Viseći most ne zatvara prostor niti bi na njemu trebala biti carina

 
 
Već nekoliko godina u „Hrvatskom fokusu“ pišemo kako je Pelješki most postao igračka (isprika Branki Šeparović) udruženih antihrvatskih snaga za amputaciju Dubrovnika te da je viseći most iznad Neuma – rješenje. Pa se upustimo u studiju izvodljivosti visećeg mosta. Odnosno, kao arhitekti tog visećeg mosta, pokušajmo usporediti njegovu cijenu, vrijeme izgradnje, te povrjedu suvereniteta BiH s ponuđenim prijedlozima...
http://arhiv.braniteljski-portal.hr/files/images/malostonski-zaljev-099.preview.jpg
Koridor, podvodni tunel, podzemni tunel, trajekti i sam Pelješki most... Koliki raspon visećeg mosta može biti? Recimo, od nosača do nosača – 1 km. Recimo da bi bilo potrebno desetak parova nosača. Neka svaki nosač bude 3 x 3 m, znači 200-300 m² jalovog suvereniteta – krša i šikare. Nasuprot samo jednom koridoru (valjda su potrebna 2) – 10 000 x 3 m² pa građevinska dozvola? A za koridor(e)? Pa iskop koridora? I na kraju zatvaranje prostora! Viseći most ne zatvara prostor niti bi na njemu trebala biti carina. I Pelješki most bi bio bez carine. Samo kada? Oni govore o studiji izvodiljvosti, a ta studija je biranje od ponuđenog... Koridor, podvodni tunel, podzemni tunel, trajekti, Pelješki most. Zašto nije ponuđen viseći most koji bi bio puno jeftiniji i koji bi se puno brže mogao izgraditi od Pelješkog mosta? Kada je na stolu koridor, a nema visećeg mosta, urota je golema.
 

Jure Vukić, Tribanj

 

Tekstovi u rubrici GLEDIŠTA stajališta su autora i ne moraju biti u skladu sa stavovima Uredništva