Get Adobe Flash player
SPC na čelu noćnih kolona u Crnoj Gori i Srbiji

SPC na čelu noćnih kolona u Crnoj Gori i Srbiji

Srbija ponavlja jogurt i balvan revolucije iz osamdesetih i devedesetih...

Zašto su svi naši športaši domoljubi?

Zašto su svi naši športaši domoljubi?

Nakon svake pobjede slave svi Hrvati koji Hrvatsku osjećaju...

Hrvatskom vladaju pioniri komunizma

Hrvatskom vladaju pioniri komunizma

Hrvati bi morali voljeti Hrvatsku onoliko koliko Slovenci i Srbi žude za...

Lažne Plenkovićeve poruke iz Ludine

Lažne Plenkovićeve poruke iz Ludine

Sve što je predsjednik HDZ-a izrekao u Velikoj Ludini velika je...

Uzrok slučaja Zavadlav je u političarima

Uzrok slučaja Zavadlav je u političarima

Tragedija je posljedak nefunkcioniranja...

  • SPC na čelu noćnih kolona u Crnoj Gori i Srbiji

    SPC na čelu noćnih kolona u Crnoj Gori i Srbiji

    četvrtak, 23. siječnja 2020. 15:12
  • Zašto su svi naši športaši domoljubi?

    Zašto su svi naši športaši domoljubi?

    četvrtak, 23. siječnja 2020. 15:09
  • Hrvatskom vladaju pioniri komunizma

    Hrvatskom vladaju pioniri komunizma

    srijeda, 22. siječnja 2020. 10:52
  • Lažne Plenkovićeve poruke iz Ludine

    Lažne Plenkovićeve poruke iz Ludine

    srijeda, 22. siječnja 2020. 10:45
  • Uzrok slučaja Zavadlav je u političarima

    Uzrok slučaja Zavadlav je u političarima

    srijeda, 22. siječnja 2020. 10:39

Profesionalna pravnica loša je sutkinja

 
 
Odgovar na dopis Dafinke Večerine, objavljen u Nedjeljnoj Dalmaciji 22. prosinca 1993.
1. Suvišan je naslov „A gdje je tu ženino pravo“. Već sam na nj odgovorio: „Niječem im (ženama) pravo na pobačaj, jer je to ubojstvo nevina čovjeka.“
 
2. Kolikogod se gladni čovjek bez kuharske diplome bavi kuhanjem kada na tavi prži tri, da ne kažem dva, jaja, toliko i ništa više usputno sam iznio prava koja priznajem ženama.
http://predsjednicki-izbori.hr/wp-content/uploads/2015/01/Dafinka.jpeg
Dafinka Večerina
 
3. Profesionalna pravnica loša je sutkinja. Slabo je prosudila moj, od nje površno pročitani tekst. Mogao sam samo od nje doznati “da je zakon o zdravstvenoj zaštiti iz 1978. legalizirao pobačaj na zahtjev žene“, a nikako od dr. Grizelja. Ali sam za taj zakon, izglasan u Beogradu, i prije znao. Katolički su biskupi uputili apel da se taj zakon ne izglasuje. Uputili su ga kao svjedoci vjere i kao pošteni građani. Biskupi su po novinama ismijavani. Ali nisu povukli što su zatražili. Morali su ostati vjerni crkvenom učiteljstvu na čelu s Papom. Kad se oni ne povukoše pred moćnom državom, ne ću se ni ja povući pred gospođom Dafinkom Večerinom. Neka barem sada bude jasno da je upravo njoj „strano logično razmišljanje i zaključivanje“.
 
4. „Žalosnu praksu“ osuđuje dr. Grizelj izričito. A po njegovu uvjerenju i ostali ginekolozi, zaposleni s njime. Iz nepročitana teksta ne množe se naći odgovor na njezino pitanje. A iz pročitana?! Može!
 
5. Slažem se da zakon može nekoga obvezati i na njemu mrsko djelo, ako taj drugi ima pravo na to, ali se ne slažem da je to u praksi dopušteno, kad je nečije pravo povrijeđeno. A ovdje je povrijeđeno Fetusovo pravo na život. Zametak je čovjek. Zato ima pravo na život.
 
6. Proizvoljna je tvrdnja da „Nitko (ne osuđuje pobačaj) osim fra Martina Planinića i njegovih kolega koji ne rađaju i ne odgajaju djecu.“ Osim mene i mojih „kolega“ protiv pobačaja su bez izuzetka svi vjernici kršćanske, židovske i muslimanske vjeroispovijedi, ukoliko im je vjera iskreno uvjerenje.
 
7. „Gotovo 90 % građana Republike Hrvatske izjasnilo se u različitim anketama ZA pravo na pobačaj“, reče gospođa Večerina, ostade živa i ne navede nikoga od anketiranih provoditelja.
 
8. U pravu sam što pitam „ginekologe imaju li dublje razloge za vršenje pobačaja“. Jer, želja žene i zakonsko dopuštenje plitki su i nikakvi razlozi.
 
9. Slažem se da liječnik ne smije odbiti pomoć pacijentu. Ali aborterka nije pacijent.
 
10. Liječnik-vjernik mora iz vjerničkih razloga odbiti sudjelovanje u pobačaju, pa makar gospođu Večerinu iscrplo razmišljanje.
 
11. Da okrivljeni počinitelj gnusnih djela ima pravo na obranu, to svatko priznaje. Pravo okrivljenoga na obranu ne smije se izjednačiti s pravom na pobačaj.
 
12. Nešto slično može reći obični pacijent u ordinaciji kad ga liječnik pita za „stolicu“. A ona koja svaki dan p… i koja u ovom tjedniku previše NAPI(.), ne može reći da ne razumije što je svagdanja potreba. Mogla je poradi jezične, a nikako poradi pojmovne jasnoće upitati za mjesečnu potrebu, što je doslovce menstruacija ili mjesečnica. Pravo raspolagati sa svagdanjom potrebom zabranjuje svoditi spolnost na p…nje. i začeće na menstruaciju. Kod menstruacije ne izlazi ubijeni čovjek, a kod pobačaja vade se dijelovi rastrgana maloga čovjeka. Mislim da je jasno.
 
13. Slobodna je žena stupiti ili ne stupiti u brak. Koju to poštenu ženu vrijeđa? Ama baš ni jednu.
 
14. Da, ostajem kod nijekanja prava na izvanbračno spolno ponašanje. Svaka ga poštena žene niječe samoj sebi i svakoj ženi bez razlike. A, to pravo traže žene kojima veljača nije mjesec februar, nego cijeli život. Za takve nema zakona. One su same sebi zakonom. Kad ih obuzme veljački krik, pa im slučajni prolaznik uskrati sudjelovanje u spolnom činu, neka traže gospođu Večerinu za odvjetnicu.
 
15. „Ako se takvo ponašanje NE ZABRANJUJE MUŠKARCIMA, a zabranjeno je ženama, slobodna sam upitati za partnere tim slobodnim muškarcima? Možda drugi muškarci, kad to NE SMIJU ŽENE?“ I ja sam slobodan upitati: Što gospođa Večerina nije stavila naslov u svoj prilog „A gdje je tu muškarčevo pravo?“. Pogotovo kad je mogla pročitati da pravo na pobačaj niječem i ženama koje ga zahtijevaju i ginekolozima koji ga na njihov zahtjev mogu izvršiti. Vjerojatno će mi odgovoriti: kad se radi o pobačaju muškarac se, ako nije ginekolog, nalazi izvan teme. Tako je u mene. Kad sam raspravljao o pobačaju prirodno je bilo govoriti samo o pravima žena. Ali samo o pravima vezanim za spol. Zato bi gospođa Večerina morala doslovce navesti moj tekst u kojem tobože dopuštam muškarcima spolno ponašanje izvan braka i homoseksualno općenje, ili donijeti moje postavke (premise) iz kojih proizlazi takav zaključak. Ako joj je nemoguće i jedno i drugo, onda je dužna zatražiti od mene oprost preko Nedjeljne Dalmacije za uvrjedu moje svećeničke časti. Da se to moglo shvatiti onako kako mi je gospođa Večerina podvalila, ja bih objavljivanje njezina članka dočekao pod crkvenom istragom i očekivao bih suđenje zbog takva svoga stava.
 
16. Premda razumije, objasnit ću joj kao da to ne razumije. Kad žena stupi u izvanbračni odnos NA KOJI NEMA PRAVO, dužna je čuvati i MORA sačuvati trudnoću i roditi dijete. Ona ne smije krvlju svoga nerođena djeteta prati svoj okaljani obraz.
 
17. Pobačaj je ubojstvo. Tu nije popustilo crkveno učiteljstvo, pa ne popuštam ni ja. Jer, u ovoj vjeri želim živjeti i umrijeti.
 
18. Ostajem i dalje kod načela da nijedna država nema pravo ozakoniti zločin. Pobačaj je zločin! Mogu ga ozakoniti zločinci na vlasti.
 
19. Ne zanima me što će činiti žene. Pobačaj se ne smije odobriti. ŠTO JE ZAČETO MORA SE RODITI!

 

I na kraju. Kad sam već tražio dublje razloge za pobačaj, moram ih iznijeti protiv pobačaja. Mi kršćani slavimo na dan 8. prosinca BEZGRJEŠNO ZAČEĆE BLAŽENE DJEVICE MARIJE i BLAGOVIJEST, ZAČEĆE Isusa Krista nakon anđelova odlaska od Marije 25. ožujka, punih devet mjeseci prije Božića. Prva mi svetkovina kaže da je Isusova majka počela bezgrješno živjeti od časa svoga začeća, to jest: od spajanja jajne i spermalne stanice u utrobi svete Ane. Jezikom biologije to bi se reklo: Majka moga Spasitelja bijaše nekoć jednostanično ljudsko biće. Odmah nakon anđelova odlaska Marija odlazi u posjet Elizabeti, majci svetoga Ivana Krstitelja, koja joj ne reče: Evo one koja će biti majka moga Gospodina kad joj u plodu počne djelovati mozak nego je, ispunjena Duhom Svetim, rekla: „Odakle onda meni to da majka Gospodina moga dolazi k meni?“ (Lk 1,43). Slaveći te dvije svetkovine, mi kršćani vjerujemo da je Marija u utrobi svoje majke bila jednostanično ljudsko biće i da je to isto bio i njezin sin, Isus Krist. S razlikom: Marija je začeta od muža i žene, a Isus od Djevice. Budući da vjerujem: Marija i Isus, njezin Sin, bili su jednostanični ljudi u času svoga začeća, držim kao vjernik da je i svatko od nas u času spajanja jajne i spermalne stanice bio jednostanični čovjek. To je svaki fetus u sadašnjosti i u budućnosti. Nitko nema pravo kad tvrdi da je pobačaj dopušten niti itko ima pravo učiniti pobačaj. Rekoh i spasih dušu svoju.
 

Fra Martin Planinić, Šujica, 2. siječnja 1994.

Anketa

Tko na unutarstranačkim izborima HDZ-a može pobijediti Andreja Plenkovića?

Srijeda, 29/01/2020

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1373 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević