard Šrajner, poželjevši uspješnu predstojeću sezonu svim sudionicima.
Voditeljica Odjela za odnose s javnošću Slovenske turističke organizacije, Livija Kovač Kostantinovič, istaknula je da je za slovenski turizam 2018. godina bila rekordna te je sa skoro 6 milijuna turističkih dolazaka i 15,7 milijuna turističkih noćenja (8 % više dolazaka i 10 % više noćenja nego u 2017. godini), znatno premašen prosječan rast u Europi. Ključna tržišta Slovenije su i dalje Njemačka, Italija, Austrija, ali visoko četvrto mjesto zauzimaju gosti iz Hrvatske. U prošloj godini Hrvati su ostvarili (16,4 %) noćenja više nego godinu ranije, a više su i potrošili ( 12,2 %).
 
Najviše hrvatskih gostiju se već tradicionalno za boravka u Sloveniji odlučuje za planinski turizam ili odmor u toplicama, što su istaknule gospođe Špela Kavčič, voditeljica prodaje hotela Jelovica iz Bleda koji u novu sezonu ulazi u potpunosti renoviran i Nataša Mihajlović Grubiša, voditeljica prodaje Terme Krka koje svoju ponudu ove godine upotpunjuju novim toboganima u Dolenjskim toplicama. Fokusiranost na razvoj zelenog, aktivnog i održivog turizma ono je što sve zahtjevniji turisti u Sloveniji prepoznaju i u sve većoj mjeri ju zbog te ponude odabiru za svoje odredište. Istaknula je to i Duška Kaliniz iz kulturno turističko rekreacijskog centra Radeče koje gostima nudi splavarenje na Savi. 

Gosti uživaju i u sve prepoznatljivijoj gastro ponudi koju je proslavila Ana Roš, proglašena najboljom kuharicom svijeta u 2017. godini, a dijelić te ponude mogli su kušati i sudionici radionice koji su degustirali birane okuse ekološkog meda „Pčelarstva Košale“ te u večernjim satima u vinoteci Bornstein degustirali vina poznatih slovenskih vinara. Finom kapljicom uzvanike su počastile: „Vinarija Kregar“ iz Rogaške Slatine, „Vina Dornberg“ iz Bezeljskog, „Radgonske gorice“ iz Gornje Radgone, „Vinarija Graben - Albiana vina“ iz Dolenjskih toplica te „Vinska kuća Emino“ iz Podčetrteka. Popis slovenskih partnera koji su sudjelovali u radionici pronađite u privitku.
 

Anđelka Felja

Gusti islandski jogurt jednostavnih i prirodnih sastojaka

 
 
Osnivač brenda Siggi Hilmarsson  predstavio je liniju siggi's skyreva odnedavno dostupnu na hrvatskom tržištu, a čije se lansiranje uskoro očekuje i u drugim europskim zemljama
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81wiSh2HN%2BL._SY355_.jpg
Osnivač brenda siggi's, Siggi Hilmarsson, u zagrebačkom Botaničar baru predstavio je liniju siggi's skyreva – gustih jogurta islandskog tipa. Ovaj trenutno najbrže rastući brend skyreva u SAD-u od sada je dostupan i na hrvatskom tržištu, u četiri okusne varijante - natur, vanilija, borovnica i jagoda.
 
Siggi's skyr je islandski tip gustog jogurta koji se priprema od obranog kravljeg mlijeka i tek nekoliko jednostavnih i prirodnih sastojaka, u skladu s 1.000 godina starom islandskom tradicijom proizvodnje mliječnih proizvoda. Za jednu čašu siggi's skyra potrebno je do četiri puta više mlijeka nego za čašu običnog jogurta. Procesom cijeđenja, koji je karakterističan upravo za proizvodnju skyra, dobiva se gust jogurt bogat proteinima (s 14 do 16 g po porciji). Siggi's skyr ne sadrži umjetna sladila, boje i arome, a odlikuje ga 0% mliječne masti te 30% manje šećera u odnosu na druge voćne jogurte.
 
Siggi's skyr snažno promovira DIY (Do It Yourself) koncept pripreme jednostavnih obroka i međuobroka, koji kombinira siggi's skyr te svježe voće i povrće, žitarice, orašaste plodove, kao i druge zdrave i prirodne namirnice. Svi gosti su, stoga, imali priliku kušati jednostavne i zdrave obroke koje je za njih na licu mjesta pripremala Anđela Ivčević (@ Lil_Kitchen), gastro blogerica i zaljubljenica u siggi's.
 
„Po završetku fakulteta zaposlio sam se u korporaciji, no igrom slučaja baš u to vrijeme sam u svojoj kuhinji u New Yorku, prema maminom receptu iz šezdesetih godina, počeo raditi skyr koji mi je nedostajao, a često sam ga jeo kao dijete. Shvatio sam da u SAD-u postoji razvijeno tržište zdrave hrane i u sklopu njega prostor za plasman tradicionalnog islandskog jogurta bogatog proteinima, siromašnog mastima i s bitno smanjenim udjelom šećera u odnosu na ostale voćne jogurte. Ubrzo sam u korporaciji dao otkaz i počeo svoj skyr prodavati na tržnici u New Yorku. Ključnim za uspjeh pokazao se ulazak u trgovački lanac Whole Foods 2008. godine, čime siggis's skyrevi postaju dostupni potrošačima diljem SAD-a“ – izjavio je Siggi Hilmarsson, osnivač brenda siggi's.
 
Nakon SAD-a siggis's skyr stigao je ove godine u Europu gdje je gotovo istovremeno lansiran u Velikoj Britaniji, Hrvatskoj i Sloveniji, potom u Portugalu, a nedavno i u Australiji. Siggi Hilmarsson i dalje brine o svakom detalju brenda koji je razvio te ga promovira kao njegov najbolji brend ambasador.
 

Anđelka Felja

Anketa

Tko će profitirati od smjene Lovre Kuščevića i ostanka u vlasti HNS-a?

Nedjelja, 21/07/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1908 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević