Get Adobe Flash player
Ciljana destrukcija ozbiljnih razmjera

Ciljana destrukcija ozbiljnih razmjera

Svima kojima je Zdravko Mamić smetnja žrtve su opsjene, obmane i...

Jal i ljubomora na Miroslava Škoru

Jal i ljubomora na Miroslava Škoru

On je jednostavno jednostavan, neponovljiv, prisutan u svakom domu, bećar,...

Miting u Srbu trebalo bi zabraniti

Miting u Srbu trebalo bi zabraniti

To nije bio nikakav ustanak domicilnih Srba, nego stravičan pokolj Hrvata...

Nastavak njegovanja fašističke tradicije

Nastavak njegovanja fašističke tradicije

Talijani podižu spomenik jednome od ideologa...

Novi župan nameće talijanski jezik

Novi župan nameće talijanski jezik

Istarska convivenza u režiji IDS-a nije suživot, nego gušenje...

  • Ciljana destrukcija ozbiljnih razmjera

    Ciljana destrukcija ozbiljnih razmjera

    srijeda, 17. srpnja 2019. 14:32
  • Jal i ljubomora na Miroslava Škoru

    Jal i ljubomora na Miroslava Škoru

    srijeda, 17. srpnja 2019. 14:28
  • Miting u Srbu trebalo bi zabraniti

    Miting u Srbu trebalo bi zabraniti

    srijeda, 17. srpnja 2019. 14:25
  • Nastavak njegovanja fašističke tradicije

    Nastavak njegovanja fašističke tradicije

    srijeda, 17. srpnja 2019. 14:18
  • Novi župan nameće talijanski jezik

    Novi župan nameće talijanski jezik

    četvrtak, 18. srpnja 2019. 15:26

Hrvatski litoralni pojas nezaustavljivo prekriva agresivni neartikulirani građevinski tepih

 
 
U organizaciji Znanstvenog vijeća za turizam Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u suradnji s think tankom Polazišta i perspektive (PiP), u srijedu 5. lipnja u Knjižnici HAZU-a održan je znanstveni skup Izazovi hrvatskog turizma. Kako je istaknuo predsjednik Znanstvenog vijeća za turizam akademik Nikola Bašić, Hrvatska je, vraćajući se Europi, u njezinu riznicu prinijela i svoje prirodne i kulturne stečevine, zbog čega se hrvatski prostor prepoznaje kao neupitnu vrijednost. „Prostor je strateški resurs cjelokupnog društvenog i gospodarskog razvitka. Upravo zato naša je zadaća znati objasniti njegova svojstva, znati jasno reći što želimo s njim učiniti i kako želimo da se drugi prema njemu odnose. Hrvatskom prostoru danas najveća prijetnja dolazi upravo iz turističke potražnje, poglavito one koja na njemu parazitira stvarajući generičke ambijente, suprotne onima koji ga čine drugačijim od svakog drugog prostora.
https://www.croatiaweek.com/wp-content/uploads/2016/08/Croatia.jpg
Hrvatski litoralni pojas nezaustavljivo prekriva agresivni neartikulirani građevinski tepih, no on je tek dijelom produkt divlje gradnje, a u najvećem je dijelu produkt prostorno-planske regulacije po kojoj su izdane uredne dozvole za građenje“, rekao je akademik Bašić. Po njegovom mišljenju, nekretninski biznis treba usmjeravati prema mediteranskom urbanitetu koncentracijom građenja u gustim organičkim naseljima koja bi mogla biti zametak budućih gradova. Akademik Bašić upozorio je da turizam poprima svojstvo gospodarske monokulture jer čini gotovo 20 posto hrvatskog BDP-a. „Turizam je vrlo krhak. I on ima svoju filokseru koja može lako prijeći granicu i uništiti turistički mošt“, kazao je akademik Bašić, podsjetivši na katastrofalne posljedice koje je izazvala prevelika ovisnost Dalmacije o vinogradarstvu krajem 19. stoljeća nakon pojave bolesti vinove loze. „Hrvatsko društvo i prostor ne smiju postati taoci turizma kao prevladavajućeg gospodarstva, već turizam može postati vrelom nacionalne demografske revitalizacije i prostorne rekvalifikacije. Hrvatski turizam nalazi se pred razvojnim pragom pred kojim mora usporiti rast i potaknuti procvat koji mora biti obojen bojama prepoznatljive propadnosti hrvatskom prostoru i kulturi“, zaključio je akademik Bašić.
 
Skup je otvorio predsjednik HAZU-a akademik Velimir Neidhardt koji je prezentirao najreprezentativnije objekte u Akademijinom vlasništvu na jadranskoj obali i u Zagrebu, a koji su važni kulturno-povijesni spomenici. Na skupu je govorio i ministar turizma Gari Cappelli koji je najavio da će u prvoj polovici 2020., tijekom hrvatskog predsjedanja Europskom unijom, čelnicima članica EU biti predstavljena Strategija razvoja hrvatskog turizma u idućih deset godina.
 
Siniša Topalović iz PiP-a kazao je da sve očitiji sukobi vizija i interesa dionika koji se ogledaju u narušavanju kapaciteta podnošljivosti korištenja nacionalnih javnih i prirodnih dobara, što nije ni adekvatno regulirano niti se time efikasno upravlja. „Jednako se tako razotkrivaju problemi unutar interesa i kapaciteta socijalno-demografskog i vrijednosnog supstrata Hrvatske i njezinih turističkih destinacija. Oni se tiču preferencija i vizija lokalnog stanovništva u vezi s profilom destinacija, fenomenom zapošljavanja i tržišta rada u turizmu, kapacitetom i kvalitetom javnih servisa, korištenjem prostora kao osnovnog turističkog resursa i naročito nacionalnom percepcijom turizma kao najlakšeg izvora zarade“, rekao je Topalović.
 

Marijan Lipovac

Audi e-tron je električni SUV za šport

 
 
Audi e-tron je električni SUV za šport, obitelj i slobodno vrijeme. Dugačak je 4901 mm, širok 1935 mm i visok 1616 mm pa nudi prostranost i udobnost jednog od tipičnih modela visoke klase. Uz međuosovinski razmak od 2928 mm ima dovoljno prostora za pet putnika i prtljagu. Ukupni kapacitet prtljažnika je 660 l, što taj električni SUV čini prikladnim za duga putovanja.
http://images.energetika-net.com/media/articles/nove_tehnologije/e_tron_audi-2.jpg
Učinkovitost, vozne značajke i tišina - Audi e-tron pravi je primjer iskustva vožnje nove ere. Dva električna motora snažno pokreću taj SUV, bez ikakvih emisija i gotovo nečujno, s ukupnom snagom sustava od 300 kW i okretnim momentom od 664 N m. Maksimalni okretni moment dostupan je u djeliću sekunde i osigurava ogromnu pogonsku silu. Audi e-tron ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,7 s, a maksimalna brzina je elektronički ograničena na 200 km/h.
 
Nova generacija električnog pogona na sve kotače quattro osigurava vrhunsko držanje podloge i upravljanje na bilo kojem terenu i u bilo kojim vremenskim uvjetima. Pogon osigurava kontinuiranu i potpuno promjenjivu raspodjelu pogonskog momenta između dvije osovine u djeliću sekunde. U većini slučajeva taj električni SUV uglavnom koristi stražnji električni motor kako bi se postigla najveća učinkovitost. Ako vozač zatraži više snage nego što motor može dati, električni pogon na sve kotače, prema potrebi, okretni moment raspodjeljuje i na prednju osovinu. To se također događa prediktivno čak i prije proklizavanja kotača na zaleđenoj podlozi ili pri brzom ulasku u zavoj ili u slučaju efekta podupravljanja i preupravljanja. Dinamične prednosti Audija e-tron posebno su uočljive u slučaju podloga s malim koeficijentom trenja kao što je snijeg.
 
Ključni čimbenik športskog karaktera i izvanredne poprečne dinamike je niski i središnji položaj ugradnje pogonskih komponenata. Sustav baterija je optimalno usklađen s dimenzijama modela i ugrađen između osovina u obliku tankog, širokog bloka ispod putničke kabine. To središte ravnoteže modela Audi e-tron postavlja u položaj koji je sličan kao kod limuzine. Raspodjela opterećenja između osovina savršeno je uravnotežena u omjeru gotovo 50 : 50.
 
Sa sustavom Audi drive select vozač može mijenjati karakteristike modela Audi e-tron između sedam profila, ovisno o situaciji u vožnji, uvjetima na cesti ili osobnim željama. Taj sustav također utječe na standardni zračni ovjes s prilagodljivim amortizerima. Rezultat je širok raspon između uglađene udobnosti vožnje i sportskog, stabilnog upravljanja. Pneumatske opruge se individualno namještaju prema uvjetima na cesti, ovisno o brzini i preferencijama vozača, promjenom visine vožnje u rasponu do 76 mm. Pogotovo na duljim putovanjima, manja visina vožnje poboljšava aerodinamiku, čime se povećava doseg.
 
Visoka učinkovitost: rekuperacija, aerodinamika i upravljanje toplinom
 
S jednim punjenjem baterija, Audi e-tron u sklopu ispitnog ciklusa WLTP može prijeći više od 400 km. Ta je vrijednost primarno rezultat inovativnog sustava obnavljanja energije, koji je odgovoran za do 30% dosega. Električni SUV može energiju obnoviti na dva načina: uz pomoć rekuperacije pri vožnji, kada vozač makne nogu s papučice gasa ili uz pomoć rekuperacije, kada se pritisne papučica kočnice. U oba slučaja električni motori djeluju kao generatori i kinetičku energiju vozila pretvaraju u električnu. Pri usporavanju do 0,3 G, taj električni SUV energiju obnavlja samo preko električnih motora. To pokriva više od 90% situacija u vožnji. Kočnice se ne uključuju dok vozač ne pritisne papučicu kočnice kako bi usporio vozilo silom većom od 0,3 G. One reagiraju ekstremno brzo zahvaljujući novom elektro-hidrauličkom konceptu aktiviranja. Audi je prvi proizvođač automobila na svijetu koji to upotrebljava u nekom električkom serijski proizvedenom modelu. Na primjer, pri kočenju pri brzini od 100 km/h, Audi e-tron može rekuperirati energiju s maksimalno 300 N m i 220 kW. To odgovara više od 70% njegove energije potrebne za pokretanje. Nijedan drugi serijski proizvedeni model ne može postići tu vrijednost. Elektro-hidraulički integrirani sustav kontrole kočenja, ovisno o situaciji u vožnji, odlučuje hoće li SUV za rekuperaciju koristiti električni motor, kočnice na kotačima ili kombinaciju oba sustava, s time da se to individualno provodi za svaku osovinu. Prijelaz između električnog i hidrauličnog kočenja je uglađen i homogen pa vozač to uopće ne uočava. 
 
Još jedan ključni čimbenik visoke učinkovitosti modela Audi e-tron je sofisticirana aerodinamika. Vrhunac tog koncepta su virtualna vanjska osvrtna zrcala, koja su dodatna mogućnosti i kojia su prvi put ugrađena u neki serijski proizvedeni model. U svaki nosač zrcala ugrađena je mala kamera, čije se slike prikazuju na zaslonima OLED visokog kontrasta u vozilu. Ostala aerodinamična rješenja ispunjavaju svoju svrhu skrivena od pogleda, poput zračnog ovjesa i potpuno ravne podnice s aluminijskom pločom za zaštitu visokonaponskih baterija. To smanjuje otpor zraku, baš kao i namjestivi otvori za hlađenje i ulazak zraka. Oni uključuju i kanale za hlađenje prednjih kočnica i služe kao točka prebacivanja za kompleksni sustav upravljanja toplinom sa standardnom dizalicom topline. Prednosti sustava toplinskog upravljanja uključuju nepokolebljive visoke značajke čak i pri velikom opterećenju, dugi radni vijek baterije i brzo punjenje istosmjernom strujom (DC).
 
Ako je opremljen virtualnim vanjskim osvrtnim zrcalima, Audi e-tron postiže vrijednost otpora zraka Cd = 0,27, što je vrhunski rezultat za SUV-ove. Uz tipičan način vožnje, taj koeficijent otpora zraka osigurava prednost u dosegu od približno 40 km po punjenju baterija, u odnosu na usporedivo, konvencionalno pokretano vozilo.
 
Audi e-tron je prvi serijski proizvedeni automobil koji se može puniti na stanicama za brzo punjenje s istosmjernom strujom (DC) do 150 kW. To znači da je spreman za sljedeću dugu vožnju za približno 0,5 h. Uz to, može se puniti i izmjeničnom strujom (AC) do 11 kW, odnosno do 22 kW, što je dodatna mogućnost. Audijeva usluga punjenja e-tron vlasnicima nudi pristup usluzi punjenja na gotovo 80% javnih stanica za punjenje u Europi. Bez obzira na to radi li se o izmjeničnoj ili istosmjernoj struji, 11 kW ili 150 kW, za početak postupka dovoljna je samo jedna kartica. Ta će procedura biti još praktičnija s funkcijom Plug & Charge, koja slijedi ove godine, a tada se automobil sam autorizira na stanici za punjenje i aktivira je.
 
Za punjenje kod kuće, Audi nudi razna rješenja. Standardni mobilni sustav za punjenje može se koristiti s 220 V kućnom utičnicom ili 400 V trofaznom utičnicom. Sustav punjenja connect, koji je dodatna mogućnost, udvostručuje snagu punjenja na 22 kW. U kombinaciji s kućnim sustavom upravljanja energijom nudi inteligentne funkcije kao što su punjenje kada je električna energija jeftinija ili sa solarnim izvorom energije ako je kuća opremljena fotonaponskim sustavom (sunčanom elektranom). Audijevi kupci mogu kontrolirati proces punjenja i grijanje, odnosno hlađenje unutrašnjosti vozila pomoću pametnih telefona i aplikacije myAudi. 
 
Vizualizirana elektrifikacija: vanjština i unutrašnjost
 
Audi e-tron odražava osnovni formalni idiom Audijevog dizajna prebačen u električno doba s novim, stilski definiranim detaljima. Tipično za jedan od SUV-ova te marke, Audi e-tron uključuje osmerokutnu rešetku Singleframe s okomitim letvicama. Njezin korpus je većinom zatvoren i izveden u platinasto sivoj boji što ga identificira kao potpuno električni model. U donjem rubu prednjih svjetala Matrix LED četiri vodoravne linije kreiraju specifičan e-tronov potpis dnevnih pozicijskih svjetala. Prvi put je to izravno integrirano u prednja svjetla. Izražajni dizajn područja pragova s crnim umetcima vizualizira lokaciju baterije i središte energije modela. Straga, letvice u širokom difuzoru ističu nepostojanje ispušnih cijevi. Logotip e-tron na poklopcu priključka za punjenje i čeljustima kočnica, koje su dodatna mogućnost, ističe se u signalnoj narančastoj boji koja kod Audija označava visoki napon.
 
Detalji u boji, poput tih, također su dostupni u prostranoj, prozračnoj unutrašnjosti, čiji dizajn utjelovljuje vozne značajke, inteligenciju i lakoću. Veliki luk u koji su harmonično integrirani zasloni virtualnih osvrtnih zrcala, koje su dodatna mogućnost, rasteže se preko velike armaturne ploče u stilski izvedene obloge vrata. To digitalizaciju automobila podiže na posve novu razinu. Konzola na središnjem tunelu oslanja se na otvorene bočne nosače. Iznad nje se nalazi oslonac za ruke koji se čini kao da lebdi, a uključuje integriranu ručicu za odabir prijenosa, kojom vozač upravlja palcem i kažiprstom. Lakoća i vozne značajke time su spojene u jedno.
Cijelo okružje vozača usmjereno je prema njemu, kao i dva velika na dodir osjetljiva zaslona MMI. Oni zamjenjuju gotovo svaki konvencionalni prekidač i kontrolu. Mnoge funkcije se također mogu kontrolirati sustavom kontrole prirodnim govorom. U Audijevom virtualnom kokpitu koji je dio serijske opreme vozač može odabrati dva prikaza koji sve informacije jasno prikazuju u obliku oštre grafike visoke razlučivosti. Audijev virtualni kokpit plus, koji je dodatna mogućnosti, nudi i treći prikaz koji ističe električni pogonski sustav. Sveobuhvatne značajke udobnosti u kombinaciji s visokokvalitetnim materijalima i profinjenom izradom čine da električna mobilnost bude premium iskustvo.
 
Vrhunska povezivost: informacijski sustavi i sustavi za pomoć u vožnji
 
Na njemačkom tržištu Audi e-tron standardno se oprema naprednim medijskim centrom MMI i navigacijskim sustavom plus, uključujući  funkcionalnost za LTE Advanced i Wi-Fi hot-spot. Navigacijski sustav daje inteligentne prijedloge za odredišta na osnovi prethodnih ruta, idealno nadopunjene planerom ruta e-tron. On prikazuje prikladne rute s dostupnim punionicama. Navigacijski sustav ne samo što u obzir uzima napunjenost baterija, nego i prometnu situaciju i potrebno vrijeme punjenja te ih uključuje u proračun vremena dolaska na odredište.
Razni sustavi pomoći čine da vožnja bude još opuštenija, uključujući standardnu funkciju efficiency assist. Uz predviđajuće naputke na Audijevom virtualnom kokpitu i automatsku rekuperaciju, ona vozaču pomaže u ekonomičnoj vožnji. Sustav koristi radarske senzore, slike kamere, navigacijske podatke i informacije Car-to-X za detekciju prometne okolice i rute. U kombinaciji s adaptivnim tempomatom, funkcija efficiency assist također može prediktivno kočiti i ubrzavati vozilo. Iza tih sustava pomoći nalazi se središnji kontroler sustava pomoći u vožnji, koji kontinuirano proračunava točan model okolice. Potrebni podaci se, ovisno o odabranim dodatnim mogućnostima, dobivaju iz pet radarskih senzora, šest kamera, dvanaest ultrazvučnih senzora i laserskog skenera.
Audi e-tron prvi je model te marke koji će klijentima omogućiti 'online' dodavanje određenih funkcija kada god se za njima ukaže potreba. To će biti moguće od sredine ove godine. Na primjer, LED prednja svjetla mogu se nadograditi prednjim svjetlima Matrix LED s inteligentno kontroliranim dugim svjetlima, a mogu se dodati i drugi sustavi pomoći u vožnji ili informacijsko-zabavni sustavi, kao što su digitalni radio DAB+ i Audijevo sučelje za smartphone.
 

B. L., www.energetika-net-com

Neke od svjetiljki imaju mogućnost upravljanja, prijava kvarova ili smetnji pomoću aplikacija i ugradnje brojača prometa

 
 
Suvremeni gradovi sve više traže pametna i fleksibilna rješenja za uštedu energije, poboljšanje udobnosti, kvalitete življenja i održivosti te poticanje urbanog razvoja. Tim se gradovima nedavno pridružila i Koprivnica
http://images.energetika-net.com/media/article_images/big/podravina-rasvjeta-1-20190506123649911.jpg
U stvaranju pametnih gradova nova tehnička rješenja imaju važnu ulogu jer se instaliranjem pametnih rješenja, osim ostvarenja ušteda na energiji, čuva okoliš i podiže razina kvalitete života. Ako se pogledaju sustavi javne rasvjete u svijetu, koji imaju oko 4 milijarde uličnih svjetiljki, većina su i dalje konvencionalne svjetiljke. Zamjena tih svjetiljki onima sa svjetlećim diodama (LED) može smanjiti potrošnju energije i emisije ugljičnog dioksida i otvara nove mogućnosti u pogledu razvoja pametnih gradova.
Koprivnica kao živući laboratorij
 
Sa ciljem povezivanja tvrtki i javnog sektora, građanstva i znanstveno-istraživačkih institucija Grad Koprivnica je u suradnji s Regionalnom energetskom agencijom Sjever otvorio prvi hrvatski 'živući laboratorij' za vanjsku rasvjetu i 'smart city' rješenja koji je prvi takve vrste u Jugoistočnoj Europi. Ideja o projektu pokrenuta je 2018. godine s ciljem promicanja energetske učinkovitosti primjenom pametnog sustava vanjske rasvjete, zamišljenim da pokriva širok spektar javne rasvjete (rasvjeta prometnica različitih kategorija, parkova i šetnica).
Living Lab Koprivnica nalazi se u vitalnom dijelu Koprivnice, u četvrti Lenišće i obuhvaća 21 ispitno polje ukupne duljine trase 3,54 km. Živući laboratorij predstavlja prirodno okruženje za ispitivanje proizvoda u stvarnom okruženju i stjecanje neposrednog iskustva korištenjem novih tehničkih rješenja i osiguravanjem potrebne infrastrukture u stvarnom okruženju (za građanstvo, proizvođače, javnu upravu i znanstvene institucije). Stanovnici Lenišća, koji su korisnici projekta, izravno mogu vidjeti kvalitete živućeg laboratorija, dok su predstavnici gradova i općina pozvani da se susretnu sa svim prednostima LED rasvjete.
Suradnja hrvatskog gospodarstva i lokalne samouprave
 
"Grad već desetak godina traži nove iskorake kad je u pitanju energetska učinkovitost, te smo zbog toga sretni što su nas prepoznali partneri u ovom projektu Living Laba, ugradivši u Living Lab Koprivnica opremu u vrijednosti od 300.000 kuna, a to je izravan način štednje na javnoj rasvjeti. Time dokazujemo našu odgovornost prema gradu i građanima", naglašava koprivnički gradonačelnik Mišel Jakšić. Uz to, osvrnuo se i na tri nedavno postavljene punionice električnih vozila na stupovima javne rasvjete u zonama višestambenih zgrada i javnih parkirališta. Pri tome je iskorištena već postojeća infrastruktura i time su sniženi troškovi postavljanja punionica.
 
"Taj je koncept poseban jer možemo osjetiti i vidjeti što netko želi predstaviti, što partnerima i proizvođačima LED rasvjete u Hrvatskoj olakšava približavanje rasvjete građanstvu. Taj uspjeh u onome što se zamislilo daje dodatni motiv da se istraže nova rješenja kod korištenja javne rasvjete", ističe Ravnatelj REA Sjevera, Ivan Šimić i napominje da postoje još dva slična Living Laba, u Danskoj i Portugalu, koji su dijelom financirani iz državnog proračuna, što nije slučaj za koprivnički projekt. 
Uz Grad i REA Sjever u projekt su uključena tehnološki napredne hrvatske tvrtke: Detas, Horfam, Elektrokovina Lighting, Energy Plus, LED elektronika, Lipapromet i Omega Software kao partneri. Upravo su oni instalacijom dugotrajnih, energetski prihvatljivih i učinkovitih svjetiljki (uštede veće od 60 %) omogućili da živući laboratorij zaživi.
 
Prostor za daljnji napredak
 
Ovisno o klasi prometnice, postavljene su svjetiljke različitih tehničkih specifikacija. Tako je raspon snage svjetiljki 14 - 86 W, indeks raspoznavanja boje minimalno 70, a temperatura boje svjetlosti 3000 ili 4000 K. Neke od svjetiljki imaju mogućnost upravljanja, prijava kvarova ili smetnji pomoću aplikacija i ugradnje brojača prometa, meteo-postaja, senzora i regulatora osvjetljenja. To korisnicima pruža mogućnost prilagođavanja intenziteta i trajanja rasvjete u pojedinim kvartovima (više svjetiljki ili čak samo jedne) ovisno o potrebi, vremenskim uvjetima ili prema posebnim zahtjevima (hitni slučajevi ili javna sigurnost). 
Kao što je ranije spomenuto, od 21 ispitnog polja, zauzeto je 12 s ukupno 75 instaliranih rasvjetnih tijela. To ostavlja prostor za nove tvrtke koje su zainteresirane za napredak i rade na inovativnosti i poboljšanju svojih proizvoda. 
 
Uz njih, dobrodošli su svi oni koji žele prikupiti iskustva vezana za pametnu javnu rasvjetu, iz javne uprave, istraživačkih ili akademskih institucija ili građanstva, da posjete 'živući laboratorij'. Obilazak će voditi stručni tim REA Sjevera i time približiti posjetiteljima koncept prvog takvog laboratorija u Hrvatskoj.
"Living Lab Koprivnica, sa za sada sedamdesetak instaliranih svjetiljki, primjer je kako pametna rješenja mogu omogućiti bolju kvalitetu života, povećati energetsku učinkovitost, ali i potaknuti proizvođače opreme i 'smart city' rješenja da razvijaju, isprobavaju i testiraju proizvode u stvarnom urbanom okruženju", ističe voditelj razvoja poslovanja REA Sjevera, Jurica Perko. Dugoročno gledano, želja je iskoristiti infrastrukturu javne rasvjete dodavanjem drugih mogućnosti koje će doprinijeti poboljšanju kvalitete života. Ostavlja se otvorenom mogućnost razvoja nekih drugih rješenja, nevezanih za rasvjetu, koja će također poboljšati život na ekološki prihvatljiv način.
 
Projekt 'Living Lab Koprivnica' javnosti je predstavljen u predvečernjim satima 12. ožujka ove godine u Koprivnici. No, stručna javnost s njime se mogla upoznati još na 6. konferenciji o energetski učinkovitoj rasvjeti, 27. rujna prošle godine u Zagrebu, a svakako će o rezultatima iz prvih nekoliko mjeseci njegovog provođenja više biti riječi na 7. konferenciji o energetski učinkovitoj rasvjeti koja će se održati 21. studenoga, ponovno u Koprivnici.
 

B. L., www.energetika-net.com

Anketa

Tko će profitirati od smjene Lovre Kuščevića i ostanka u vlasti HNS-a?

Nedjelja, 21/07/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1836 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević